چگونه میکسر خوب و با کیفیت انتخاب کنیم؟

میکسر

اگر قصد خرید میکسر را دارید در ابتدا باید با این دستگاه آشنا شوید. میکسر صدا دستگاهی است که وظیفه اصلی آن  دریافت ، ترکیب ، پردازش و نظارت بر صدا است.

به گزارش کاماپرس، امروزه با استفاده از برنامههای میکس صدا و آهنگسازی که مخصوص موبایل و تبلت است میتوان برخی کارهای  یک میکسر را انجام داد. اما هنوز بسیاری از نوازندگان و صاحبان استودیو ترجیح میدهند با دستگاه میکسر کار کنند و بتوانند دکمههای آن را لمس کنند.

میکسرها در چهار جا مورد استفاده قرار میگیرند: اجرای زنده (مثل کنسرت) ، استودیوی ضبط ، پخش سخنرانی، و در فیلم / تلویزیون.

میکسرها انواع مختلفی دارند:

میکسر آنالوگ

آریاک سفر

میکسر دیجیتال

میکسرهای نرم افزاری

پاور میکسر

میکسرهای DJ

میکسر استودیویی

امروزه بسیاری از میکسرها هم در اجرای زنده و هم در ضبط صدا کاربرد دارند و نمیتوان از این نظر آنها را به راحتی از هم متمایز کرد.

نحوه انتخاب میکسر

میکسر قلب سیستم صدابرداری شما را تشکیل می دهد و ورودی ها و خروجی های صدا، قابلیت های مسیریابی و بسیاری موارد دیگر را در اختیارتان می گذارد. دیجی صدا به معرفی اصطلاحاتی که لازم است هنگام خرید میکسر از آنها مطلع باشید، می پردازد. همچنین تفاوت میکسرهای آنالوگ و دیجیتال را نیز با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

میکسرهای زنده و استودیویی

میکسرهای صدای زنده و استودیویی، سیستم هایی برای ترکیب سیگنال ها و مسیریابی صدا به جایی که باید منتقل شود، هستند. کاربرد مد نظر شما، نوع و تعداد ورودی/خروجی های میکسر مورد نیازتان را مشخص خواهد کرد مرز بین میکسرهای «استودیو» و «صدای زنده» این روزها کاملاً محو شده است، بنابراین بهترین نقطه برای شروع، آشنایی با بخش های تشکیل دهنده‌ی یک میکسر است.

اصطلاحات کلیدی میکسر کدامند؟

کانال ها

به بیان ساده، هرچه تعداد کانال های یک میکسر بیشتر باشد، چیزهای بیشتری می توانید به آن متصل کنید. کانال ها به چند شکل مختلف عرضه می شوند و می توانند مونو یا استریو باشند

باس ها

در یک میکسر هدف هر کانال این است که سیگنال را در امتداد یکی از باس ها انتقال دهد. خروجی اصلی میکسر به باس مستر میکس وصل می شود.

گروه ها

برخی میکسرهای بزرگ از امکان گروه بندی کانال برخوردارند، که یک راه مفید برای مدیریت تعداد زیادی کانال است. شیوه‌ی عملکرد گروه ها بسیار ساده است. شما خروجی هر کانالی را که می خواهید کنترل کنید، به باسی اختصاص می دهید که فیدر یک گروه را تغذیه می کند.

بی صدا کردن گروه ها و صحنه ها

علاوه بر گروه های میکس، برخی میکسرها گروه های بی صدا یا میوت نیز دارند. این گروه ها به شما اجازه می دهند تا یک کنترل به هر کانال اختصاص دهید و از آن برای قطع و وصل چند کانال به صورت همزمان استفاده کنید.

اینسرت ها و خروجی های مستقیم

در حالی که سِندهای aux برای افکت هایی که می خواهید روی چند کانال اعمال کنید (مثل reverb یا delay) مناسب هستند، اینسرت های کانال برای اضافه کردن پردازنده های خارجی مثل کمپرسورها و اکولایزرها به هر کانال، گزینه‌ی مناسبی به حساب می آیند.

میکسرهای آنالوگ و دیجیتال

میکسرهای آنالوگ

در یک میکسر آنالوگ، همه‌ی کانال ها، باس ها، پری آمپلی ها، اکولایزرها و سایر بخش ها از مدار فیزیکی تشکیل شده اند. میکسرهای آنالوگ ذاتاً بسیار ساده هستند، و کنترل های دم دستی برای هر کار و امکان مسیریابی دارند.

میکسرهای دیجیتال

در یک میکسر دیجیتال، سیگنال آنالوگ کمی بعد از ورود به بورد برای پردازش و مسیریابی تبدیل به دیتای دیجیتال می شود. میکسر دیجیتال در اصل یک کامپیوتر پیچیده با تعدادی مبدل های AD/DA و یک صفحه کنترل تخصصی متصل به آن است. میکسرهای دیجیتال امکاناتی ارائه می کنند که بوردهای آنالوگ آنها را ندارند. بنابراین می بینید که بوردهای دیجیتال پر از اکولایزرهای پیشرفته، پردازش داینامیک و افکت هستند، که می تواند نیاز به تجهیزات خارجی را به میزان زیادی کم کند. قابلیت ذخیره و فراخوانی سریع کل تنظیمات نیز یک مزیت مهم است.

پاور میکسرها

پاور میکسرها از ترکیب یک میکسر و یک پاور آمپلی فایر در یک دستگاه تشکیل شده اند.

اگر در میان گزینه های متعدد میکسر آنالوگ و دیجیتال که در بازار تجهیزات صوتی وجود دارد سردرگم هستید و نمی دانید کدامل مدل ها تامین کننده خواسته هایتان هستند، ما در دیجی صدا در کنار شما هستیم تا کمک کنیم به میکسری مناسب که مطابق با نیازها و بودجه شما باشد، دست پیدا کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز