کاربرد شیرآلات صنعتی در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی

پتروشیمی

صنعت پتروشیمی، صنعتی بسیار عظیم است و کاربرد آن فقط به تولید نفت و گاز محدود نمی‌شود، کارخانه‌ های پتروشیمی محصولات بسیاری از جمله پلاستیک، رنگ، افزودنی‌های مواد غذایی، مواد شوینده، کفش‌های ورزشی و پتروشیمی های اضافی تولید می‌کنند که از نفت، گاز طبیعی، زغال سنگ یا سایر منابع تولید می‌شود.

به گزارش کاماپرس، در تجهیزات پتروشیمی از دما و فشارهای بالا برای تولید مواد مختلف استفاده می‌شود، عملیاتی که مستلزم مهندسی کارآزموده و پیشرفته است. یکی از مهمترین ضرورت‌ها در تجهیزات پتروشیمی، وجود اتصالات و شیرآلات صنعتی است که وظیفه کنترل جریان سیالات را به عهده دارند.

تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان برای تامین نیازهای صنایع مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، هوایی و فولادی، نشان از حمایت همه‌جانبه این شرکت‌ها از صنایع کشور به منظور بومی‌سازی تمام دارد. در همین راستا، متخصصان شرکت دانش‌بنیان «رایمندراد صنعت» با درک نیاز صنایع کشور به قطعات خاص کمپرسور و قطعات ابزار دقیق، واردات پرهزینه این محصولات به کشور را کاهش دادند. مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه شیرهای با قطر بالای ۲۰ سانتی‌متر و فشار بالای 60 بار و شیرهای با قطر بالای 15 سانتی‌متر و فشار بین 15 تا 60 بار این شرکت از جمله محصولاتی است که تاییدیه دانش‌بنیانی دارد، گفت: انواع شیرهای صنایع نفت و گاز از جمله تجهیزات و ملزومات بسیار مهم و حائز اهمیت در صنعت نفت و گاز محسوب می‌شوند. شیرآلات صنایع نفت و گاز هر کدام متناسب با نوع کارآیی و نحوه کاربری در طیف بسیار وسیعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بر همین اساس، کارکرد اصلی و مهم شیرهای صنعتی یا ولوها حفاظت و کنترل دستگاه‌های تحت فشار، ممانعت از نشت و بازگشت سیالات، تنظیم میزان مایعات مد نظر و وصل یا قطع کردن جریان گازها و سیالات به طور کامل و همین‌طور تنظیم و کنترل دما و فشار به شمار می‌رود.

به گزارش دنیای اقتصاد، وی با اشاره به اینکه فعالیت اصلی شرکت به صورت تخصصی طراحی و ساخت ولوهای ساکشن و اقلام داخلی آنها مانند دیسک و سیت و گارد و فنر و … و همچنین انواع چک ولو و اکچویتور است، گفت: این شرکت فناور به صورت تخصصی با شرکت‌های پالایشگاهی و پتروشیمی ‌در زمینه ساخت قطعات خاص کمپرسور و قطعات ابزار دقیق کار می‌کند. به گفته میرصانع، 90 درصد محصولات تولید شده در این شرکت برای نخستین بار در ایران ساخته شده‌اند. تحریم‌ها و بالا بودن قیمت‌ها باعث شده این محصولات را به صورت کاملا بومی‌تولید کنیم که این کار به کاهش صددرصدی خروج ارز منجر شده است.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : رایمندراد صنعت
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز