کاشی صدف سرام؛ پیشرو در صنعت کاشی و سرامیک کشور

خانه نشینی این روزها به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا باعث شده تا مردم به ظاهر زندگی خود بیشتر اهمیت دهند. از جمله اینکه رنگی به در و دیوار خانه ببخشند تا مقداری از کسالت این روزها کم کنند. امروز پوشش‌های مختلفی برای کف و دیوارهای منازل و بقیه سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مصالح پرکاربرد در خانه‌ها، کاشی و سرامیک هستند.

به گزارش کاماپرس، در ایران تولید کنندگان عمده‌ای از این محصولات حضور دارند که یکی از آن‌ها مجموعه «کاشی صدف سرام استقلال آباده» است که در ادامه به آن بیشتر می‌پردازیم؛

تاسیس کاشی صدف سرام به چه سالی بر می‌گردد؟

شرکت کاشی صدف سرام استقلال آباده، سهامی عام، در سال 1390 مورد بهره برداری قرار گرفت. این مجتمع با تسهیلات پرداختی از سوی بانک صنعت و معدن، به مبلغ 200 میلیارد ریال بابت سرمایه گذاری ثابت طرح و مبلغ 60 میلیارد ریال سرمایه در گردش، تولید خود را شروع کرد.

این مجموعه از ابتدای فعالیتش تاکنون انواع کاشی و سرامیک را تولید می‌کند. این شرکت در استان فارس شهرستان آباده قرار دارد و در حال حاضر احمدرضا باقری مدیریت آن را بر عهده دارد.

آریاک سفر

شرکت مذکور در سال اول بهره برداری، راندمان تولیدی معادل 80 درصد داشت. صرفه جویی ارزی سالیانه این مجموعه 20 هزار دلار در روز برآورد شد و راه اندازی آن برای 150 نفر به صورت مستقیم کار ایجاد کرد. میزان تولید روزانه این مجتمع طبق پیش فاکتور صادر شده از فروشنده، 8 هزار مترمربع است. این بخش در نظر دارد تا امسال ظرفیت اسمی سالیانه‌اش را به 2 میلیون و 800 هزار متر مربع برساند.

موضوع فعالیت کاشی صدف سرام چیست؟

احداث و بهره برداری از کارخانجات کاشی و سرامیک، تولید انواع آن‌ها، عرضه تولیدات به بازار مصرف برابر ضوابط قانونی، انجام هرگونه عملیات در رابطه با احداث کارخانه و تامین مواد مصرفی و عرضه تولیدات و بهره برداری پس از اخذ مجوزهای لازم از موضوعات اصلی فعالیت کاشی صدف سرام است.

محصولات این مجموعه شامل کاشی کف و بدنه 50 در 50، 60 در 30 و 60 در60 است. مدل‌های محصولات نیز راشین، سها، پارنا، کسری، صحرا، هما، سحر و … نام دارد.

کصدف و عملکرد آن

سهام کاشی صدف سرام استقلال آباده با نماد «کصدف» در پایه زرد بازار فرابورس عرضه می‌شود. سهام این مجموعه در بخش کاشی و سرامیک قرار دارد. در بازار بورس امروز 9 معامله به ارزش 125 میلیون و 323 هزار ریال صورت گرفت. حجم معاملات این نماد نیز معادل 5 هزار و 227 واحد اعلام شد. ارزش بازاری این سهام بیشتر از 3 هزار و 26 میلیارد ریال است.

شرکت تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده، سهامی عام، از سهامداران عمده این مجموعه است. سرمایه اولیه این شرکت معادل 120 میلیارد ریال منقسم به 120 میلیون سهم هزار ریالی است.

مجمع عمومی این مجتمع به منظور بررسی صورت‌های مالی متعلق به سال 1399، در بیست و هشتم تیرماه امسال برگزار خواهد شد.

سود خالص شرکت صدف سرام در انتهای سال مالی گذشته، 23 هزار و 542 میلیون ریال و سود خالص هر سهم نیز 196 ریال اعلام شد.

مرتبط با : کاشی صدف سرام استقلال آباده
نرم افزار حسابداری
ایمالز
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز