کاربرد فلاور باکس در محوطه سازی

فلاور باکس چیست؟-کاماپرس
لست سکند

اخیراً در محوطه سازی فضای سبز و طراحی داخلی از نوعی جعبه گل به نام فلاور باکس استفاده‌های زیادی می‌شود.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایده سبز، احتمالاً تاکنون انواع مختلف فلاور باکس را در محوطه سازی‌های شهری دیده‌ باشید اگر شما هم به این المان فضای سبز علاقه‌مند هستید اما کاربرد دقیق آن را نمی‌دانید، تا انتها با ما همراه باشید. ایده سبز از کاربرد فلاور باکس در محوطه سازی می‌گوید.

فلاور باکس چیست؟

فلاور باکس (Flower Box) یک عبارت انگلیسی است که برای نامگذاری جعبه‌هایی برای نگهداری گل و گیاه استفاده می‌شود. فلاور باکس یا جعبه گل به عنوان جایگزینی برای گلدان‌ و باغچه در طراحی فضای سبز شناخته می‌شود. در واقع این عنصر جذاب را می‌توان میانه‌ای بین گلدان و باغچه و دربردارنده مزایای این دو در نظر گرفت. فلاور باکس را پس از استقرار با خاک و گیاهان فضای سبز یا درختچه‌های زینتی پر می‌کنند. این جعبه گل بستری مناسب برای کاشت و پرورش گیاه در اختیار ما قرار می‌دهد و در عین حال ظاهری مدرن دارد. تنوع طرح، رنگ و جنس در فلاور باکس بسیار بالا بوده و فضای کشت بهینه‌ای دارد.

در ساخت فلاور باکس از مصالح متنوعی می‌توان استفاده کرد؛ همچنین شکل ظاهری و نحوه استقرار آن استاندارد مشخصی ندارد. در واقع تنها راه شناخت این المان فضای سبز، قابلیت نگهداری و بسترسازی برای گیاه است. در ادامه انواع رایج فلاور باکس مورد استفاده در محوطه سازی را مشاهده می‌کنید:

  • فلاور باکس چوبی
  • فلاور باکس پلاستیکی
  • فلاور باکس سنگی
  • فلاور باکس بتنی
  • فلاور باکس سفالی
  • فلاور باکس فایبرگلاس
  • فلاور باکس چوب پلاست
  • فلاور باکس گالوانیزه
  • فلاور باکس شیشه‌ای

مزایای استفاده از فلاور باکس

فلاورباکس-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

همان‌طور که اشاره کردیم، فلاور باکس را می‌توان فصل مشترک باغچه و گلدان در نظر گرفت. به‌این‌ترتیب فلاور باکس توانسته مزایای هر دو را ارث ببرد. فلاور باکس ساختار داخلی زیست گرایی دارد و برای زندگی گیاه محیط بهتری فراهم می‌کند. علاوه بر این ظاهر جذاب و مدرن آن طرفداران زیادی دارد. تنوع سایز، رنگ و مل هم می‌تواند جزء مزایای مهم در فلاور باکس یا جعبه گل باشد. در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین مزایای فلاور باکس در محوطه سازی اشاره کردیم:

  • جابه‌جایی آسان
  • تفکیک فضا و ایجاد حریم
  • امکان کاشت انواع گل، گیاه و درختچه
  • تنوع بالا متناسب با سلایق مختلف
  • جنس بسیار مقاوم
  • توزیع یکپارچه آب و مواد مغذی برای گیاه
  • زهکشی بالا در مقایسه با گلدان معمولی و محفظه خروج آب

استفاده گسترده از فلاور باکس در محوطه سازی

فلاورباکس-کاماپرس

فلاور باکس می‌تواند جایگزین مناسبی برای باغچه‌های شهری باشد. وقتی یک باغچه‌های شهری ایجاد می‌کنید، بعد از کندن و پر کردن باغچه با خاک و گیاه مناسب دیگر جای پشیمانی نیست! اگر یکباره به این نتیجه برسید که جای باغچه مناسب نیست یا اصلاً باغچه را نمی‌خواهید، باید کلی هزینه برای حذف باغچه انجام دهید. باوجود انواع فلاور باکس به دلیل قابلیت جابه‌جایی آسان، هر زمان خواستید جای باغچه را عوض کرده، آن را حذف یا اضافه کنید.

فلاور باکس نه‌تنها در محوطه سازی که در طراحی دکوراسیون داخلی هم استفاده‌های زیادی دارد. البته در این مطلب توجه اصلی ما بر کاربردهای فلاور باکس در محوطه سازی و طراحی فضای سبز شهری خواهد بود. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین کاربردهای فلاور باکس در محوطه سازی فضای سبز اشاره می‌کنیم.

کاربرد فلاور باکس در حیاط منازل

یکی از کاربردهای فلاور باکس که کاربرد خانگی آن محسوب می‌شود، استفاده در محوطه سازی حیاط یا حیاط خلوت است. خصوصاً اگر در حیاط باغچه وجود نداشته باشد، فلاور باکس جایگزین خوبی برای باغچه خواهد بود. چه قصد محوطه سازی در حیاط داشته باشید و چه نه، با کمک فلاور باکس می‌توانید تغییرات مثبتی ایجاد کنید.

کاربرد فلاور باکس در حیاط منازل-کاماپرس

کاربرد فلاور باکس در ورودی ساختمان

ورودی ساختمان اولین پیامی است که از ساختمان شما به مراجعه‌کننده انتقال داده می‌شود. چه‌بهتر که با کمک چند فلاور باکس یک پیام سبز و پرانرژی آماده کنیم. چه در یک مجتمع آپارتمانی (مسکونی یا تجاری) و چه در ورودی واحدهای ویلایی می‌توانید از فلاور باکس کمک بگیرید. اگر ورودی ساختمان شما لابی دارد، می‌شود به کمک تعدادی فلاور باکس یک ورودی جذاب و متفاوت ایجاد کرد. درمجموع استفاده از فلاور باکس در ورودی ساختمان ایده‌ای بسیار عالی و انتقال‌دهنده حال خوب به مراجعه‌کنندگان است.

کاربرد فلاور باکس در ورودی ساختمان- کاماپرس

کاربرد فلاور باکس در راه‌پله

معمولاً برای امنیت بیشتر راه‌پله از نرده و حفاظ استفاده می‌شود. اما برای ایجاد فضای متفاوت در طراحی راه‌پله می‌توان از فلاور باکس کمک گرفت. در راه‌پله‌های فضای باز مثل ورودی ساختمان می‌توان فلاور باکس را جایگزین نرده و حفاظ کرد. اگر راه‌پله موردنظر شما عرض کافی داشته باشد، می‌توانید از فلاور باکس‌های پایه بلند برای دکور و افزایش امنیت آن کمک بگیرید. با کمک گیاهان پرشاخ و برگ و فلاور باکس بلند حتی می‌توانید برای راه‌‌پله خود حریم ایجاد کنید. ترکیب فلاور باکس و گیاهان شاداب، یک راه‌پله بهشتی برای شما ایجاد می‌کند.

کاربرد فلاور باکس در راه پله-کاماپرس

کاربرد فلاور باکس دور باغچه

برای جدا کردن باغچه از محوطه اصلی از مصالح و عناصر مختلفی استفاده می‌شود که قطعاً فلاور باکس یکی از جذاب‌ترین آن‌ها است. به پیاده‌سازی فلاور باکس دور باغچه هم فضای بیشتری برای پرورش گیاه دارید و هم اطراف باغچه خود مرز و حایل ایجاد می‌کنید.

کاربرد فلاور باکس دور باغچه-کاماپرس

کاربرد فلاور باکس در تراس سبز

با استفاده از فلاور باکس در تراس سبز خود، محدودیت فضای سبز خصوصی و نبود باغچه را جبران خواهید کرد. فلاور باکس تراس سبز یا تراس گاردن می‌تواند به شکل زمینی، دیواری و حتی معلق بکار برده شود. البته بیشترین کاربرد را فلاور باکس‌های آویزی که لبه تراس قرار می‌گیرد دارند. احتمالاً این نوع فلاور باکس را لبه تراس و پنجره‌ها زیاد دیده باشید. به کمک فلاور باکس می‌توانید انواع گل‌وگیاه یا درختچه زینتی را در تراس پرورش دهید. همچنین فلاور باکس بستر مناسبی برای نگهداری از گیاه مصنوعی در تراس سبز است.

کاربرد فلاور باکس در تراس سبز-کاماپرس

کاربرد فلاور باکس در روف گاردن

یکی از محصولات فضای سبز رایج در روف گاردن یا بام سبز فلاور باکس‌ها هستند. فلاور باکس روف گاردن هم برای جداسازی بخش‌ها قابل‌استفاده است و هم برای زیباسازی روف گاردن. در خرید فلاور باکس روف گاردن یا بام سبز به مقاومت آن توجه بیشتری می‌شود. درواقع قرار گرفتن در فضای باز نیاز به فلاور باکس با جنس مقاوم‌تری دارد.

کاربرد فلاور باکس در روف گاردن-کاماپرس

کاربرد فلاور باکس در دیواره‌های شهری

یکی از کاربردهای گسترده فلاور باکس، ایجاد نماهای جذاب و دیوار گیاهی در سطح شهر است. در این نماها معمولاً برای تسهیل آبیاری فلاور باکس‌ها به‌صورت پله‌ای چیده شده و با انواع گیاهان بومی فضای سبز پر می‌شود. دیوار سبز شهری ساخته شده با فلاور باکس نمای فوق‌العاده و فواید زیست محیطی فراوانی دارد.

خرید فلاور باکس برای محوطه سازی

فلاورباکس-کاماپرس

اگر برای محوطه سازی خود نیاز به فلاور باکس دارید، محصول موردنظر خود و پیاده‌سازی آن را از ایده سبز بخواهید. در ایده سبز به تنوعی بالا از محصولات فضای سبز و انواع فلاور باکس دسترسی دارید. از جمله ویژگی‌های این مجموعه در پیاده سازی فلاور باکس به موارد زیر می‌توان اشاره داشت:

  • سرعت بالا در اجرای فلاور باکس
  • طراحی اختصاصی
  • کیفیت منحصربه‌فرد
  • تنوع بالا
  • قیمت مناسب
  • مشاوره رایگان

سخن پایانی

در این مطلب که توسط تیم طراحی فضای سبز ایده سبز آماده شده تلاش کردیم گستردگی کاربرد فلاور باکس در محوطه سازی را نشان دهیم. البته این کاربرد تنها به موارد ذکر شده محدود نمی‌شود. فلاور باکس هر روز نقش جدیدی در طراحی فضای سبز و محوطه سازی پیدا می‌کند. طرفیت بالای این محصول فضای سبز و ظاهر جذاب آن حتماً برای هر معمار سبز و طراح فضای سبزی وسوسه‌انگیز خواهد بود. خوشحال می‌شویم نظرات و سؤالات خود را از طریق شماره‌های 02177245295 ، 09126494926 و 09121173266 با ما در میان بگذارید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز