چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟

فروشگاه اینترنتی

با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور تمایل مردم برای ریدهای اینترنتی افزایش یافته است. در شرایط فعلی اگر به فکر کسب درآمد و راه اندازی کار جدیدی هستید فروشگاه اینترنتی بهرین گزینه است.

به گزارش کاماپرس، فروشگاه اینترنتی در واقع وب سایتی است که در ویترین خود به عرضه کالا و خدمات می پردازد و مشتری قادر به سفارش آن ها می باشد. در فروشگاه های اینترنتی هزینه کالا و خدمات را به صورت آنلاین می توانید پرداخت کنید و محصول مورد نظر را درب منزل تان تحویل بگیرید. در این مقاله به بررسی اطلاعاتی درباره فروشگاه اینترنتی، کاربردها و مزایای آن خواهیم پرداخت.

در فروشگاه اینترنتی اطلاعات مربوط به محصول مورد نظر نمایش داده می شود و امکان خرید آن برای مشتری فراهم می گردد. در این فروشگاه ها محصولات و خدمات متفاوت دسته بندی می شوند و با کلیک روی هر یک قادر به مشاهده محصولات زیادی خواهید بود. سبدی مجازی برای این فروشگاه ها در نظر گرفته می شود که با استفاده از آن قادر به ثبت سفارشات خود خواهید بود. امکان جستجوی محصولات در فروشگاه های اینترنتی برقرار شده است تا اقلام و یا برندهای خاصی را که به آن تمایل دارند جستجو کنند و محصول مورد نظر را سریع تر پیدا کنند.

از مهم‌ترین مزایای ساخت فروشگاه‌ اینترنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– ارائه تصویر واضح و بهتر از کسب و کار، شرکت یا سازمان

آریاک سفر

-خدمات بهتر، سریع‌تر و با کیفیت بالاتر به مخاطبین

– دسترسی شبانه روزی مشتری به محصولات مورد نظر

-عدم محدودیت زمانی و جغرافیایی

– هزینه پایین‌تر برای راه‌اندازی در مقایسه با کسب و کار سنتی

-امکان ورود به تمام بازارهای کشوری و جهانی و حذف واسطه ها با مشتریان

-امکان ایجاد ایمیل اختصاصی

– ارائه آمار دقیق از فعالیت‌های فروشگاه

-قابلیت اتصال به سامانه ارسال پیامک و ایمیل

بهترین روش ساخت فروشگاه اینترنتی چیست؟

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی روش های مختلفی وجود دارد. مثلا استفاده از فروشگاه سازها، استفاده از پلتفرم های آماده مانند مجنتو و اپن کارت، برنامه نویسی اختصاصی و… ولی بنا بر تجربه ی ما بهترین ، ساده ترین ، اقتصادی ترین و مطمئن ترین روش ساخت فروشگاه اینترنتی استفاده از پلتفرم وردپرس و ووکامرس می باشد.

بیش از 80 درصد سایتهای فروشگاهی کشور با استفاده از ووکامرس راه اندازی شده اند و این عمومیت و استقابل، خود مهر تاییدی بر این ادعاست.

مراحل  راه اندازی فروشگاه اینترنتی

اگر بخواهیم به طور خلاصه بیان کنیم که چگونه می توانید با وردپرس خودتان شخصا و بدون نیاز به دانش برنامه نویسی اقدام به ساخت فروشگاه اینرنتی نمایید، می توانیم مراحل ان را در پنج قدم بیان کنیم:

قدم اول خرید یک دامنه اینترنتی است. مثلا isna.com دامنه خبرگزاری ایسنا می باشد. شما می توانید از سایت nic.ir برای فروشگاه اینترنتی خود دامنه دلخواه تان را با پسوند ir خریداری نمایید.

قدم دوم انتخاب یک قالب فروشگاه اینترنتی است. شما می توانید در گوگل سرچ کنید ” قالب فروشگاهی”. همواره گوگل معتبرترین مرجع را به عنوان نتیجه اول در جست و جو معرفی می نماید. با کلیک بر روی رتبه اول نتایج با لیستی از قالب های آماده برای ساخت فروشگاه اینترنتی مواجه می شود. پس از انتخاب قالبی که از همه لحاظ با سلیقه و نیاز شما همخوانی داشته باشد می توانید به گام سوم بروید.

در گام سوم لازم است یک هاست برای راه اندازی سایت فروشگاهی خود تهیه کنید. از بین معتبرترین شرکتهای هاستینگ مانند پارس پک، نت افراز، میهن وب هاست، اسنپ سرور و… می توانید یک هاست وردپرسی تهیه کنید.

گام چهارم نصب قالب تهیه شده بر روی هاست خریداری شده می باشد. در گام مربوط به تهیه قالب فروشگاهی در کنار فایل قالبی که تهیه کردید یک فایل راهنما و یک بسته نصب آسان وجود دارد که طبق آن می توانید در کمتر از 5 دقیقه دموی دلخواه خود را بر روی دامنه خود پیاده کنید.

مرحله پنجم و نهایی وارد کردن اطلاعات خود به سایت می باشد. در این گام شما اطلاعات تماس، جزئیات محصولات و مقالات خود را می توانید در سایت فروشگاهی که راه اندازی کرده اید وارد کنید. در نظر داشته باشید لازم نیست در این مرحله تمامی اطلاعات خود را یک جا وارد کنید. بلکه با صبر و حوصله و با سلیقه شخصی می توانید این گام را انجام دهید. مثلا اگر 1000 محصول دارید کافی است روزی 100 محصول در سایت خود وارد کنید و بعد از 10 روز محصولات سایت شما کامل است.

سایتهایی مانند پونیشا و انجام می دم می توانند پل ارتباطی شما با شخصی باشد که این کار را برای شما انجام دهد. معمولا ارتباط و وابستگی خاصی بین سایتهایی که خدمات مورد نیاز در این پنج گام را ارائه می کنند و شما با آنها در ارتباط هستید تا فروشگاه خود را راه اندازی کنید وجود دارد و هرچه کیفیت خدمات این سایت ها بهتر باشد شما تجربه بهتری در فرآیند  ساخت فروشگاه اینترنتی خود دارید. راهنمایی کرده باشد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز