کاهش فروش بستنی و آبمیوه در اوج گرمای تابستان

گرمای تابستان برخلاف هر سال به افزایش فروش بستنی و آبمیوه منتهی نشده و گرانی خرید بستنی و آبمیوه را به شدت کاهش داده است.

به گزارش کاماپرس، تابستان فصل رونق کسب وکار بستنی و آبیموه فروشی ها و معون فروشی ها به شمار می آید اما امسال گرانی رمق این کسب وکارها را گرفته است. این بی رمقی در روزهای آینده تشدید هم خواهد شد چرا که با گران شدن شیر شاهد دور تازه ای از گرانی بستنی هم خواهیم بود.

روزنامه همشهری در گزارشی به این سوژه پرداخته و درباره ناگزیر بودن گرانی بستنی و فالوده و آبمیوه به دلیل جهش قیمت مواد اولیه تولید این خوراکی ها ، نوشته است؛ افزایش قیمت مواداولیه، تمام اقلام موجود در مغازه را دو تا سه‌برابر گران کرده و باز هم خبرهای تازه‌ای از گرانی در راه است. تا قبل از عید قیمت یک لیوان آب‌هویج ۷‌هزار تومان بود درحالی‌که الان نمی‌توانیم کمتر از ۲۰‌هزار تومان بفروشیم. هر کیلو هویج را از میادین تره‌بار ۲هزار تومان می‌خریدیم ولی الان ۱۱‌هزار تومان شده. با این حال، ما نمی‌توانیم به همین نسبت قیمت‌ها را بالا ببریم و مثلا آب‌هویج را ۳۰‌ تا ۳۵‌هزار تومان بفروشیم، چون مشتری نمی‌خرد و این تنها مختص یک محصول نیست.

دو برابر شدن هر اسکوپ بستنی میوه ای

هر اسکوپ بستنی که حدود ۵۰ تا ۶۰‌گرم وزن دارد، تا سال پیش ۳‌هزار تومان بود ولی امروز ۶ هزار تومان شده، فالوده‌ای که تا قبل از عید کاسه‌ای ۱۲هزار تومان بود حالا ۲۰‌هزار تومان شده چون هم نشاسته گران شده و هم گلاب.

آریاک سفر

هر بطری ۱.۵‌لیتری گلاب کاشان تا چندماه پیش ۶۰‌هزار تومان بود، حالا ۱۸۰‌هزار تومان شده و این افزایش قیمت سه‌برابری طبیعتا قیمت فالوده و بستنی سنتی را بالاتر می‌برد. پودر نارگیل ۴۰‌هزار تومانی حالا ۱۶۰‌هزار تومان شده، قیمت میوه‌هایی مثل سیب، طالبی و گرمک و حتی سبزیجاتی مثل کرفس هم نسبت به پارسال دوبرابر شده است. قیمت کرفس از ۳‌هزار تومان به ۶‌هزار تومان رسیده و بخشی از کرفس که ما برای آبگیری استفاده می‌کنیم برای ما به‌طور خالص ۱۲‌هزار تومان در‌می‌آید. همین باعث شده هر لیوان آب کرفس را که تا چند‌ماه پیش ۱۲‌هزارتومان می‌فروختیم، حالا ۲۰‌هزار تومان بفروشیم.

آخرین خبر هم گرانی نزدیک به ۵۰‌درصدی شیر است؛ چیزی که قطعا روی قیمت بستنی، گلاسه، شیک و شیرمخلوط‌ها تأثیر افزایشی شدیدی خواهد داشت. محصولات شرکتی مثل بستنی تا همین امروز ۵۰‌درصد افزایش قیمت داشته‌اند و حالا با گران‌شدن شیر حتما قیمت‌های بالاتری را خواهیم داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز