کاهش قیمت سهام پدیده در فرابورس ادامه دارد

لست سکند

امروز برای دومین بار از زمان بازگشایی نماد شرکت توسعه پدیده در فرابورس، قیمت سهام پدیده با نماد “گشان” با کاهش همراه بود و هر سهم با کاهش حدود ۵۰ تومانی نسبت به دیروز، با قیمت ۱۷هزار و ۳۸ تومان معامله شد.
به گزارش کاماپرس؛ سهام شرکت توسعه پدیده در فرابورس که از ۲۰ اردیبشهت ماه سال جاری در فرابورس عرضه شده بود، امروز ۱۸۶۷ بار در فرابورس خرید و فروش شد و طی آن، ۶۹۱هزار و ۷۱۵ سهم معامله شد. ارزش معاملات در مجموع ۱۱ میلیارد و ۷۸۶ میلیون تومان بود.خبرهای رسیده نشان میدهد که همزمان با کاهش قیمت سهام، ارزش بازار شرکت توسعه پدیده هم با کاهش مواجه شد و از ۹۰۶۷ میلیارد تومان به ۸۸۸۶ میلیارد تومان رسید.
17 فروردین ماه سال جاری بود که نماد شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز با اسم “گتوشا” در بازار پایه فرابورس (تابلوی نارنجی)، درج شد و صورت های مالی این شرکت در سایت کدال قابل دسترس شد. در ادامه مسیر در اردیبهشت ماه سال جاری، نماد این شرکت بنا به دلیال فنی از گتوشا به گشان تغییر کرد و اعلام شد که روز شنبه مورخه 20 اردیبهشت ماه سال جاری، قابل معامله خواهد بود. از سهامداران خواسته شده بود در اسرع وقت نسبت به ثبت نام در سامانه سجام و تعیین کارگزار ناظر اقدام نمایند.

ورود سهام پدیده به فرابورس بعد از سالها انتظار

شرکت سرمایه گذاری کاوشگران سهام (سهامی عام) در 18 بهمن ماه 1383 تحت شماره 22829 نزد اداره ثبت شرکت های مشهد به ثبت رسید. در 28 آبان 1387 با تصمیم مجمع عمومی فوق العاده نام شرکت به “شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز” تغییر یافت.
شرکت ابنیه پدیده شاندیز، مجری و مالک تمام پروژه‌های ساختمانی مجموعه پدیده، با هدف ساخت بزرگترین مجموعه چند منظوره تفریحی و گردشگری کشور، اقدام به جذب مشارکت و سرمایه‌گذاری، در قالب فروش سهام نمود. رشد قیمت سهام این مجموعه از آبان 1388 تا سال 1392 بسیار باور نکردنی بود و بسیاری آن را غیرواقعی و حبابی می دانستند. سرانجام در دی ماه سال 1393 برخی از دفاتر فروش سهام پدیده شاندیز در مشهد و برخی دیگر از شهرهای بزرگ ایران پلمپ شد.
پس از گذشت چند سال از بلاتکلیفی سهامداران این شرکت، سرانجام در سال جاری قرار شد سهام این شرکت در بازار فرابورس مورد معامله قرار گیرد.
به گفته مسئولین این شرکت، مجموعه پدیده شاندیز دارای ۵۲۱ میلیون و ۵۴۴ هزار سهم است.

راز آسمان پایتخت

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز