چگونه یک فروشگاه آنلاین موفق داشته باشیم؟

لست سکند

فراگیر شدن اینترنت، تاثیر غیرقابل انکاری بر روی زندگی مردم گذاشته است. کسب و کارها روز به روز از حالت سنتی خود دور می‌شوند و به سمت آنلاین شدن پیش می‌روند. در زمانه‌ای که پیدا کردن شغل مناسب با درآمد مکفی کمی دشوار شده، ایده راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین بسیار عالی به نظر می‌رسد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فن‌آوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بسیاری از افراد با این تصور که راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی بسیار آسان و سودآور است، وارد کار می‌شوند و ناگهان با شکست مواجه می‌شوند. برای جلوگیری از هدر رفتن سرمایه و پیشرفت در این عرصه بهتر است تا با دید واقع‌بینانه قدم برداشت و از تجربه‌های دیگران نهایت استفاده را کرد.

از اجرایی کردن یک ایده خاص تا راه‌اندازی فروشگاه آنلاین

اولین و مهم‌ترین قدم برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین ، داشتن یک ایده منحصر به فرد است. مشتری باید در هنگام بازدید از سایت، مجاب شود که خرید از این فروشگاه برای او یک برگ برنده است!

مجاب شدن می‌تواند از طریق ارائه محصول با قیمت معقول صورت بگیرد یا مشتری به این نتیجه برسد که در فروشگاه‌های فیزیکی نمی‌تواند محصولی با این کیفیت و زیبایی پیدا کند. بنابراین، داشتن مزیت و برتری یک امتیاز بسیار مهم برای فروشگاه اینترنتی محسوب می‌شود.

راز آسمان پایتخت

هزینه‌ها را تخمین بزنید

مرحله بعدی، برآورد هزینه است. بهتر است هزینه را به دو قسمت تقسیم کرد: قسمت اول برای پیاده‌سازی فروشگاه آنلاین یا سایت، قسمت دوم برآورد هزینه برای حداقل یک سال به منظور اجاره دفتر، سرور، هزینه تولید محتوا و سایر مسائل معیشتی است.

تصور بیشتر افراد این است که فروشگاه آنلاین بسیار سریع به درآمد می‌رسد و می‌توان از طریق سودی که به دست می‌آید، سایر هزینه‌ها را پوشش داد. اما واقعیت این است که خوشبینانه، حدود یک سال زمان نیاز است تا کسب و کار آنلاین به درآمدزایی برسد.

از حرفه‌ای‌‌ها کمک بگیرید

یکی از کلیدی‌ترین نکات برای موفق شدن در این زمینه، داشتن اطلاعات کافی درباره طراحی وبسایت یا فروشگاه آنلاین، اطلاع کافی از سئو و نگارش محتوای اصولی برای محصولات است.

سپردن این کار به یک شرکت یا تیم متخصص می‌تواند بسیار ریسک‌پذیر باشد؛ چراکه زمانی فروشگاه به درآمدزایی می‌رسد که مدیر آن اطلاع کافی در خصوص سئوی سایت و تولید محتوا داشته باشد. در این صورت است که او می‌تواند تخمین بزند که هر قسمت چقدر زمان و هزینه لازم دارد و برای اختصاص بودجه تصمیم بگیرد.

استخدام فرد دیگر می‌تواند منجر به صرف هزینه‌های بیشتر و در نهایت وارد شدن خسارت به کسب و کار شود. یک مدیر موفق در عین حال که دانش کافی را در این زمینه دارد، برای انجام بهتر و سریع‌تر فرآیندها از تیم مجرب خود نیز کمک می‌گیرد.

نقش تبلیغات در موفقیت فروشگاه آنلاین

فروشگاه آنلاین برای دیده و شناخته شدن نیاز به تبلیغ دارد. سئو و تبلیغات بودجه و زمان مختص خود را نیاز دارد و راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی بدون در نظر گرفتن این موارد مانند این است که یک مغازه بزرگ در کوچه‌ای فرعی و خلوت راه‌اندازی شده است.

بستری مطمئن برای خرید امن بسازید

یکی از مزیت‌های مهمی که باعث افزایش توجه مشتری به فروشگاه اینترنتی می‌شود، خرید آسان و بی‌دغدغه است. بسیاری از افراد از ترس کلاهبرداری یا هزینه بالای ارسال کالا و مشکلات مربوط به خدمات پستی از خرید آنلاین صرف نظر می‌کنند.

برای این منظور، بهتر است که با یک شرکت پستی معتبر و مجرب قرارداد بسته شود تا علاوه بر کاهش هزینه ارسال از خدمات ویژه این شرکت‌ها بهره‌مند شد.

پستکس، اولین هاب پستی ایران است که خدمات پستی آنلاین را به صورت درب تا درب به متقاضیان ارائه می‌دهد. با استفاده از سامانه پستکس، مدیران فروشگاه آنلاین و صاحبان مشاغل می‌توانند از سرویس‌های فعالان پستی مانند شرکت پست، اپراتور اول پست، سرویس چاپار، اسنپ باکس، TPG، DPE و پرشیا بهره‌مند شوند.

همچنین، فروشگاه‌هایی که از فروشگاه‌ساز بیدوک، وردپرس یا ناپ کامرس استفاده می‌کنند، به راحتی می‌توانند از افزونه سامانه جامع پستکس برای کسب و کار آنلاین خود بهره‌برداری کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : پستکس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز