کارگزاری سهم آشنا و هرآنچه که باید بدانید

لست سکند

همراه با رونق بازار سرمایه و رشد بازیگران، نقش فعالیت کاگزاران بورس پررنگ‌تر از گذشته است. هر خریدار یا فروشنده‌ از طریق یکی از کارگزاری‌های معتبر کشور، در بازار سرمایه فعالیت می‌کند.کارگزاری سهم آشنا یکی از ۱۰۸ کارگزاری فعال در کشور است و سابقه‌ی نزدیک به سه دهه فعالیت در بازار سرمایه ایران را داراست.

کارگزاری سهم آشنا در سال ۱۳۷۴ به صورت یک شرکت کاملا خصوصی نزد اداره ثبت شرکت‌های تهران به ثبت رسید. سهم آشنا پس از کسب امتیازات لازم از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار در سال ۱۳۷۸ موفق به دریافت مجوز معاملات در بورس کالا شد.

سهم آشنا به‌عنوان نخستین کارگزاری فعال در بورس انرژی، اقدام به پذیرش کالای برق کرده است. امروزه سهم آشنا از تمامی مجوز‌های لازم برای فعالیت در حوزه‌های بورس، فرابورس، آتی سهام، آتی کالا و کالا، مشاور پذیرش و عرضه، مشاور سرمایه‌گذاری و همچنین بورس انرژی برخوردار است.

اولین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در ایران با نام آرمان سپهر آیندگان توسط این کارگزاری تأسیس شده است. سهم آشنا بر اساس آخرین رتبه‌بندی سازمان بورس و اوراق بهادار در تمامی بورس‌های کشور رتبه الف را دیگر کسب کرده است و رتبه هشتم از میان ۱۰۸ کارگزاری فعال در کشور به سهم آشنا اختصاص دارد

آخرین سرمایه ثبت و پرداخت‌شده سهم آشنا در سایت این شرکت ۲۲۰ میلیارد ریال عنوان شده است و در حال حاضر بیش از ۱۱۰ نفر در این کارگزاری مشغول به کار هستند.

راز آسمان پایتخت

سهم آشنا ؛ در پی جذب سرمایه‌گذار خارجی

این کارگزاری در سال ۱۳۹۳ برای اولین بار در کشور، عرضه در بازار دارایی‌های فکری را در بازار سوم فرابورس ایران به انجام رساند. در حال حاضر صندوق‌ سرمایه گذاری مشترک با نام‌های سهم آشنا، آشنای دی، امین آشنای ایرانیان و همچنین صندوق باشگاه پرسپولیس تحت مدیریت و مالکیت این کارگزاری هستند.

صندوق سرمایه‌گذاری اینوتک تحت مدیریت کارگزاری سهم‌آشنا و با نماد آشنا تک جهت تامین سرمایه شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا فعالیت می‌کند. این صندوق در حوزه‌های زیست فناوری و سلامت، اطلاعات و ارتباطات و مواد پیشرفته و تکنولوژی فعالیت می‌کند.

علاوه بر موارد بالا، این کارگزاری مدیریت سه صندوق سرمایه‌گذاری با نام‌های جایزه علمی فن‌آوری پیامبر اعظم، رویای کودکان اسمانی و محبان نینوا را بر عهده دارد.

سهم آشنا با هدف گسترش فعالیت‌های برون مرزی و جذب سرمایه‌گذار خارجی، به‌عنوان اولین شرکت کارگزاری دو دفتر نمایندگی برون‌مرزی در شهرهای لندن و تورنتو راه‌اندازی کرده است.

مجموعه سهم آشنا با گردآوری شرکت‌های کارگزاری، سبدگردانی و مشاور سرمایه‌گذاری سهم آشنا در سال ۱۳۹۷ هلدینگ مالی سهم آشنا را ایجاد کرده است. هلدینگ سهم آشنا انواع خدمات کارگزاری، سبدگردانی و مشاور سرمایه‌گذاری را به مشتریان ارائه می‌کند. این هلدینگ تاکنون موفق به ارائه خدمات تعهد پذیره‌نویسی افزایش سرمایه شرکت ماداکتو استیل و تعهد پذیره‌نویسی اوراق منفعت دولت شده است.

کارگزاری سهم آشنا یکی از پیشروان بازار سرمایه در ارائه خدمات مربوط به معاملات آنلاین به شمار می‌رود و در همین راستا در سال ۱۳۸۹ با شرکت نرم‌افزاری رایان هم‌افزا همکاری داشته‌اند.

این کارگزاری تاکنون فرآیند پذیرش، عرضه و تامین مالی و افزایش سرمایه ده‌ها شرکت را بر عهده داشته است. ز مهم‌ترین این شرکت‌ها می‌توان به پتروشیمی برزویه، خدمات مهندسی کشتیرانی قشم، بیمه دی، کشتیرانی دریای خزر و گروه مپنا اشاره کرد.

باشگاه مشتریان کارگزاری، خدماتی نظیر اعطای تسهیلات جهت خرید سهام، مشاوره سرمایه‌گذاری و دوره‌های آموزشی را به مشتریان ارائه می‌کند.

مرتبط با : کارگزاری سهم آشنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز