کاهش شدید واردات نهاده های دامی

کاهش شدید واردات نهاده های دامی باعث کاهش تولید مرغ و البته افزایش قیمت آن شده است.
به گزارش کاماپرس، آمار میزان جوجه ریزی در مرغداری ها افت محسوسی داشته که گفته می شوددلیل اصلی آن نبود نهاده دامی است. همین روند کاهشی در جوجه ریزی باعث افزایش قیمت مرغ در بازار شده است. خیلی از مرغدارها اعلام کرده اند با استمرار روند کاهش شدید واردات و افزایش قیمت نهاده‌های دامی، چاره‌ای جز تعطیلی تولید یا افزایش قیمت مرغ ندارند.

واردات کنجاله ۶۰ درصد کاهش داشته

به گفته ابوالحسن خلیلی رئیس اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران، میزان توزیع کنجاله سویا در بازار در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته است.
او با اشاره به اینکه ۸۰ درصد دانه های روغنی وارداتی برای تولید کنجاله مورد نیاز برای مصرف دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرد، می گوید:« در شش ماهه نخست امسال ۳۶ درصد واردات دانه‌های روغنی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با کاهش روبرو شده است. همین مسئله تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار را بر هم زده است. واردات جو هم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با ۲۵ درصد کاهش روبه رو بوده است، اما واردات ذرت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافته است.»

 

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

آریاک سفر

 

به گفته رئیس اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران طبق مصوبات دولت در سال ۹۹ حدود ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی مجموع ارزی است که برای پنج کالای اساسی روغن خام، دانه روغنی، جو، کنجاله و ذرت در نظر گرفته شده است.
او با بیان اینکه میزان واردات در سال گذشته قابل توجه بوده است، می گوید:« بانک مرکزی در بهمن ماه سال گذشته اعتبار مدنظر در سال ۹۸ را برای واردات نهاده ها تخصیص داده اما از بهمن ماه سال ۹۸ هیچ سهمیه ارزی برای واردات در نظر گرفته نشده است.»

 

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز