کاشی و سرامیک سینا؛ باتجربه در خلق طرح‌‌ها و نقش‌های جدید

لست سکند

تولید اولین کاشی‌ها به دوران مصر باستان و عصر بابلی‌ها و آشوری‌ها برمی‌گردد. در آثار باستانی این کشور، کاشی‌های کوچک و رنگارنگ بسیار زیادی دیده می‌شود. تقریبا اوایل قرن بیستم، با اختراع یک کوره تونلی شکل که حدود هزار و 910 ربات به آن متصل بودند، برای اولین بار تولید انبوه کاشی به صورت صنعتی انجام شد. از آن زمان به بعد، این محصول در همه کشورهای بزرگ اروپا و ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار گرفت. در ایران هم بعد از اوایل دوران اسلام، استفاده از کاشی‌ها با طرح و نقش‌های اسلامی بسیار رواج پیدا کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ صنعتی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

این محصولات مقاوم از همان ابتدا کاربرد زیادی داشتند و در بسیاری از ساخت و سازهای ایرانی- اسلامی به کار برده شدند. ایران هنوز هم دارای شرکت‌های باتجربه‌ای در تولید این محصولات است که یکی از آن‌ها «صنایع کاشی و سرامیک سینا» است. در ادامه این گزارش، کاماپرس جزئیات بیشتری را درباره این شرکت برای اطلاع خوانندگان و علاقمندان به صنعت کاشی و سرامیک بیان می‌کند؛

حفظ اصالت در کنار کاربرد ابزارهای نوین

از سال 1374 تا به حال کاشی و سرامیک سینا در زمینه ساخت انواع محصولات کاشی و سرامیک فعالیت دارد. این مجموعه ابتدا با ظرفیت اسمی 4 میلیون مترمربع در زمینه تولید کاشی دو پخت دیوار، افتتاح و بهره‌برداری شد. این مجموعه با شعار «خاک را به هنر کیمیا کنیم» سبد کاملی از محصولات متنوع و رنگارنگ را به مشتریان ارائه داده است. هم اکنون این مجموعه با ظرفیت تولیدی 8 میلیون و 500 هزار مترمربعی، انواع مختلف کاشی‌های پرسلانی، کف، تزئینی و دکوراتیو را به متقاضیان ارائه می‌دهد.

کاشی و سرامیک سینا در تمامی استان‌های کشور شعبه دارد و انواع مختلفی از محصولات خود را در دسترس خریداران قرار داده است. همچنین به منظور راحتی و رفاه مشتریان، در وبسایت خود بخشی به عنوان «چیدمان مجازی» طراحی کرده است که در این قسمت، کاربران با نصب چند پلاگین، می‌توانند چیدمان آنلاین انواع کاشی‌ها را مشاهده کنند.

راز آسمان پایتخت

این مجموعه با مدیریت رضا عزیزیان، طیف وسیعی از طرح‌های کلاسیک و مدرن را با توجه به طبیعت و بهره گیری از تکنیک‌های جدید چاپ، به مشتریان عرضه می‌کند.

نمونه دستاوردهای کاشی سینا

استفاده از مواد اولیه مناسب داخلی و خارجی، داشتن چندین آزمایشگاه پیشرفته در زمینه بررسی مواد کاشی و سرامیک، تلاش برای طراحی محصولات جدید و تحقیق و توسعه گسترده کارشناسان کاشی سینا در این زمینه، از جمله ویژگی‌هایی است که باعث توسعه کاری این مجموعه شده است.

این شرکت از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا، مبارزه با آن را در دستور کار خود قرار داد. شیوع ویروس کرونا هم نتوانست از ادامه پیشرفت کاشی سینا در زمینه تولید و توزیع جلوگیری کند و با وجود فشارهای ناشی از تحریم، سال گذشته این شرکت از طرف اتاق بازرگانی ایران به عنوان صادرکننده ممتاز ملی شناخته شد. در سال‌های 1385و 1393 هم این مجموعه عنوان صادرکننده برتر را کسب کرده بود. این‌ها تنها نمونه‌ای از افتخارات شرکت کاشی و سرامیک سینا در طی 26 سال فعالیت مستمر آن است.

انطباق کار با مسائل زیست محیطی

این شرکت از همان سال‌های اولیه فعالیتش، احترام و تعهد به مسائل زیست محیطی را سرلوحه کار خود قرار داد. دریافت گواهینامه زیست محیطی در ساماندهی محیط کار و جلوگیری از آلودگی آن، ایجاد ارتباط بهتر با نهادهای قانونی و رعایت مقررات محیطی، کاهش هزینه‌ها به علت مدیریت منابع، حفظ منابع طبیعی، ایمنی و بهداشت و … نشانه‌ای از تلاش‌های بی‌وقفه این مجموعه در راستای حفظ محیط زیست است. این مجموعه انواع گواهی‌های کنترل کیفیت را در اختیار دارد.

آزمایشگاه کاشی و سرامیک سینا به تایید مرکز ملی تایید صلاحیت ایران رسیده و گواهینامه هم برای آن صادر شده است.

حضور کاشی سینا در بازار بورس

کاشی و سرامیک سینا در حوزه بازار سرمایه نیز تجربیاتی دارد. سهام این شرکت با نماد «کساوه» در بازار اول، تابلوی فرعی، بورس عرضه می‌شود. هم اکنون ارزش بازاری این سهام بیشتر از 29 هزار و 458 میلیارد ریال است. در حال حاضر شرکت گسترش پایا صنعت سینا 312 میلیون سهم از کساوه را در اختیار دارد. شرکت‌های چینی ایران و بنیاد مستضعفان از دیگر سهامداران عمده کساوه هستند.

این مجموعه در پایان سال مالی گذشته 3 هزار و 824 میلیارد و 496 میلیون ریال سود خالص محقق کرد و سود خالص هر سهم آن هم 6 هزار و 324 ریال اعلام شد.

مرتبط با : کاشی و سرامیک سینا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز