چگونه یک فروشگاه ساز کارآمد برای کسب و کار اینترنتی انتخاب کنیم؟

همراه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش نفوذ اینترنت در جوامع، کسب و کارهای اینترنتی به یکی از پردرآمدترین مشاغل امروزی تبدیل شده است. کسب و کارهای اینترنتی بر خلاف آنچه که از بیرون به نظر می‌رسد، کار آسانی نیست. یک فرد برای راه‌اندازی فعالیت اینترنتی که منجر به درآمد شود نیاز مبرم به یک سیستم کارآمد دارد؛ سیستمی که بتواند کار چندین نفر را انجام بدهد. امروزه، شرکت‌های مختلفی اقدام به طراحی انواع فروشگاه ساز با توجه به نیاز مدیران مشاغل اینترنتی کرده‌اند. فروشگاه ساز دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد؟

به گزارش کاماپرس به نقل از شاپکس، فروشگاه ساز یا نرم‌افزار تجارت الکترونیکی، ابزاری است که تمام فرآیندهای فروشگاه آنلاین از طریق آن انجام می‌شود. در واقع، این نرم‌افزارها هر چیزی که یک فروشگاه آنلاین به آن نیاز دارد را در اختیار مدیران کسب و کارهای اینترنتی قرار می‌دهد؛ از مدیریت موجودی و انجام سفارش‌ها تا محاسبه مالیات. استفاده از فروشگاه ساز باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها شده و حجم کاری مدیران و سایر اعضا را کاهش می‌دهد.

چه عواملی بر کارآمدی فروشگاه‌سازها تأثیر می‌گذارد؟

قدرت و توانمندی هسته اصلی نرم‌افزار فروشگاه ‌ساز مهم‌ترین عامل کارآمدی آن است؛ اما عوامل تاثیرگذار دیگری هم وجود دارد. مهم‌ترین این عوامل عبارتند از: استفاده از یک هاست قدرتمند و مطمئن، دارا بودن کاتالوگ محصول زیبا و منحصر به فرد، سبد خرید با کیفیت و داشتن یک فرآیند پردازش خرید کارآمد.

یکی از عناصر مهمی که معمولاً در انتخاب فروشگاه ساز مناسب، نادیده گرفته می‌شود، روند ارسال سفارش در این گونه نرم‌افزارها است. در بسیاری از موارد، سرعت و کیفیت ارسال سفارش یکی از معیارهای اساسی خریداران برای انتخاب از یک فروشگاه اینترنتی محسوب می‌شود. به همین دلیل، استفاده از سرویس ایمن و سریع برای ارسال سفارش‌ها هنگام انتخاب فروشگاه ساز بسیار پراهمیت است. بیدک، ناپ کامرس و وردپرس از جمله فروشگاه سازهای کارآمد و پرطرفدار هستند که کار با آنها بسیار آسان است.

فروشگاه ساز بیدک

با استفاده از فروشگاه ساز بیدک، نیازی به هاست یا سرور برای راه‌اندازی سایت توسط فروشنده وجود ندارد و به همین دلیل، احتیاجی به پشتیبانی فنی نیست. به علاوه، آپدیت‌های مختلف بیدک به صورت رایگان برای سایت پیاده‌سازی می‌شود. در واقع، با استفاده از این فروشگاه ساز نیازی به هیچ دانش تخصصی فنی وجود نیست و به راحتی می‌توان از قابلیت‌های فروشگاه استفاده کرد. مدیران مشاغل می‌توانند به صورت رایگان و ۱۴ روزه فروشگاه خود را راه‌اندازی و تست کرده، سپس طرح مورد نظر خود را با توجه به تعرفه‌ها انتخاب کنند.

آریاک سفر

فروشگاه ساز ناپ کامرس

با فروشگاه ساز ناپ کامرس، فروشگاه طراحی شده همواره به روز، سریع و ایمن خواهد بود. مزیت اصلی این فروشگاه ساز، پشتیبانی 24 ساعته، آموزش و مشاوره رایگان آن است. اگر مشکلی بر روی وبسایت فروشگاه رخ دهد، ناپ کامرس در سریع‌ترین زمان ممکن این مشکل را برطرف می‌کند. به ادعای ناپ کامرس، وبسایتی که توسط این مجموعه طراحی می‌شود بسیار به صرفه‌تر از سایر مجموعه‌ها خواهد بود و استفاده از فروشگاه سازهای دیگر هزینه سنگینی برای مشتری به همراه دارد.

فروشگاه ساز وردپرس

یکی از راحت‌ترین کارها برای راه‌اندازی یک فروشگاه ساز کارآمد، استفاده از افزونه فروشگاه ساز وردپرس است. وردپرس، ساده‌ترین سیستم مدیریت محتوای جهان است و با استفاده از آن می‌توان در عرض چند دقیقه یک فروشگاه عالی را راه‌اندازی کرد. ووکامرس یکی از بهترین افزونه‌های وردپرس است و تقریباً بیش از 30 درصد فروشگاه‌های جهان با این افزونه کار می‌کنند. افزونه‌های رایگاه بسیاری برای این فروشگاه ساز وجود دارد از جمله: اتصال به پیامک، اتصال به سرویس‌دهنده‌های ایمیل مارکتینگ، اتصال به تلگرام و…

ارسال سریع و مطمئن محصولات

خبر خوب دیگر این است که کسانی که با فروشگاه سازهای بیدک، ناپ کامرس و وردپرس کار می‌کنند، به راحتی می‌توانند از افزونه سامانه جامع پستکس برای ارسال سریع و مطمئن محصولات خود استفاده فرمایند. همانطور که قبلاٌ اشاره شد، روند ارسال سفارش یکی از معیارهای خریداران از فروشگاه‌های اینترنتی است.

پستکس، اولین سامانه جامع خدمات حمل و نقل کشور است که خدمات آنلاین پست را به صورت درب تا درب به مشتریان و فروشگاه‌های اینترنتی ارائه می‌کند. همچنین، مدیران مشاغل اینترنتی می‌توانند از پلتفرم شاپکس برای فروشگاه آنلاین خود استفاده کنند. پنل‌های موجود در این پلتفرم از قابلیت شخصی‌سازی برخوردار است و امکان دسترسی به سه مرحله اصلی انتخاب، خرید و ارسال کالا را به وجود می‌آورد.

انتهای پیام

مرتبط با : شاپکس
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز