کارمزد واریز و برداشت از صرافی ارز دیجیتال ایرانی چقدر است؟

افرادی که در بازار رمزارزها فعالیت دارند، بابت خدماتی که از صرافی‌ها و وبسایت‌های معتبر دریافت می‌کنند باید کارمزد بپردازند. اما میزان کارمزد هر صرافی ارز دیجیتال یا وبسایتی متفاوت است و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که معامله گران قبل از انجام هر خرید و فروشی ابتدا کارمزد را مقایسه کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار رمزارزها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، معمولا افرادی که به قصد سرمایه گذاری بلندمدت در بازار رمزارزها ورود پیدا می‌کنند، به نرخ کارمزد اهمیت چندانی نمی‌دهند. اما معمولا تریدرهای تازه وارد و معامله گران کوتاه مدت یا افرادی که قصد معاملات سنگین دارند به کارمزد دریافتی وبسایت یا صرافی ارز دیجیتال اهمیت می‌دهند.

انواع کارمزد صرافی ارز دیجیتال

سه نوع کارمزد در صرافی ارز دیجیتال وجود دارد که یکی از آن‌ها کارمزد معاملات است. کارمزد معاملات به کارمزدی گفته می‌شود که در ازای تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر به حساب صرافی یا وبسایت مختص این کار واریز خواهد شد. یکی دیگر از انواع کارمزدها، توزیع معاملات نام دارد. این نوع کارمزد نوعی سود خرید و فروش محسوب می‌شود.

در واقع گاهی بین سفارش‌های خرید و فروش فاصله قیمتی به وجود می‌آید که این ما به التفاوت در اختیار صرافی قرار می‌گیرد. کارمزد برداشت نیز یکی دیگر از انواع کارمزد است که در ازای برداشت دارایی‌های رمزارزی از صرافی باید پرداخت شود. این هزینه ترکیبی از کارمزد شبکه و سود صرافی محسوب می‌شود.

آریاک سفر

علت تفاوت کارمزدها چیست؟

لازم به ذکر است که کارمزدها و هزینه تراکنش‌ها در بازار رمزارزها با تغییرات زیادی مواجه می‌شود. یکی از دلایل تغییر قیمت رمزارزها، نوع آن‌ها است. به عنوان مثال کارمزد ارز دیجیتال ترون متفاوت از بیت کوین و اتریوم خواهد بود. زیرا بیت کوین و اتریوم معاملات زیادی دارند و این موضوع روی کارمزد آن‌ها موثر است. کیف پول دیجیتال یکی دیگر از عوامل موثر روی میزان کارمزدها است. قبلا معامله گران رمزارزها حتما باید به صرافی مورد نظر خود مراجعه می‌کردند و به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌پرداختند. اما اکنون کیف پول دیجیتال شکل گرفته که هزینه آن به مراتب کمتر از مراجعه حضوری بوده، اما میزان کارمزد دریافتی برای هر نوع کیف پول تفاوت دارد.

زمان انتقال نیز عامل مهم دیگری در تعیین میزان کارمزد است. معمولا شبکه بلاکچین در زمان‌های شلوغ کارمزد بیشتری را برای تایید تراکنش‌ها دریافت می‌کند.

فریب صرافی‌های غیرمجاز را نخورید

بعضی از صرافی ارز دیجیتال و وبسایت‌های غیرمجاز با وعده عدم دریافت کارمزد، معامله گران تازه کار را به سرمایه گذاری تشویق می‌کنند. اما این موضوع صحت ندارد و برای کلاهبرداری چنین تبلیغاتی مطرح می‌شود. برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی و غیرایرانی هستند که کارمزد پایین دارند، اما کارمزد هیچ صرافی در قبال خدماتی که ارائه می‌دهد، صفر نخواهد بود.

چرا یوبیتکس؟

یکی از صرافی ارز دیجیتالی ایرانی مناسب برای خرید و فروش رمزارزها یوبیتکس است. این صرافی با دریافت کارمزد مناسب و تامین امنیت معاملات توانسته نظر معامله گران زیادی را به خود جلب کند. هم اکنون کارمزد معامله سطح دو این وبسایت 0.25 درصد کل معاملات است. کارمزد معامله سطح یک یوبیتکس نیز 0.25 درصد اعلام شده و تفاوتی با سطح دو ندارد. کارمزد سطح وی آی پی این سایت نیز به 0.25 درصد می‌رسد.

یوبیتکس یک وبسایت مناسب برای خرید و فروش رمزارزهایی است که با همکاری جمعی از نخبگان اقتصادی و صاحب نظران فعالیت خود را آغاز کرد. تنوع ارز بالا، پلتفرم معاملاتی مناسب و کارمزد رقابتی از جمله ویژگی‌های مورد توجه این سایت هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : یوبیتکس
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز