کارمندان لورئال نگران بیکاری خود هستند

لورئال
لست سکند

لورئال شرکت تولید محصولات آرایشی و بهداشتی فرانسوی است، که به عنوان بزرگترین تولیدکننده لوازم آرایشی در جهان شناخته می‌شود. شرکت لورئال در سال ۱۹۰۹ توسط شیمی‌دان فرانسوی؛ اوژن شولر در شهر پاریس تأسیس شد؛ و امروزه طیف وسیعی از محصولات آرایشی و بهداشتی را تولید می‌کند و تمرکز اصلی آن بر توسعه محصولاتی چون رنگ مو، کرم‌های مراقبت از پوست و ضدآفتاب، لوازم آرایشی، عطر و ترکیبات معطر، همچنین تحقیقات در زمینه‌های مهندسی بافت، درماتولوژی و تولید داروهای شیمیایی معطوف می‌باشد و در حوزه فناوری نانو دارنده بالاترین تعداد ثبت اختراع در ایالات متحده است.

به گزارش کاماپرس، دفتر مرکزی لورئال در حومه شهر پاریس، در کلیشی، اودوسن قرار دارد. بخشی از سهام این شرکت در بازارهای بورس یورونکست و بورس فرانکفورت مبادله می‌شود. فرانسوا بتانکور می‌یر با در اختیار داشتن ۳۱درصد از سهام و شرکت نستله با مالکیت ۳۰درصد، اکثریت سهام لورئال را در اختیار دارند. این شرکت مالک برندهایی چون لنوین، لانکوم، گارنیه، میبلین، بادی شاپ و دیزل می‌باشد. ماه گذشته میلادی برخی از کارکنان دفتر نیویورک شرکت بهداشتی- آرایشی لورئال مطلع شدند که پس از ماه‌ها دورکاری از منزل، باید به این دفتر بازگردند. در ایمیلی که در ماه ژوئیه از سوی استفان چاربونیر، مدیرکل منابع انسانی این شرکت ارسال ‌شده، آمده بود این غول لوازم بهداشتی- آرایشی جهان که مالک برندهایی همچون گارنیه، لانکوم و اربن دیکی است، قصد دارد سهم ۲۵ درصدی شیفت حضوری کارکنان مستقر در دفتر خود را به ۵۰ درصد افزایش دهد. در این ایمیل که به‌دست سی‌ان‌ان نیز رسیده است چنین آمده بود: «اگر مدیرتان از شما می‌خواهد که حضور فیزیکی داشته باشید، انتظار می‌رود حضور به هم رسانید.» مگر آنکه کارکنان به‌دلیلی که به تایید شرکت برسد، درخواست مرخصی با حقوق داشته باشند.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، این شرکت اعلام کرد همه دفاتر لورئال در سراسر آمریکا چنین طرح‌هایی را در دست اقدام دارند که در همه آنها پروتکل‌های ایمنی ازجمله کنترل دمای بدن افراد و ماسک اجباری لحاظ شده است. این در شرایطی است که اجبار کارکنان به بازگشت به دفاتر کار از دید بسیاری از کارکنان لورئال در آمریکا درست نیست. سی‌ان‌ان با ۱۸ نفر از کارکنان فعلی این برند فرانسوی در آمریکا گفت‌وگو کرده و همه آنها نگرانی خود را نسبت به خطراتی که طی دوران پاندمی سلامت آنها را تهدید می‌کند ابراز داشته‌اند و گفته‌اند این در شرایطی است که می‌توانند همان کار را از خانه‌های خود انجام دهند. این کارکنان مزایای حضورشان در ساختمان شرکت را مورد پرسش قرار داده‌اند و گفته‌اند حتی اگر در دفاتر حضور داشته باشند هم قرار است باز جلسات به‌صورت مجازی برگزار شوند. شرکت اما اعلام کرده است که می‌خواهد افراد در دفتر حضور داشته باشند تا بتوانند باهم تعامل داشته باشند.

یکی از کارکنان اما در این رابطه به سی‌ان‌ان گفت که چنین تجربه‌ای را داشته است و درزمانی که وی در دفتر حضور داشته اغلب همکارانی که باید با آنها تعامل می‌داشته، جزو ۵۰ درصد افراد دور کار بوده‌اند و عملا تعاملی حضوری بین آنها صورت نگرفته است. این کارکنان لورئال اظهار کردند که حس می‌کنند وقتی نگرانی خود را در مورد موقعیت‌های فردی کارکنان به مدیران این شرکت منعکس کردند، لورئال هیچ حس دلسوزی در قبال کارکنانش نشان نداد و حالا آنها نگران آن هستند که اگر از دستورات پیروی نکنند، شرکت ابراز نگرانی‌های آنان را تلافی کند. پنج‌تن از آنان هم گفتند که مدیر مستقیم یا یکی از مسوولان منابع انسانی شرکت به آنها گفته است اگر در ساختمان شرکت حضور نداشته باشند نامشان در فهرست کارکنان سرکش قرار خواهد گرفت. لورئال همچنان تاکید دارد که طرح بازگشت به‌کار کارکنان با رعایت پروتکل‌هاست و با طرح بازگشت به‌کار کارکنان در شرکت‌های مشابه فرق دارد.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز