چطور یک کارگزار بورس مناسب انتخاب کنیم؟

اولین قدم برای شروع فعالیت در بورس انتخاب یک کارگزار مورد تأیید سازمان بورس برای افتتاح حساب است.

به گزارش کاماپرس، لازمه شروع فعالیت در بورس، بدست آوردن اطلاعات اولیه سرمایه‌گذاری و دریافت کدمعاملاتی از کارگزاری‌هاست. کارگزاران، حلقه ارتباطی و به نوعی واسطه انجام معاملات شما در بورس هستند.

با توجه به وجود تعداد زیاد کارگزاری‌های موجود در کشور، در این مطلب ، شرایط انتخاب بهترین کارگزاری جهت خرید و فروش سهام نیز شرح داده شده است.

کارگزارمورد اعتماد کیست؟

یک کارگزار باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا به عنوان یک کارگزار منتخب و رسمی شناخته شود؟ این سوالی است که معمولا در ارتباط با انتخاب کارگزار بورسی مطرح می‌شود. برخی از این ویژگی‌ها را برمی‌شماریم:

آریاک سفر
  • جامع بودن خدمات : تعدادی از کارگزاری ها بطور اختصاصی در حوزه هایی مشخص فعالیت دارند.  به همین دلیل اگر شما به عنوان یک سرمایه گذار قصد خرید و فروش سهام شرکتی را داشته باشید عملاً این کار توسط یک کارگزار که صرفاً در حوزه بورس کالا فعالیت دارد امکان پذیر نیست ، در نتیجه باید به کارگزار مختص به اوراق بهادار مراجعه کنید .
  • ارائه تخفیف در کارمزد: تعدادی از کارگزاری ها مبلغی از کارمزد را به عنوان تخفیف به مشتریان خاص خود بازمی گردانند که عموماً این تخفیف شامل مشتریان فعال تر است.
  • ارائه خدمات اعتباری: برخی از کارگزاری‌ها با در نظر گرفتن وجهی به عنوان امانت این امکان را برای سرمایه گذار فراهم می‌کنند که بعد از اقدام به خرید سهام، پس از مدت معینی وجه اعتبار داده شده را بازگرداند
  • خدمات پشتیبانی: پشتیبانی به روش های گوناگونی امکان پذیر است ، بصورت تلفنی و با تماس با مرکز کارگزاری و یا بصورت آنلاین
  • سامانه آنلاین: استفاده از یک سامانه معاملاتی مناسب برای ارائه خدمات بصورت آسان و البته امن به مشتریان ، از نقاط قوت یک کارگزاری محسوب می‌شود .

جایگاه کارگزار در رتبه بندی:  یکی از ملاک‌های انتخاب یک کارگزار ، توجه به رتبه کسب شده توسط کارگزاری در گزارش سالانه سازمان بورس اوراق بهادار از وضعیت فعالیت کارگزاری مورد نظر است .

وقتی از انتخاب سرمایه‌گذار مطمئن شدید، برای شروع فعالیت و ورود به بورس ، با در دست داشتن مدارکی نظیر کارت ملی و شناسنامه جهت دریافت کد بورسی به یکی از شعب کارگزاری اوراق بهادار مراجعه کرده و با ارائه مدارک کد معاملاتی خود را دریافت کنید و به عنوان سرمایه‌گذار وارد بورس ‌شوید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز