کاهش شدید خرده فروشی و افزایش بیکاری در ژاپن

لست سکند

حجم تولید صنعتی و خرده فروشی در ژاپن در ماه آوریل سال 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا و محدودیت های اعمال شده برای مهار آن به شدت کاهش یافت و در مقابل بیکاری در این کشور افزایش یافت.

به گزارش کاماپرس به نقل از اینترفکس، براساس داده های رسمی منتشر شده در روز جمعه ، تولید صنعتی در این کشور در ماه گذشته 9.1 درصد در مقایسه با ماه مارس کاهش یافته است که این میزان بالاترین درصد کاهش از مارس 2011 به شمار می رود.

بر اساس این گزارش تولید تجهیزات حمل و نقل در ماه آوریل  33 درصد سقوط کرد و تولید تجهیزات عمومی نیز 9.7 درصد کاهش یافت که رقم این سقوط ها قابل توجه است.

در مقیاس سالانه ، تولید صنعتی در ژاپن پس از نتایج هفتمین ماه متوالی – 14.4 درصد – در ماه آوریل کاهش یافته است. پیش از این در ماه مارس ، تولید صنعتی نسبت به ماه قبل 3.7 درصد و در مقیاس سالانه 5.2 درصد کاهش یافته بود.

بیکاری به رکورد سال 2017 رسید

راز آسمان پایتخت

خرده فروشی در ژاپن در ماه آوریل در مقایسه با ماه قبل 9.6 درصد کاهش یافته و در مقیاس سالانه 13.7درصد کاهش یافته است. این سقوط در مقایسه با ماه مارس شدت گرفت که در آن ماه میزان کاهش به ترتیب 4.6 درصد و 4.7 درصد بود.

فروش کالاهای تولیدی سالانه در سرزمین آفتاب تابان نیز 42.9 درصد کاهش یافته است ، در حالی که فروش داروها و محصولات مراقبت شخصی تحت تاثیر افزایش تقاضا به دلیل شیوع بیماری کرونا 3 درصد افزایش یافته است.

همچنین آمارها نشان می دهد که بیکاری در ژاپن در ماه آوریل به 2.6درصد رسید که بالاترین میزان از دسامبر 2017 است ، در حالی که در ماه مارس میزان بیکاری 2.5درصد بوده است. طبق پیش بینی های اقتصادی کارشناسان ، افزایش بیکاری در ماه آوریل را به 2.7 درصد می رسد.بر این اساس همه آمارها و نشانه ها خبر از ورود ژاپن به یک دوره رکود اقتصادی می دهد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز