کارخانه‌های صنایع غذایی از چه نوع لوله و اتصالاتی استفاده می‌کنند؟

در روند ساخت و ساز، و همینطور تجهیز ساختمان استفاده از ابزار و لوازم مناسب جهت بالابردن ایمنی کار مهم است؛ یکی از این ابزارآلات، اتصالات سیستم های لوله کشی هستند. در واقع بدون این اتصالات کار لوله کش انجام نمی‌شود. این ابزار در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی و تولید شیر نیز کاربرد دارند.

به گزارش کاماپرس، جنس این اتصالات می تواند انواع مختلفی داشته باشد؛ از انواع اتصالات صنایع غذایی می توان مهره ماسوره، شیر پروانه ای، درب مخزن، تبدیل، زانویی و … اشاره کرد.

کاربرد لوله استنلس استیل در صنایع غذایی

یکی از نمونه‌های اتصالات در صنایع غذایی، لوله و اتصالات استنلس استیل است که به دلیل ضد زنگ بودن، از آلودگی مواد غذایی جلوگیری می‌کند. این ابزار در نگهداری از فرآوردهای شیری و لبنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ساخت این ابزار از پولیش برای ممانعت از چسبندگی استفاده می‌شود که در گریدهای 304 و 316 و در سایزهای مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود.

امروزه افراد از لوله استیل برای مصارف گوناگون استفاده می‌کنند. یکی از موارد مصرف، استفاده این لوله ها در کارخانجات شیر و لبنیات است. سیستم‌های دیگری نظیر صنایع غذایی، صنایع دارویی، پکیج های تقطیر و مخازن آب در صنایع غذایی از نمونه‌های استفاده از لوله استیل صنایع شیری در صنعت غذایی است که بسیار پرکاربرد و دارای اهمیت است. از استیل 304 در ابزار پخت و پز، سینک، تجهیزات سلف، نفت و گاز، لوازم برودتی … استفاده می‌شود.

آریاک سفر

استیل ضدزنگ؛ مناسب برای تولیدات خوراکی

همانطور که گفته شد، با توجه به اهمیت لبنیات و فرآوردهای شیری باید لوازمی را به کار برد که مانع از زنگ زدگی شود. استنلس استیل یکی از انواع مقاوم در برابر سایش‌هاست. انتخاب لوله استیل در صنایع غذایی به دلیل تغیییر شکل ندادن در شرایط مرطوب است. جنس این ابزار نباید به مواد اولیه به کار رفته در صنایع شیر و یا غذایی آسیب برساند.

پولیش خوردن و براق بودن این تجهیزات، مانع از ایجاد آلودگی آنها برای مواد غذایی می‌شود. لوله استنلس استیل به دلیل داشتن پوشش نیکل و کروم در برابر شست و شوی اسیدی مقاوم و باعث افزایش مقاومت می‌شود. خاصیت رویینگی با افزایش درصد کروم بیشتر می‌شود. کاربرد این ابزار در صنایعی بیشتر است که از خورندگی بسیار بالایی برخوردارند. این لوله‌ها در دو شکل درزدار و بدون درز در بازار عرضه می شوند.

استیل ماده ای است که که علاوه بر مقاومت در برابر زنگ، با مواد اولیه تولیدات سازگاری بسیاری دارد. از این ابزار در کارخانه های رب سازی، سوسیس و کالباس و کارخانجات آب معدنی، نوشابه سازی و ماءالشعیر نیز استفاده می‌شود. متریال موجود در این لوله‌ها، در برابر خوردگی و سایش این ابزار کمک می کند.

فروشگاه ایران استینلس انواع مختلف این لوازم را در سایت خود به فروش می‌گذارد که با مراجعه به سایت این فروشگاه می‌توانید از سایز‌ها و انواع لوله‌های استیل اطلاع کسب کنید.

مرتبط با : ایران استینلس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز