چین از فضا به زمین انرژی خورشیدی می فرستد

انرژی خورشیدی-کاماپرس

پنل‌های خورشیدی در مدار نسبت به سیستم‌های زمینی که نمی‌توانند در شب یا در احاطه پوشش ابری کار کنند، مزیت دارند. محققان چینی با موفقیت، سیستمی را آزمایش کردند که می‌تواند انرژی خورشیدی را به صورت بی سیم از فضا به زمین منتقل کند.

به گزارش کاماپرس، یک نیروگاه مدل در دانشگاه Xidian در استان شاآنشی نور خورشید را در بالای سطح زمین می‌گیرد و آن را به پرتوهای مایکروویو تبدیل می‌کند. سپس، این انرژی از طریق هوا به ایستگاه گیرنده روی زمین منتقل می‌شود، جایی که می‌تواند دوباره به برق تبدیل شود. در حالی که این مدل تنها 55 متر انرژی را از طریق هوا می‌فرستد، محققان امیدوارند این فناوری روزی برای ارسال انرژی از صفحات خورشیدی در مدار به زمین گسترش یابد.

دانشگاه ذکرشده در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که تیم تحقیقاتی این پروژه اخیراً آزمایش‌هایی را در مقابل هیئتی از کارشناسان خارجی انجام داده است که موفقیت آن را در 5 ژوئن تأیید کردند.

وعده انرژی خورشیدی از فضا این است که با قرار دادن پانل‌ها در مداری که بتوانند از سایه زمین فرار کنند، باعث می‌شود بزرگترین ایراد وارد بر فناوری انرژی پاک – عدم توانایی کار در تاریکی – از بین برود.

آریاک سفر

بیشتر بخوانید:

چین تنها کشوری نیست که به دنبال این نوع فناوری است. محققان مؤسسه فناوری کالیفرنیا پس از کمک هزینه 100 میلیون دلاری در سال 2013، یک برنامه خورشیدی فضایی را راه اندازی کردند. به گفته دانشگاه Xidian، محققان در هند، روسیه، بریتانیا و فرانسه نیز در حال بررسی احتمالات هستند و ژاپن به ویژه در این زمینه پیشرفته است. مسئولان این دانشگاه اعلام کردند در حالی که اجزای منفرد فناوری خورشیدی از فضا قبلاً آزمایش شده است، محققان چینی اولین کسانی هستند که یک مدل فول سیستم را با موفقیت آزمایش کردند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز