کاهشی شدن قیمت طلا؛ سکه با وجود کاهش قیمت خریدار ندارد!

همانطور که پیش بینی می‌شد، قیمت طلا و سکه همانند هفته قبل کاهشی است. طوری که هر گرم طلای 18 عیار در حال حاضر به یک میلیون و 131 هزار و 200 تومان رسیده است. سکه امامی هم مرز 11 میلیون و 800 هزار تومانی را از دست داد و اکنون در محدوده 11 میلیون و 765 هزار تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ سکه و طلا اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، افت نرخ دلار و طلای جهانی بلاخره اثرات خود را روی بازار طلا و سکه داخلی گذاشت و قیمت آن‌ها را نزولی کرد. ارزش دلار با افزایش احتمال تقویت زودتر از موعد نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا، بالا رفت و باعث کاهش قیمتی اونس طلای جهانی تا 2 درصد شد. با وقوع این اتفاق، انتظارات نزولی در بازار طلای جهانی افزایش پیدا کرد.

بر اساس آخرین نتایج نظرسنجی هفته‌ای کیتکونیوز، احساسات نزولی بین تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خرده فروشی تقویت شده است. البته برخی از کارشناسان بازار طلای جهانی معتقدند که این کاهش قیمت کوتاه مدت است و احتمالا در بلندمدت زمینه‌های بسیار زیادی برای تقویت قیمت طلای جهانی به وجود خواهد آمد.

آریاک سفر

سرنوشت قیمت طلا و سکه در دست دلار

با توجه به اینکه امروز بازار جهانی طلا تعطیل است، تمام دیدگاه‌ها برای ادامه روند کاهشی یا افزایشی شدن قیمت طلا و سکه داخلی به قیمت دلار برمی‌گردد. طبق نظر تحلیلگران فنی، در صورتی که قیمت دلار نتواند در ادامه روز به بالای سطح 27 هزار و 500 تومان برسد، قیمت سکه امامی در محدوده 11 میلیون و 700 هزار تومانی قرار خواهد گرفت. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، فشار فروش در بازار فلز گرانبهای داخلی زیادتر خواهد بود.

فعالان بازار سکه هم اعلام کردند که دیروز معامله گران رسمی بازار حاضر نبودند که سکه را بالای 11 میلیون و 700 هزار تومان خرید کنند؛ همین موضوع نشان دهنده بالا بودن ریسک خرید سکه است.

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز