کابینت آشپزخانه براق، مات یا نیمه مات؟ + مزایا و معایب

کابینت آشپزخانه-کاماپرس

کابینت‌های براق، شیک و مدرن یک انتخاب محبوب در میان صاحبان خانه در اروپا به شمار می‌روند و در سایر نقاط جهان نیز در حال گسترش و محبوبیت روزافزون هستند.

اگر قصد بازسازی آشپزخانه خود را دارید، ممکن است گزینه نصب کابینت آشپزخانه مدرن به سبک اروپایی براق و یا مات و نیمه مات که کابینت‌هایی شیک در طراحی دکوراسیون داخلی هستند را در نظر بگیرید.

کاماپرس در ادامه مطلب به بررسی مزایا و معایب کابینت‌ های براق، مات و نیمه مات میپردازد؛

 کابینت‌های براق

کابینت‌های آشپزخانه براق معمولا در طیف وسیعی از رنگ‌ها، از سفید کلاسیک گرفته تا رنگ‌های پررنگ و پر جنب و جوش موجود هستند. کابینت‌های براق آشپزخانه یک انتخاب شیک و کاربردی برای هر آشپزخانه مدرنی می‌باشند و ظاهر شیک، پیچیده و کاربردی آن‌ها را به انتخابی محبوب در میان صاحبان خانه‌ها تبدیل کرده است.

مزایا

یکی از مزایای اصلی کابینت‌های آشپزخانه براق، توانایی آن‌ها برای افزودن حسی از پیچیدگی و لوکس بودن به هر آشپزخانه‌ای است. سطح بازتابنده کابینت‌ها توهم فضا بیشتر و نور بیشتر را ایجاد می‌کند و حتی آشپزخانه‌های کوچک را بازتر و بزرگ‌تر جلوه می‌دهد. این موضوع به این دلیل است که روکش کابینت آشپزخانه براق، نور را منعکس می‌کند و به همین دلیل رنگ سفید پرتقاضاترین انتخاب برای آشپزخانه‌های براق است.

آریاک سفر

کابینت‌های براق آشپزخانه علاوه بر جذابیت زیبایی شناختی، بسیار کاربردی هستند. همچنین سطح صاف کابینت‌ها تمیز کردن و نگهداری آن‌ها را آسان کرده و وقتی نوبت به نصب می‌رسد، با سرعت بالا و به راحتی نصب می‌شوند.

معایب

کابینت‌های آشپزخانه با براقیت بالا نسبت به کابینت‌هایی با روکش مات، به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارند. سطح براق مستعد نشان دادن اثر انگشت و لک است، بنابراین مهم است که مرتباً آن‌ها را تمیز کنید تا به بهترین شکل ظاهر شوند.

روکش براق روی رنگ تیره، هرگونه نقص ریز روی سطح درها و کشوها، مانند آثار انگشت یا خط و خش را آشکار می‌کند و بیشتر از سطوح براق رنگ روشن‌تر قابل مشاهده است. اگر بچه‌های کوچک دارید، بهتر است از رنگ‌های تیره‌تر برای کابینت استفاده کنید.همچنین کابینت‌های براق انتخاب خوبی برای آشپزخانه‌های مدرن و مینیمال هستند، اما ممکن است برای آشپزخانه‌های سنتی یا روستایی مناسب نباشند.

کابینت براق- کاماپرس

کابینت‌های مات

کابینت‌های آشپزخانه با روکش مات، شیک و مجلل به نظر می‌رسند و سبکی مدرن و جذاب در طراحی داخلی به شمار می‌روند. همچنین کابینت‌های آشپزخانه با روکش مات هیچ نوری را منعکس نمی‌کنند و صاف‌تر از پوشش براق به نظر می‌رسند.

مزایا

خط و خش، رد انگشت و سایر عیوب  بسیار کمتر در کابینت‌های مات  مشخص می‌شود و درواقع شما علائم یا اثر انگشت را نمی بینید زیرا نور روی سطح کابینت  منعکس نمی‌شود. همچنین رنگ کابینت‌های آشپزخانه با روکش مات یکدست‌تر به نظر می‌رسد، زیرا انعکاس نور وجود ندارد تا برخی از قسمت‌های جلوی کابینت روشن‌تر از بقیه به نظر برسند.

معایب

کابینت‌های مات نور را منعکس نکرده و در عوض نور را جذب می‌کند.  از آنجایی که روکش مات هیچ نوری را منعکس نمی کند، در کل کمکی نمی‌کند که فضای شما جادارتر به نظر برسد.

سطح مات به اندازه سطح براق صاف نیست، بنابراین تمیز کردن آن‌ها آسان نیست اما در کل عمل دشواری هم نیست! می‌توانید با یک دستمال میکروفیبر، کابینت هایی را که سطح مات دارند به راحتی تمیز کنید.

کابینت مات-کاماپرس

کابینت نیمه براق

اگر می‌خواهید از هر دو حالت افراطی اجتناب کنید، می‌توانید یک روکش نیمه براق را انتخاب کنید تا بین این دو مدل تعادل برقرار کنید. کابینت‌های آشپزخانه با روکش نیمه براق از مزایای کابینت‌های براق و مات برخوردار هستند.

روکش نیمه براق دارای برخی از ویژگی‌های انعکاس نور است و  نور در اطراف آشپزخانه تابیده می‌شود. البته یک سطح نیمه براق به اندازه یک سطح براق  بازتابنده نور نیست و به شما بازتاب زیادی نمی دهد، اما در کل رنگ ثابت‌تری را برای شما به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این، رد انگشت و کثیفی‌ها را روی سطح نیمه براق بسیار کمتر از سطح براق خواهد بود و به راحتی تمیز می‌شود.

در کل می‌توان گفت انتخاب طرح و مدل کابینت بستگی به این دارد که چه چیزی را ترجیح می‌دهید و چه ظاهر و احساسی را علاقمندید تا برای آشپزخانه خود به دست آورید و یک امر سلیقه‌ای می‌باشد.

علاقمندان به سفارش ساخت و طراحی کابینت‌هایی باکیفیت و جذاب می‌توانند به وبسایت مجموعه سپیدار چوب مراجعه نمایند.این مجموعه با استفاده از مواد اولیه مرغوب و با بهره گیری از هنر طراحان متخصص، محصولاتی را متناسب با نیاز  و سلیقه مشتریان اجرا می‌کند.

کابینت نیمه براق-کاماپرس

انتهای پیام

مرتبط با : سپیدار چوب
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز