چگونه محتوا بر اساس سئو تولید کنیم؟

امروزه تاکید بیشتر سئو بر تولید محتوا با کیفیت است. تولید محتوای با کیفیت باعث می شود که رتبه وبسایت شما به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. برای همین اکثر مدیران وبسایت ها یکی از بخش های خود را به تولید محتوا اختصاص داده اند و سعی می کنند که بلاگ نویسان با تجربه ای را در این زمینه استخدام کنند.

به گزارش کاماپرس، یکی از مشکلات اصلی این بلاگ نویسان، ایجاد محتوای مناسب با کسب و کار می باشد. اینکه چگونه محتوایی را تولید کنند که مناسب با مخاطبان وبسایت باشد و پیدا کردن یک منبع معتبر کاملا سخت است.

آشنایی با تولید محتوا 
هر چیزی که موجب انتقال اطلاعات، معرفی کالا و خدمات، آموزش و … شود را محتوا گویند. زمانی که از این موضوعات صحبت می کنید در حال تولید محتوا هستید. تولید محتوا به معنای خلق متن، تصویر، ویدئو و یا صدا می باشد که قرار است با یک سری اشخاص مختلف ارتباط برقرار کند. امروزه این موضوع در مبحث بازاریابی از ارزش بالایی برخوردار است که موجب رونق کسب و کارها خواهد شد.

انواع قالب های محتوا و فرمت های رایج آن
آیا هدف از محتوا تنها محتوای متنی است؟ خیر اینگونه نیست. محتوای متنی، تنها یکی از 4 قالب محتوا است. غیر از محتوای متنی، تولید محتوا دارای قالب های تصویر، صدا و ویدئو نیز می باشد. به طور کلی می توان گفت که هر یک از این قالب ها کارکرد خاص خود را دارند. در میان این 4 گزینه، محتوای ویدئویی تقاضای بیشتری در بازار دارد، به همین جهت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
اما باید به یاد داشته باشیم که در بین این 4 قالب، محتوای متنی توانسته بیشترین اعتماد مخاطب را جلب کند. بی شک می توان گفت که صوت و انواع جلوه های صوتی، تأثیر بیشتری نسبت به قالب متنی دارند. با توجه به رشد روز افزون استفاده افراد از شبکه های اجتماعی، محتواهای تصویری توسط صاحبان کسب و کار و بازاریابان دیجیتال آنلاین مورد توجه قرار گرفته.
از فرمت های رایج در زمینه تولید محتوا می توان به موشن گرافیک، اینفوگرافیک، وایت پیپر، پادکست، رپورتاژ، نوشتن مقاله و … اشاره کرد.

نکات مورد توجه در نوشتن مقاله 
نوشتن مقاله هم همانند سایر فعالیت های دیگر، می تواند گسترش پیدا کند. برای این کار لازم است نکات زیادی رعایت شود تا محتوا با کیفیت بیشتری تولید شود. برای تولید مقاله لازم است ابتدا ترکیبی از مهمترین ایده ها و موضوعات که باید مخاطب از آن ها اطلاع پیدا کند، گردآوری شود.
همچنین باید هدف از تولید مقاله و اینکه چه اطلاعاتی لازم است در محتوا به مخاطب منتقل شود، مشخص باشد. تولید مقاله زمانی موفق خواهد شد که هدف خاصی را دنبال کند و منابع موجود را بر روی هدف متمرکز کند.
قبل از نوشتن مقاله لازم است حتما مخاطبان هدف شناسایی شده و دغدغه ها و سوالات آن ها مشخص شود. اینکه چگونه محتوا به دست مخاطبان می رسد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در شبکه های اجتماعی پخش می شود؟ در وبلاگ های پر بازدید نمایش داده می شود؟ و یا اینکه روی وب سایت خاصی قرار است دیده شود؟

آریاک سفر

بهینه سازی مطلب در تولید محتوا 
از مهمترین راه ها برای رشد و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجوگر و دیدن برند در صدر نتایج جستجو شده، تولید محتوای بهینه شده است. موتور جستجوگر گوگل ابزاری است برای رساندن پیام شما به گوش مخاطبان. برای این منظور لازم است که مطلب برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی شوند. حال سوال این است که برای بهینه سازی مطالب چه کار باید کرد؟
ایسنا در گزارشی در پاسخ به این سوال نوشت: یکی از مهمترین موضوعات برای بهینه سازی محتوا می توان به انتخاب کلیدواژه هدفمند اشاره کرد. انتخاب کلیدواژه مناسب، رقابت برای کسب رتبه را بسیار ساده تر می کند. لازم است که کلیدواژه در اول عنوان اصلی، پاراگراف اول متن، زیر عنوان ها و سایر پاراگراف های صفحه باشد تا سایت در صفحات اول نتایج جستجو قرار گیرد.
از دیگر موضوعات مهم و اساسی در این زمینه می توان به نوشتن URLهای دوستدار موتور جستجوگر گوگل اشاره کرد. برای این کار باید از نوشتن URLهای طولانی پرهیز شود. بهتر است که کلیدواژه انتخاب شده در URL نوشته شود تا گوگل رتبه بهتری به سایت بدهد. استفاده از عکس و ویدئو در متن، زمان توقف روی محتوا را بیشتر می کند. از نظر موتور جستجوگر گوگل چنین محتوایی مفید است و آن را در صدر نتایج جستجو شده نمایش خواهد داد.
استفاده از لینک های داخلی و خارجی هم می تواند در بهینه سازی سایت موثر باشد. آخرین نکته برای بهینه سازی سایت با توجه به معیارهای موتورهای جستجوگر، می توان به طول محتوا اشاره کرد. لازم است محتوا به اندازه ای طولانی باشد تا به مخاطبان ارزش بیشتری ارائه دهد. پس در این زمینه لازم است که کیفیت فدای کمیت نشود.
در نوشتن مقاله، معجزه تصاویر در کنار توضیحات را فراموش نکنید. گاهی قرار دادن یک تصویر مناسب، می تواند توضیحات نوشته شده را کامل کند. استفاده از تصاویر و همچنین ویدئو در کنار متن های نوشته شده، می تواند افراد را بیشتر به خود جذب کند. برای نوشتن مقاله، تعداد کلمات موجود در متن زیاد اهمیت ندارد، بلکه تمرکز بر موضوع مشخص شده و کیفیت بالای محتوا بسیار حائز اهمیت است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : آرمانیک
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز