چگونه یک روفروشی باکیفیت بخریم؟

کسانی که فرزند خردسال دارند، افرادی که فرش رنگ روشن می‌پسندند و حتی کسانی که علاقه ندارند زود به زود به قالی‌شویی مراجعه کنند، همواره دنبال راه‌هایی هستند تا فرش منزل‌شان دیرتر لک شود و راحت‌تر بتوانند جلوی لک شدن فرش را بگیرند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این روزها فرش دستی که هیچ، حتی قیمت فرش ماشینی هم نجومی شده است. پس بهتر است پیش از اینکه فرش‌ها آسیب ببینند و مجبور به خرید دوباره آن‌ها شویم، به دنبال چاره باشیم. البته، صنعت نساجی این مشکل را حل کرده است؛ روفروشی و کاور فرش !

سال‌هاست که یک روفرشی مناسب و باکیفیت به افرادی که ابتدا از آن‌ها گفته شد، کمک می‌کند. فرش و قالی یکی از مهم‌ترین اجزای دکوراسیون منزل است که بیش از بقیه هم در معرض آسیب و آلودگی قرار دارد.

آریاک سفر

از سوی دیگر، شست و شوی بیش از حد آن، باعث خرابی می‌شود. از این رو، استفاده از روفرشی می‌تواند از این آسیب‌ها و آلودگی‌ها بکاهد. جنس روفرشی از پارچه‌های‌ با استحکام بالا باید باشد؛ البته استحکام بالا به معنی ضخامت زیاد نیست. در حال حاضر برای روفرشی ها از پاچه مبلی هم استفاده می‌کنند، اما همین روفرشی هم اگر درست انتخاب نشود، ممکن است هزینه دو برابر را تحمیل کند. بنابراین موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

به جنس روفرشی توجه کنید

بهتر است هنگام خرید روفرشی به جنس آن دقت شود؛ بیشتر روفرشی‌ها ابریشم، مخمل یا شانل هستند که در این میان، شانل سنگین‌ترین نوع آن است و شست و شویش نیز به سختی انجام می‌شود.

روفروشی با شست و شوی آسان بخرید

روفرشی‌های سبک، شست و شویشان آسان‌تر است، با توجه به اینکه خیس شدن روفروشی موجب سنگین تر شدن آن می‌شود؛ حال اگر روفرشی به خودی خود سنگین باشد، کار را دشوارتر می‌کند و دیگر نمیتوان در ماشین لباسشویی خانگی شست و مجبور می‌شوید برای شستن آنها به خشک شویی یا حتی قالیشویی مراجعه کنید.

اندازه روفرشی را دریابید

فرش‌ها اندازه‌های متنوع دارند و برای خرید یک روفرشی کشدار لازم است ابعاد دقیقی از فرش‌ها گرفته و به تولید کنندگان این محصول سفارش داد، تا ایستایی بسیار زیباتری داشته باشد.

بافت روفرشی و دوام آن

اگر روفرشی از گره‌های ریز زیاد تولید شده باشد، بافت بهتری دارد و کیفیت و دوام آن بیشتر خواهد بود. در حال حاضر نوعی از روفرشی های مدرن در بازار وجود دارد که از بافته شدن هم زمان 3 نخ درست می شوند که استحکام پارچه را فوق العاده بالا می‌برند.

همچنین بهتر است پیش از خرید، تمام سطح روفرشی چک شود که پارگی و زدگی در بخش‌های مختلف آن وجود نداشته باشد.

انواع روفرشی از نظر طرح و نوع بافت

امروزه انواع روفرشی های مدرن در مدل‌های پارچه‌ای نخی، ابریشمی و مخمل تولید می‌شوند که بخاطر طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، با هر چیدمان و دکوراسیونی هماهنگ می‌شوند.

روفرشی سنتی  که شامل طرح‌های خشتی، افشان، لچک و ترنج و … می‌شود؛ این مدل روفرشی به دلیل ضخامت زیاد به عنوان زیرانداز در سفر و گردش نیز استفاده دارد. نوع دیگری از این روفرشی ها زرکدار است که دارای پودر طلایی رنگ یا همان زر است تا روفرشی براق‌تر و زیباتر جلوه کند. وزن بالا ، استحکام بالا و سرخوردگی زیاد از مشخصات این نوع روفرشی به شمار می‌رود.

روفرشی مدرن اما با طراحی زیبا، برای منازل و دکوراسیون‌های مدرن مناسب است؛ هر فرد با هر سلیقه‌ای می‌تواند از میان هزاران طرح زیبا روفرشی موردد پسندش را انتخاب کند؛ این روفرشی‌ها معمولا از بافت ریزتری تولید می‌شوند و زیبایی دو چندانی به خانه شما می‌دهند.

نوعی از روفروشی مدرن، روفرشی مدرن ابریشم است که از نخ‌های بدون پرز و براق بافته می‌شود که به لحاظ ظرافت و شفافیت، زیبایی خاصی به روفرشی می‌بخشند. افرادی که حساسیت بالایی به پرز فرش دارند، روفرشی بافته شده با نخ بدون پرز، برایشان گزینه مناسبی است.

نوع دیگری از روفرشی، رو فرشی مخمل ابریشم است که آن را می‌توان مدل روفرشی مخمل پورشه در نظر گرفت؛ این مدل دارای ضخامت و وزن بالا است و حتی می‌تواند جایگزین مناسبی برای فرش ماشینی محسوب شود.

البته در بازار انواع روفرشی های دوطرفه وجود دارند که در واقع فقط یک طرف آنها کارآمد است و عبارت « روفرشی دوطرفه » تبلیغی بیش نیست!

روفرشی های ترک مجهز به کش نگهدارنده می‌توانند گزینه‌های مناسبی به حساب بیایند؛ چراکه حرکت و نامرتب شدن روفرشی می‌تواند نظم خانه را به هم بزند. اما روفرشی های ترک مجهز به کش نگهدارنده هستند یا لبه‌ای اضافی دارند که در زیر فرش قرار گرفته و روی فرش ثابت شده و لیز نمی‌خورند.

توصیه می‌شود برای تهیه روفرشی مناسب، ابعاد دقیق فرش خود را اعلام کنید تا حرکت نکند و نامنظم نشود؛ حتی می‌توان برای چهار طرف روفرشی کش دوخته شود تا روی فرش ثابت بماند.

شهر ترنج

مجموعه شهر ترنج با استفاده از به روزترین دستگاه های دنیا و با مکانیزم R&D توانسته یکی از برترین تولیدکنندگان روفروشی مدرن در سطح کشور باشد. جنس این رو فرشی ها از مخمل ابریشم  بوده و با توجه به تاری حلقوی بودن بافت آن از لطافت و استحکام قابل توجهی برخوردار است. دستگاه های شهر ترنج هنگام چاپ طرح دلخواه، دمای ۱۷۷ درجه را به روفرشی وارد می‌کند که این مهم موجب استحکام رنگ می‌شود. روفرشی کشدار شهر ترنج این امکان را به شما می‌دهد که با حداقل هزینه دکوراسیون خود را مطابق با میل تان تغییر دهید.

کیاپوش

مرکز کیاپوش با استفاده از تکنولوژی به‌روز و پرسنل همراه و حرفه‌ای اقدام به عرضه انواع موکت، چمن مصنوعی، روفرشی، روفروشی کشدار و… کرده است. مزیت کیاپوش در «خرید آسان» آن است که مشتریان می‌توانند به آسانی با تماس با کارشناسان خرید کنند. گفتنی است تیم قدرتمند پشتیبانی پیامکی این مجموعه، 24 ساعت شبانه روز، آماده پاسخگویی و شنیدن نظرات، انتقادات و حل مشکلات مشتریان است تا در کمترین زمان مشکل خود را رفع کنند.

دیجی موکت

کاور فرش دارای یک لبه اضافی کشدوزی شده است که زیر فرش قرار می‌گیرد. علاوه بر آن، چند کمربند کشی هم زیر فرش قرار می‌گیرد و باعث می‌شود که روفرشی جابجا نشود. در سایت دیجی موکت، بهترین محصولات از جمله کاور فرش و همچنین روفرشی کشدار، روفرشی، موکت و چمن مصنوعی به فروش می‌رسند خدمات به مشتری یکی از برنامه‌های اصلی این کسب و کار است و بر این اساس تمامی کارکنان آن تلاش می‌کنند تا خاطره تجربه یک خرید خوب در ذهن مشتریان ثبت شود.

روفرشی دات کام

انواع روفرشی ترک با نام‌ها و طرح و رنگ‌های متنوع در بازار عرضه می‌شوند. در مجموعه روفرشی دات کام فرش های مدرن، فرش‌های شگی، مخمل ابریشم ، شانل و فرش فریز وجود دارد. تمام اینها وجه مشترکی دارند و آن این است که برای سبک‌های دکوراسیون امروزی و مدرن مناسبند و طرفداران زیادی دارند. سابقه طولانی در زمینه صادرات این مجموعه را از مجموعه‌های دیگر متمایز می‌کند. اما آنچه مشتریان را این همه سال در کنار آن‌ها نگه داشته، قیمت مناسب در کنار کیفیت است.

مرتبط با : دیجی موکتروفرشی دات کامشهر ترنجکیاپوش
نرم افزار حسابداری
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز