کاهش شاخص کل بازار بورس در آخرین روز کاری مهرماه

امروز شاخص کل بورس نسبت به روز قبل 13 هزار و 125 واحد کم شد و به مرز یک میلیون و 436 هزار و 372 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز هزار و 83 واحد در مقایسه با دیروز کاهش پیدا کرد و 397 هزار و 264 واحد شد. این نوسانات مداوم بازار بورس ترس مردم را برای سرمایه گذاری در این بازار بیشتر می‌کند.

به گزارش کاماپرس، به نقل از خبرگزاری فارس، با توجه به حضور و سرمایه گذاری چندین میلیون نفر در بازار سرمایه، به نظر لازم است قوانین این بخش متناسب با وضعیت موجود و سهامداران زیاد این حوزه تغییر پیدا کند. البته در این خصوص سازمان بورس می‌تواند با صدور مجوز انواع صندوق‌های سرمایه گذاری، زمینه حضور آگاهانه مردم در بازار سرمایه را به وجود آورد. به این شکل هم ارزش پول مردم در شرایط تورمی حفظ خواهد شد و هم درآمدی برای سهامداران ایجاد می‌شود. ضمن اینکه دیگر لازم نیست دولت نگران پول‌های سرگردانی باشد که به سمت بازارهای مسکن، دلار و طلا می‌روند. زیرا این گونه مسائل باعث افزایش سرعت رشد نقدینگی می‌شود.

پیش بینی روند بازار بورس طی هفته آینده

امروز 767 هزار و 592 معامله به ارزش 507 هزار و 642 میلیارد ریال در بازار بورس انجام شد. نمادهای «شتران»، «فولاد» و «فملی» بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس داشتند. شیمیایی‌ها، فلزات اساسی و فرآورده‌های نفتی برترین‌های گروه صنعتی امروز بازار بورس بودند. بیشترین حجم معامله امروز بازار بورس هم به نمادهای «کمند»، «خساپا» و «شتران» تعلق داشت. پربیننده‌ترین نمادهای بازار نیز «شپنا»، «شتران» و «فسبزوار» بودند.

آریاک سفر

به گفته برخی از کارشناسان بازار سهام، طی هفته آینده روند شاخص کل بازار بورس متعادل خواهد بود و به صورت خنثی به مسیر خود ادامه خواهد داد. در صورتی روند بازار تغییرات اساسی را تجربه خواهد که قیمت عوامل موثر جهانی یا دلار نوسان پیدا کند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز