کاهش اساسی نرخ دلار؛ دلالان ارز 4 هزار و 200 تومانی ضرر کردند

لست سکند

دلار از ابتدای هفته جاری پله پله به کانال‌های پایین قیمتی نزول کرده و در حال حاضر تنها یک قدم با کانال 26 هزار تومانی فاصله دارد. این ارز نسبت به دیروز 67 تومان کاهش قیمتی داشته و اکنون در محدوده 27 هزار و 10 تومانی متوقف شده است. به نظر می‌رسد علت عمده کاهش قیمتی دلار مربوط به اعلام خبر بازگشایی بازار ارز کابل و افزایش احتیاط معامله گران در خرید ارز، به دلیل تشدید نگرانی از تداوم روند نزولی بازار باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، روز گذشته سخنگوی طالبان از آغاز به کار بازار ارز کابل خبر داد. به دنبال این خبر، وسترن یونیون، شرکت بزرگ انتقال و حواله پول در جهان، اعلام کرد که ارائه خدمات به افغانستان را از سرگرفته است. این موضوع باعث ایجاد جو کاهش قیمتی در بازار ارز داخلی شد و قیمت دلار را به مرزهای پایین‌تر کشاند.

راز آسمان پایتخت

به اعتقاد فعالان بازار ارز، روند کاهش قیمت دلار داخلی ادامه دار خواهد بود. البته بازگشایی صرافی هرات با برنامه‌های دولت جدید برای بازگشت ثبات و آرامش به بازار ارز همراه شده است که کاهش قیمتی این چنینی محقق شد. دولت جدید به صورت جدی قصد دارد تا سیستم ارز 4 هزار و 200 تومانی را اصلاح کند. در صورت بروز این اتفاق دیگر ذی نفعان رانتی طرح ارز ترجیحی امکان ایجاد شوک‌های بزرگ را به بازار ارز نخواهند داشت.

بهبود شرایط ارزی کشور با عملیاتی شدن برنامه‌های دولت سیزدهم

در حال حاضر هنوز اقدامات دولت سیزدهم برای انجام واردات با دلار آزاد عملیاتی نشده، صاحبنظران بازار ارز معتقدند در صورت وقوع این اتفاق کاهش قیمتی بیشتر انواع ارز رخ خواهد داد! با وجود این برنامه‌ و در صورت انجام شدن آن‌، دلالان ارز 4 هزار و 200 تومانی بیشتر ضرر را متحمل خواهند شد. با وقوع این شرایط ورود ارز به کشور هم بهبود پیدا می‌کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “کاهش اساسی نرخ دلار؛ دلالان ارز 4 هزار و 200 تومانی ضرر کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز