کاهش چشمگیر کسری تجاری ایالات‌ متحده پس از به قدرت رسیدن ترامپ

عکس ترامپ
لست سکند

کسری تجاری آمریکا در نوامبر به 43.1 میلیارد دلار، یعنی پائین ترین سطح ممکن در دولت ترامپ رسید.

به گزارش کاما پرس به نقل از اکونومیست، کسری تجاری ایالات متحده در نوامبر گذشته، پیش از مذاکرات با چین برای خاتمه جنگ گمرکی، بیش ازحد انتظار کاهش یافت. در طول این ماه، کسری تجاری در کالاها و خدمات به 43.09 میلیارد دلار نزول داشته است، درحالی‌که اقتصاددانان این کسری را زیر43.6 میلیارد دلار تخمین زده بودند. از اکتبر2016، این کمترین کسری بوده است. رئیس‌جمهور دونالدترامپ، کاهش کسری تجاری را مسئله مهمی در دولتش دانست و نوامبر را به‌عنوان اولین ماهی که این اتفاق رخ داد، معرفی کرد. برآوردهای سایت‌های خبری دراین‌باره چندان خوش‌بینانه نیست چراکه این ارقام علاوه برم شخص کردن نقطه‌ضعف دولت ترامپ، اندک بودن تولید ناخالص داخلی را در سه‌ماهه پایانی سال قبل نشان می‌دهد. همانطورکه اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کردند، اگر رشدی هم در تراز تجاری پایان سال باشد، حدود 2 درصد است.

اندریو هانتر، اقتصاددان برجسته آمریکا در یادداشتی نوشته است: ثبات در فعالیت تولید جهانی و آتش‌بس تجاری با چین، نشانگر عقب‌افتادگی اقتصاد ایالات‌متحده است. پس از حدود دو سال درگیری و مشاجره برای تعرفه‌های گمرکی که دو کشور باهم داشتند، انتظارمی‌رود که دولت چین و ایالات‌ متحده، اولین مرحله این توافق بازرگانی را در ماه بعد امضاء کنند.‌ به گفته جفری کلین تاپ، سرمایه‌گذار برتر جهان در چارلزشواب(بانک و شرکت سهام‌داری در آمریکا)، به دلایل نادرستی، این کسری درمسیر درستی قرارگرفته تا تأثیرمثبتی بر رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماه پایان سال داشته باشد.

ترامپ

راز آسمان پایتخت

این جدول، کسری تجاری ایالات‌ متحده را در سال‌های 2018 و 2019 با کشورهای دیگر رانشان می‌دهد و مبالغ به میلیارد هستند. طبق این گزارش، کاهش واردات در گروه‌های اصلی کالا رخ‌داده که شامل کالاهای اساسی و استراتژیک‌ هم می‌شود.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز