چگونگی اخذ اقامت کشورهای حوزه خلیج فارس برای کادر درمان

طبق آخرین آمار قطری‌ها با متوسط سرانه ثروت 146 هزار و 730 دلار در رتبه اول کشورهای ثروتمند حوزه خلیج فارس قرار دارند؛ کویت با متوسط سرانه ثروت 129 هزار و 890 دلار در رتبه دوم و به همین ترتیب کشورهای امارات، بحرین و غیره در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. همین امر سبب شده تا بسیاری از فعالان حوزه پزشکی و کادر درمان به سبب نیازمندی کشورهای حاشیه خلیج فارس به این مشاغل قصد مهاجرت به این کشورها را داشته باشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبارهای داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

براساس آمار منتشر شده از سرانه ثروت ساکنان در کشورهای حوزه خلیج فارس همچنین دریافت یارانه‌های مکفی شهروندان بومی از دولت، افراد ساکن در این کشورها به سوی مشاغلی پردردسر و طاقت‌فرسا نمی‌روند، از همین سو پذیرش کادر درمان از سمت این کشورها به‌خصوص در زمان کرونا افزایشی شد که در حال حاضر نیز بسیاری از کادر درمان علاقمند به مهاجرت کاری به این کشورها هستند. کاماپرس در ادامه شرایط مهاجرتی برخی از مشاغل و کشورها را بررسی می‌کند:

مهاجرت ماما به عمان

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در انتخاب مقصد، بازار کار و درآمد است که میزان درآمد مامایی در عمان به میزان تحصیلات، سابقه کار، سن، وغیره بستگی دارد. به طور کلی ماما برای مهاجرت ابتدا باید طی مدت زمان یک ماه مدارک موردنیاز را ساماندهی کند و پس از پیشنهاد کاری، به عمان مهاجرت خواهد کرد. گفتنی است برای حضور در بازار کار عمان، انجام آزمون پرومتریک یا سنجش مهارت، اولین مرحله‌ای است که ماما باید پیشت سر بگذارد. تاییدیه دیتافلو و سنجش صحت مدارک تحصیلی و شغلی در مرحله دوم و همچنین اخذ گواهی عدم سوپیشینه از دیگر شرایط حضور ماما در عمان است.

چگونگی مهاجرت تکنسین کاشت مو به عمان

یکی از حرفه‌های پرطرفدار در میان مردم صنعت زیبایی به شمار می‌رود که کاشت مو را نیز شامل می‌شود. از شرایط مهاجرت تکنسین کاشت مو به عمان می‌توان به سن زیر 40 سال، پیشنهاد از سوی کارفرما، آشنایی با زبان انگلیسی یا عربی، حداقل مدرک لیسانس و حداقل سه سال کاری اشاره کرد. البته انجام آزمون پرومتریک تکنسین کاشت مو و کسب نمره قبولی همچنین دیتا فلو نیز از دیگر شرایط اشتغال به کار در شاخه‌های بهداشت و درمان در کشورهای عربی خواهد بود.

آریاک سفر

فیزیوتراپیست‌ها چگونه به عمان مهاجرت کنند؟

فیزیوتراپیست‌ها به سبب تنوع محل کار می‌توانند درآمد بالایی داشته باشند که برای مهاجرت ابتدا باید صلاحیت سازمان پزشکی را به دست آورند و پس از دریافت پیشنهاد کاری برای ویزا درخواست دهند. انجام آزمون پرومتریک و کسب نمره قبولی یکی از واجبات حضور کادر درمان در عمان خواهد بود که از فیزیوتراپیست‌ها همچنین آزمون او ای تی نیز گرفته می‌شود.

کارشناس علوم آزمایشگاهی چگونه می‌تواند به قطر مهاجرت کند؟

قطر کشوری ثروتمند همچنین در حال توسعه به شمار می‌رود که استفاده از تکنولوژی‌های به روز شرایط ویژه‌ای را برای شاغلان در حوزه‌ی علوم پزشکی ایجاد کرده است. میزان تحصیلات، مدرک تحصیلی، سابقه کار و غیره عوامل موثر بر میزان درآمد در قطر است. البته در این کشور مالیات بردرآمد برای بسیاری از مشاغل وجود نخواهد داشت یا بسیار اندک است. لازم به ذکر است که مهاجرت به عنوان کارشناس علوم آزمایشگاهی دارای سه مرحله تهیه مدارک، درخواست جاب آفر و سپس درخواست ویزا خواهد بود که پس از آن نیز افراد باید قبولی در آزمون پرومتریک را کسب کنند. متقاضیان مهاجرت به عنوان  کارشناس علوم آزمایشگاهیی همچنین باید در مصاحبه حضوری نیز شرکت کنند که علاوه بر دانش علمی تسلط زبان نیز سنجیده می‌شود.

تاسیس کلینیک در دبی

یکی از مواردی که متخصصان همواره به دنبال کسب اطلاعات راجع‌به آن هستند تاسیس کلینیک زیبایی به سبب رونق انجام عمل‌های زیبایی در دبی است. از شرایط تاسیس کلینیک در دبی می‌توان به کسب مجوز دی اچ ای یک درماتولوژیست یا جراح پلاستیک اشاره کرد که فرد می‌تواند دارای این مجوز باشد یا آنکه با یک پزشک همکاری کند. در دومین مرحله دریافت مجوز، باید محلی را برای تاسیس کلینک انتخاب کرد که نوع انتخاب ساختمان نیز مهم خواهد بود. پس از دریافت مجوزهای موردنیاز فرد باید تجهیزات لازم از جمله دستگاه‌های لیزر، دستگاه‌های فیشال و… را خریداری کند. به طور کلی تاسیس یک کلینیک زیبایی در دبی حدود هشتصد هزار درهم تا دو میلیون درهم هزینه خواهد داشت.

گفتنی است مهاجرت همواره نیازمند کسب اطلاعات و مشاوره است که موسسه ایران مهاجر در حوزه‌های اخذ اقامت در کشورهای حوزه خلیج فارس برای کادر درمان، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و غیره به متقاضیان مشاوره ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران مهاجر
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز