کاهش تولید خودرو در دوماهه نخست سال 99

آمارهای رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت از افت 4 درصدی تولید خودروسازان در دو ماه فروردین و اردیبهشت حکایت دارد.

به گزارش کاماپرس، این روزها دور دور خودروسازان داخلی است؛ دو شرکت ایران خودرو و سایپا که با طرح‌های فروش ویژه و پیش فروش خود، نقدینگی سنگینی به جیب زده و می‌توانند در جهت اصلاح ساختار معیوب خود که بارها مورد انتقاد عموم مردم و حتی خود مسئولین قرار گرفته بپردازند.

تولید خودروسازان چقدر کاهش داشت؟

از سوی دیگر اما آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از کاهش حجم تولید این دو کمپانی خبر می‌دهند؛ به طوری که بر اساس این آمار، تولید خودروسازان از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه ۱۲۶‌ هزار و ۵۳۵ دستگاه خودرو بوده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال (تولید۱۳۰‌ هزار و ۸۴۵ دستگاه خودرو)‌ افت ۳.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

برپایه این گزارش، در مدت یاد شده ۱۱۷ هزار و ۱۷۶ دستگاه خودروی سواری از سوی خودروسازان داخلی تولید شد که در هم‌سنجی با پارسال افت ۴.۱‌درصدی نشان می‌دهد.

در دو ماهه امسال تولید ون با رشد ۴۷۰ درصدی به ۵۷ دستگاه و تولید وانت با رشد ۶.۸ درصدی به هشت هزار و ۳۹۲ دستگاه رسید.افت ۸.۲ درصدی تولید مینی‌بوس و میدل‌باس در مقایسه با مدت مشابه پارسال و تولید تنها ۸۹ دستگاه از آنها  از دیگر نکات این آمارهاست، اما تولید اتوبوس با رشد ۲۰۰ درصدی به ۱۴۷ دستگاه رسید.

آریاک سفر

در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال همچنین ۶۷۴ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده در کشور تولید شد که در مقایسه با دو ماهه پارسال رشد ۱۴.۲‌ درصدی نشان می‌دهد.

تولید اردیبهشت‌ماه خودروسازان

۱۰۱ هزار و ۶۱۲ دستگاه از مجموع خودروهای یاد شده مربوط به آمار اردیبهشت‌ماه این شرکت‌هاست که در همسنجی با پارسال رشد ۱۶.۳ درصدی داشته است.

پایان پیام

 

مرتبط با : ایران خودروسایپا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز