کارآفرینی با استفاده از ظرفیت ماینینگ

انتظار می رود که با اجرای مصوبه خود اظهاری تجهیزات استخراج رمز ارز (ماینینگ)، یک مسیرتازه در این صنعت ایجاد شده و با استفاده از ظرفیت های ماینینگ شاهد کارآفرینی در این حوزه باشیم.

به گزارش کاماپرس، 15 تیرماه سالجاری مصوبه طرح خوداظهاری ماینینگ به دستگاه‌های مربوطه اعم از وزارت صمت، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت دادگستری و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ابلاغ شد، مصوبه ای که به گفته فعالان این حوزه می تواند شروعی برای تدوین یک مسیر صحیح در صنعت ماینینگ کشور باشد و راه ورود رسمی بسیاری از صنعتگران استخراج رمزارز را به این عرصه هموار کند.
رئیس کارگروه ماینینگ انجمن بلاک‌چین ایران با اشاره به تبعات مثبت اجرای این مصوبه می گوید: با امضا و ابلاغ این مصوبه، دستگاه‌های ماینر (استخراج رمز ارز) با پرداخت حقوق گمرکی، شناسه دار خواهند شد و واردات و خرید و فروش آن قاچاق نخواهد بود.
امید علوی ادامه می دهد:طبق آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز 50 هزار دستگاه ماینینگ توقیف و چندین هزار پرونده تعزیراتی برای فعالان این صنعت باز شده است در این مدت مقدار زیادی از سرمایه‌های ملی فریز و از ارزش آنها کاسته و حتی نابود شده است.

حفظ سرمایه های داخلی

علوی به روزنامه ایران می گوید: با قانونی شدن دستگاه‌ها و دریافت مجوز، ماینرها به‌صورت رسمی فعالیت می‌کنند از سوی دیگر با این مصوبه ماینرها به کشورهای همسایه مهاجرت نمی‌کنند و سرمایه در داخل کشور خواهد ماند و برای کشور ارزآوری خواهند کرد. مهمتر اینکه سرمایه‌گذاران با خیال راحت در این صنعت سرمایه‌گذاری می‌کنند.

بازگشت 400میلیون دلار سرمایه

آریاک سفر

فرهاد بیات، فعال حوزه ماینینگ درباره مصوبه جدید هیأت دولت می گوید: طبق آمار غیررسمی حداقل ۴۰۰ هزار دستگاه در کشور وجود دارد که اگر میانگین قیمت هر دستگاه را به‌طور متوسط یک هزار دلار در نظر بگیریم یعنی ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه بلااستفاده مانده بود یا اینکه به‌صورت زیرزمینی فعالیت می‌کرد حال بعد ازاین مصوبه آنها می‌توانند دستگاه‌های خود را به برق زده و به‌صورت قانونی فعالیت کنند.
او درباره اینکه کشور ما چند درصد از ماینینگ دنیا را به خود اختصاص داده است، اظهار می کند: تمام رسانه‌های معتبر دنیا اعلام می‌کنند که ایران 3 درصد صنعت ماینینگ دنیا را در اختیار دارد بنابراین آمار اعلام شده نشان می‌دهد یا عده‌ای زیرپوستی در حال فعالیت هستند یا برخی نهادها خود در این صنعت فعالیت می‌کنند.

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز