کارن کراد؛ نخستین سامانه تامین مالی و سرمایه گذاری کشور

سامانه کارن کراد، از سال 1397 در ایران فعالیت خود را آغاز کرد و بعد از گرفتن موافقت اصولی تامین مالی جمعی از شرکت فرابورس در تاریخ 22 مهر 1398، موفق شد مجوز تامین مالی جمعی مبتنی بر مدل مشارکت از فرابورس در تاریخ 28 اردیبهشت 1399 را دریافت کند.

در حقیقت کارن کراد، نخستین سامانه تامین مالی و سرمایه گذاری است که مورد حمایت و نظارت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد. این سامانه با هدف آسان کردن فرآیند جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها در همه حوزه‌ها ساخته شده است.

در سامانه کارن کراد سه نقش «استارتاپ، سرمایه گذار و منتور» برای فعالان این سامانه تعریف شده است و با توجه به برنامه‌های تعریف شده برای همکاری با هرکدام از گروه‌ها این سامانه، ضمن شناسایی نیازهای استارتاپ‌ها و سرمایه گذاران به ارائه مشاوره‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف می‌پردازد. از جمله این خدمات می‌توان از مشاوره‌های حقوقی، مالی، کسب و کار و همچنین خدمات مشاوره عارضه یابی توسط کارشناسان خبره و باتجربه در همه حوزه‌ها نام برد.

 

کارن کراد در چه زمینه‌هایی فعالیت دارد؟

آریاک سفر

هرکدام از بخش‌های گوناگون سامانه کارن کراد وظایف مختلفی را به عهده دارند. بخش دمو دی، کار برگزاری رویدادهای جذب سرمایه در حوزه‌های تخصصی مختلف با حضور استارتاپ‌ها و سرمایه گذاران علاقمند به آن حوزه را با هدف کمک به طرح‌های سرمایه پذیر در راستای جذب سرمایه و کمک به توسعه اکوسیستم استارتاپی انجام می‌دهد.

همچنین بخش آی میت شبکه سازی، مطرح کردن دغدغه‌های سرمایه گذاران و بررسی سرمایه گذاری مشترک روی استارتاپ‌ها را عهده‌دار است. کارهایی از قبیل شبیه سازی ارائه استارتاپ‌ها به سرمایه گذارها، شرکت‌های بزرگ، کارآفرینان و فعالان حوزه کسب و کارهای نوپا در تمامی حوزه‌ها و داوری توسط مربیان، سرمایه گذاران و کارآفرینان حرفه‌ای و شکل گیری ارتباط موثر با سایر استارتاپ‌ها، شرکت‌های بزرگ و سرمایه گذاران را اینوستمنت سامیت انجام می‌دهد.

انجام گردهمایی تخصصی شرکت‌ها، سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی و استارتاپ‌های برتر، ارائه استارتاپ‌ها در مدت زمانی کوتاه به نماینده هر شرکت و سرمایه گذار در میز اختصاصی خود و اعلام علاقه مندی همکاری شرکت‌ها و سرمایه گذاران با استارتاپ‌ها بر عهده کافه سرمایه است. بخش وورک شاپ و وبینار نیز کارهایی نظیر برگزاری کارگاه‌ها و وبینارهای آموزشی برای استارتاپ‌ها و سرمایه گذاران به صورت آنلاین و آفلاین با تدریس اساتید مجرب در حوزه‌های مختلف را عهده دار است.

 

رویدادهای جذب سرمایه

رویداد جذب سرمایه شامل زیرمجموهایی نظیر حوزه سلامت، آب و انرژی، آی.تی و آی.سی.تی و آی.او.تی، کشاورزی، سلامت دیجیتال، ورزش و ژنتیک، آموزش، کالاهای تند مصرف، خودرو و تجهیزات پزشکی، رسانه، فین تک، محصولات فناورانه و موثر در مدیریت بهینه مصرف آب، برق و انرژی و معدن می‌شود.

از دیگر زیرمجموعه‌های این رویداد می‌توان به تجهیزات پزشکی دو، علوم شناختی، رویداد پردیس سامین 2021 و سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد که در تاریخ‌های مختلف برگزار شده‌اند.

زیرمجموعه‌های بخش کافه سرمایه بی.ال، اِی.ال، آی.تی، آی.او.تی، سلامت، آموزش، تولید محتوا، صنعت پزشکی، گردشگری، کشاورزی، هنر، مد و پوشاک و مواد غذایی و زیرمجموعه‌های بخش آی میت نیز شبکه‌سازی سرمایه گذاران و آشنایی با برنامه‌های سرمایه گذاری کارن کراد، بررسی چالش‌های سرمایه گذاری خطرپذیر و گفتگو درباره فرصت‌ها و تهدیدهای سرمایه گذاری در استارتاپ‌ها هستند.

اینوستمنت سامیت در حوزه مبلمان و صنایع وابسته و بخش وورک شاپ و وبینار در زمینه مارکتینگ و بازاریابی، انیمیشن و بازی سازی، کسب و کار، حسابداری و مالی، تامین مالی، تیم سازی و مدیریت تیم، سئو و تولید محتوا و حقوقی«قراردادها، ثبت شرکت و…» به برگزاری کارگاه، وبینار و دوره می‌پردازند.

 

همکاری کارن کراد با شرکت‌های خدمت‌رسان

سامانه کارن کراد در سال 1399، به منظور خدمت‌رسانی هرچه بیشتر و بهتر به استارتاپ‌ها و کسب و کارهای این مرز و بوم، بیش از 20 تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های خدمت‌رسان امضا کرده‌ است.

کارن کراد به عنوان کارگزار معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، مامور آماده سازی، توانمند سازی و اعزام 20 شرکت دانش بنیان ایرانی به بخش فیوچراستارز، چهلمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک خاورمیانه موسوم به«جیتکس»، بود که از تاریخ 16 تا 20 آذر 1399 در کشور امارات برگزار شد. همچنین نماینده کارن کراد در سفر به کنیا به منظور شناخت سرمایه گذاران برای تعریف همکاری‌های بیشتر و بزرگتر حضور پیدا کرد.

کارن کراد در حوزه‌های مالی و حسابداری، مشاوره عارضه یابی، خدمات مشاوره برای ورود به بازار سرمایه، مشاوره راه اندازی ساختار نوآوری سازمان‌ها، کسب و کار و ارزش گذاری به ارائه خدمات مشاوره‌ای می‌پردازد.

 

رونمایی از کمپین تامین مالی جمعی فرابورس

کارن کراد به عنوان عامل راه اندازی نخستین کمپین تامین مالی جمعی در ایران طی مراسم آیین رونمایی از بازار تامین مالی جمعی و شاخص صکوک فرابورس ایران با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، علی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و امیر هامونی، مدیرعامل شرکت فرابورس ایران در بهمن ماه 1399 معرفی شد همچنین همکاری در برگزاری کمپین نفس، پویش مردمی بازار سرمایه ایران در واپسین روزهای سال 98 همزمان با شیوع ویروس کرونا برگزار شد. کارن کراد نخستین کمپین تامین مالی جمعی خود را با شرکت دانش بنیان رادیولوژی بهیار صنعت سپاهان در زمینه ساخت و فروش محصول دانش بنیان حوزه تجهیزات پزشکی در اسفند 1399 آغاز کرد.

سامانه کارن کراد کارگزاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، بخش ارزیابی، سرمایه گذاری، توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و فن بازار ملی ایران را به عهده داشته است.

میزان جذب سرمایه مجموعه کارن کراد تا اسفند 1399، بیش از 90 میلیارد تومان بوده است. این سامانه همچنین 31 استان دارای پروژه تایید شده، بیش از 300 منتور و 4 هزار کارآفرین و بیش از 80 استارتاپ موفق به جذب سرمایه را داراست. کارن کراد همچنین 540 استارتاپ تایید شده، بیش از هزار و 200 استارتاپ بهره مند از خدمات کارن و بیش از هزار و 200 سرمایه گذار ثبت نام شده را در پرونده خود دارد.

مرتبط با : کارن کرادسورنا ستاری
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز