کارخانه تولید اسید بوریک در کشور راه‌اندازی می‌شود

اسید بوریک
لست سکند

بوریک اسید یک اسید ملایم است که بیشتر به منظور ضدعفونی کردن و گندزدایی و همچنین برای کنترل سرعت شکافت هسته‌ای در کارخانه‌های انرژی هسته‌ای استفاده می‌شود. بوریک اسید همچنین به عنوان پیش ماده برای برخی مواد دیگر نیز محسوب می‌شود.

به گزارش کاماپرس، بوریک اسید به دو صورت بلورهای بی‌رنگ یا پودر سفید حلال در آب وجود دارد. فرمول شیمیایی آن H3BO3 یا B(OH)3 می‌باشد. برای نخستین‌بار با مشارکت آهن و فولاد میلاد و شرکت معدنی میلاد برنا ابرار، کارخانه تولید اسید بوریک در کشور راه‌اندازی می‌شود.
راه‌اندازی کارخانه تولید اسید بوریک در کشور برای اولین بار
در همین راستا مدیرعامل شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد گفت: فعالیت در صنایع پایین‌دستی و بالادستی فولاد ازجمله حضور در بخش معدن و صنایع معدنی و بازارهای صادراتی فولاد جزو اولویت‌ها و برنامه شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد است، ازاین‌رو در اواخر سال گذشته و با بررسی‌های کارشناسی، سرمایه‌گذاری در معدن بور قره آقاج زنجان انجام گرفت و به سبب آن در شرکت معدنی میلاد برنا ابرار به ثبت و متعاقبا اقدام به تجهیز و استخراج همزمان با اکتشاف تفصیلی داشته است و در حال حاضر دپو قابل‌توجهی از ماده معدنی ذخیره ‌شده است. م

حمدحسین دیده‌ور بابیان اینکه معدن وابسته به این شرکت در شرایط مطلوبی قرار دارد، افزود: درصدد هستیم تا از طریق همکاری با شرکت‌های خارجی، بستر لازم را برای تکمیل زنجیره ارزش‌افزوده این محصول مهیا کرده و با فرآوری سنگ بور به‌دست ‌آمده از این معدن، از محل فروش محصولات فرآوری شده، ارزش‌افزوده مطلوبی را برای شرکت حاصل کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد تصریح کرد: این شرکت در راستای سیاست عدم خام‌فروشی و ایجاد زنجیره حداکثری سود و بازدهی، با به‌کارگیری حداکثر توان ساخت داخل و استفاده از تجربیات و دانش روز دنیا اقدام به طراحی و ساخت کارخانه اسید بوریک کرده است که طی ماه‌های آتی راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد هم‌اکنون ۳۰ درصد از سهام معدن بور را خریداری کرده است، ادامه داد: تولیدات معدن بور در بسیاری از صنایع از جمله صنایع شوینده کاربرد دارد و تلاش ما بر این است که تولیدات این معدن به‌صورت فرآوری شده عرضه‌شود تا از خام‌فروشی جلوگیری شود.

راز آسمان پایتخت

به گزارش دنیای اقتصاد، وی با اشاره به راه‌اندازی کارخانه اسید بوریک افزود: از ماده معدنی کارخانه بور به‌عنوان ماده اولیه این کارخانه استفاده می‌شود. در همین حال پیش‌بینی می‌شود طی ۴ تا ۵ ماه آینده کارخانه تولید اسید بوریک راه‌اندازی شود که در این صورت از واردات این محصول بی‌نیاز خواهیم شد.

وی افزود: همچنین زمینه همکاری مشترک برای بهره‌وری بیشتر و تولید محصولات باکیفیت مطلوب در صنایع شوینده، لعاب، شیشه و عایق با بزرگ‌ترین تولیدکنندگان داخلی فراهم‌شده و در حال نهایی شدن و تبادل و قراردادهای فی‌مابین است. دیده‌ور در مورد فعالیت شرکت آهن و فولاد در شرایط کنونی تصریح کرد: هم‌اکنون با توجه به شرایط کنونی نظیر رکود ساختمان در پی افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها در بخش مسکن، فعالیت شرکت محدودشده است.

وی با اشاره به عملکرد سال ۹۸ شرکت افزود: در سال گذشته میزان خریدوفروش شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد حدود ۶۰ هزار تن بود که رشد بسیار خوبی نسبت به سال ۹۷ داشت. این در حالی است که در سال‌جاری به دلیل نوسانات شدید نرخ ارز و ایجاد سردرگمی در بازار آهن، شرکت فعالیت‌های خود را در زمینه فولاد کاهش داده است.

دیده‌ور خاطرنشان کرد: ارزآوری فولاد می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی در این صنعت ایجاد کند، زیرا تمامی عوامل مورد نیاز از سنگ‌آهن تا سوخت و … برای آن مهیا است. این در حالی است که به دلیل ظرفیت بالای صنعت فولاد، می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای نفت در زمینه ارزآوری باشد. مدیرعامل شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد تصریح کرد: در شرایط کنونی به دلیل رشد قیمت‌های فولاد در بازار داخل، واردات آن به‌صرفه‌تر شده و با توجه به بستر مناسب و ظرفیت بالای تولید در داخل کشور، صنعت فولاد ما می‌تواند حتی پاسخگوی نیاز منطقه باشد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “کارخانه تولید اسید بوریک در کشور راه‌اندازی می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز