کاربرد گرمایش تابشی در گلخانه

گلخانه-کاماپرس

مدیریت و تامین گرمایش گلخانه کار راحتی نیست و حفظ دمای آن بسیار حساس است. در واقع مدیریت گلخانه‌ها باید سیستم گرمایش آن را به نوعی کنترل کنند تا هزینه‌ها و فعالیت‌هایشان به هدر نرود و بهترین محصول را داشته باشند.

به گزارش کاماپرس به نقل از اخگرتابش، دما یکی از فاکتورهای اصلی رشد گیاهان محسوب می‌شود و کنترل آن در محیط‌های مخصوصی مثل گلخانه اهمیت زیادی دارد. معمولا برای تامین گرمایش گلخانه ها از سیستم گرمایش تابشی استفاده می‌شود که باعث حفظ هوای محیط خواهد شد. یک دستگاه گرمایشی گلخانه هوشمند یا معمولی، باید قابلیت حفظ دمای داخل نایلون را داشته باشد و در تمامی فصول سال هوا را یکنواخت نگه دارد تا گیاهان و موادی که داخل این فضا هستند دچار آسیب نشوند.

ویژگی‌های منحصر به فرد سیستم گرمایش تابشی

این نوع دستگاه‌ها ویژگی‌هایی دارند که در میان گلخانه داران محبوب شده‌اند. یکی از ویژگی‌های مهم این سیستم به اندازه دستگاه مورد نظر برمی‌گردد. سیستم گرمایشی تابشی گلخانه به گونه‌ای طراحی شده که بیشترین میزان گرما را به گیاهان موجود در کف گلخانه می‌رساند. در چنین شرایطی هیتر گلخانه روی سقف قرار می‌گیرد و هیچ فضایی را روی زمین اشغال نمی‌کند. با قرار گرفتن هیتر گلخانه روی سقف، زمین به اندازه کافی گرم خواهد شد.

دیگر ویژگی مطلوب این سیستم، امکان منطقه بندی گرمایی فضای داخل گلخانه است. افراد با این سیستم به راحتی امکان منطقه بندی گلخانه را دارند تا در هر منطقه گرمای مناسب انتقال داده شود. این فرآیند ضمن حفظ طراوت و شادابی گیاهان، باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز خواهد شد و از تحمیل هزینه‌های اضافه جلوگیری خواهد کرد. این سیستم ویژگی‌های منحصر به فرد دیگری هم دارد که در ادامه در مقایسه با سیستم همرفتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گرمایش تابشی-کاماپرس

آریاک سفر

تفاوت عمده سیستم تابشی و همرفتی چیست؟

معمولا برای گرم کردن گلخانه‌ها از سیستم همرفتی یا گرمایش تابشی استفاده می‌شود. اما در گلخانه‌های هوشمند استفاده از گرمایش تابشی نسبت به همرفتی سودمندتر است. زیرا در سیستم همرفتی هوای گرم در قسمت سقف گلخانه جمع می‌شود و همین موضوع اختلاف دما و مصرف انرژی را بیشتر می‌کند. مشکل دیگر سیستم همرفتی این است که باعث شکل گیری پدیده تقطیر شده و این مورد به صورت شبنم روی گل و گیاهان قرار می‌گیرد و زمینه را برای گسترش آفات و آلودگی‌های مختلف به وجود می‌آورد. سیستم همرفتی برای هر شرایطی جاوبگو نیست، زیرا در این روش به سرعت گرما به بالا حرکت کرده و خاک سرد می‌شود، این موضوع کاهش بیش از حد دمای خاک و در برخی موارد یخ زدگی گل و گیاهان را خواهد داشت.

اما سیستم گرمایش تابشی این مشکلات را ندارد و گرمایش گلخانه را در حد معقول و متعارف تامین خواهد کرد.

ضمنا این سیستم مقرون به صرفه‌تر از سایر شیوه‌های گرمایشی است و به راحتی در گلخانه‌ هوشمند به کار گرفته می‌شود. ویژگی‌های مثبت این نوع سیستم باعث شده تا در تاسیسات مکانیکی گلخانه های زیادی به چشم بخورد. افرادی که با این نوع سیستم آشنایی دارند آن را برای گلخانه خود به کار می‌برند.

گرمایش تابشی-کاماپرس

پروژه تامین گرمایش گلخانه را به اخگر تابش بسپارید

افرادی که مایل به دریافت اطلاعات بیشتر از این سیستم و شناخت انواع آن هستند تا برای گلخانه یا دیگر فضاهای خود آن را به کار ببرند باید به مجموعه تخصصی و معتبر فعال در این زمینه مراجعه کنند. شرکت اخگر تابش یکی از این مجموعه‌ها است که از به متقاضیان در خصوص نصب سیستم گرمایش تابشی کمک می‌کند و در زمان طراحی و اجرای پروژه نیز همراه آن‌ها است.

افرادی که مایل به استفاده از خدمات این مجموعه هستند کافی است به وبسایت آن مراجعه کرده و فرم اطلاعات اولیه برای بررسی کارشناس را پر کنند. سپس مسئولان شرکت در اسرع وقت فرم را مورد بررسی قرار می‌دهند و کارشناس را برای بررسی تاسیسات مکانیکی گلخانه ، وضعیت آب و هوای منطقه و … می‌فرستند تا سیستم متناسب با شرایط برای آن‌ها طراحی و اجرا شود. در واقع این مجموعه در تمامی مراحل اجرای سیستم گرمایشی کنار مشتریان خود خواهد بود.

این شرکت تاکنون 2 هزار و 695 پروژه در زمینه سیستم گرمایشی و … اجرا کرده که به طور متوسط باعث کاهش 90 درصدی مصرف انرژی و نزول 85 درصدی هزینه‌های تعمیرات و نگهداری سیستم‌های گرمایشی شده است. تاکنون شرکت‌ها و موسسات گوناگونی از خدمات این مجموعه استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام

مرتبط با : اخگر تابش
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
این نوشته در صنعت ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز