کابل ابهر نخستین کابل بدون سرب ایرانی را روانه بازار می‌کند

لست سکند

مدیرعامل نخستین شرکت دانش بنیان صنایع کابل برق ایران از تولید کابل های بدون روکش سرب و دارای قابلیت سازگاری با محیط زیست در این شرکت خبر داد.

به گزارش کاماپرس، علیرضا کلاهی صمدی درباره این محصول توضیح داد: کابل های با ساختار مولتی لایر از  نخستین محصولات حوزه کالاهای دانش بنیان شرکت کابل ابهر به شمار می رود که  وارد فاز تولید شده است.

وی درباره ویژگی مهم این کابل ها- سازگاری با محیط زیست – خاطرنشان کرد: قبلا کابل های به کار رفته در صنعت نفت، عموما از نوع کابل های با روکش سربی بود.  می دانیم که در محیط های نفتی، خاک به شدت آلوده است و این آلایندگی می تواند به راحتی به کابل ها آسیب بزند و به همین خاطر کابل هایی که در صنعت نفت مورد استفاده قرار می گیرد غلاف سربی دارد که خود می تواند بشدت آلاینده باشد.

کلاهی صمدی افزود: در سال های اخیر در کشورهای پیشرفته روکش سربی کابل ها حذف شده تا آلایندگی این محصول برای محیط زیست کمتر شود.  در ایران نیز ما در این مسیر گام برداشتیم و برای نخستین بار این نوع  کابل را تولید کردیم.

ورود سالانه 15 هزار تن سرب به خاک ایران

راز آسمان پایتخت

مدیرعامل شرکت کابل ابهر بیان کرد: آمارها نشان می دهد طی یکسال حدود ۱۵ هزار تن سرب به داخل خاک کشور  جذب شده است و این موضوع می تواند در بلند مدت مشکل ساز شود.

بنا به اعلام ایران پترونت، کلاهی صمدی که در حاشیه نمایشگاه بین المللی صنعت نفت سخن می گفت، تاکید کرد: قیمت تمام شده این کابل های سازگار با محیط زیست تا ۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

این فعال صنعت برق با بیان این که تولید این محصول به مفهوم یک معادله برد برد بین کارفرما و پیمانکار محسوب می شود گفت: ویژگی های زیست محیطی برای کشور و کاهش هزینه برای پیمانکار می تواند مصداق  بارز این مفهوم باشد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار صنعت ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : کابل ابهر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز