چگونه روتختی انتخاب کنیم؟

خرید کالاهای مصرفی بادوام مانند انواع لوازم زندگی، طوری نیست که هرماه و هرهفته انجام شوند؛ بنابراین باید در انتخاب آن‌ها دقت به خرج داد. خرید روتختی یکی از همین انتخاب‌هاست.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار روز بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، انتخاب روتختی باکیفیت قطعا ارزش وقت صرف کردن دارد. هنگام انتخاب روتختی ممکن است با انبوهی از مدل‌ها و طرح‌ها و جنس‌های مختلف روبرو شویم، اما کدام یک از آن‌ها واقعیت بادوام‌اند؟ بسیاری سوال وجود دارد درباره اینکه چگونه روتختی انتخاب کنیم؟ در ادامه این مطلب به راهنمای جامع خرید روتختی می پردازیم.

چه زمانی روتختی بخریم؟

هنگام تغییر دکوراسیون یا انجام خریدهای مهم مانند خرید جهیزیه، بهترین زمان برای خرید روتختی است. البته پیشنهاد می‌شود که پس از انتخاب تمامی وسایل اتاق خواب و چیدمان، دست به انتخاب روتختی زده شود. درواقع، روتختی تکمیل‎ کننده دکوراسیون است و به جهت تاثیر آن در زیبایی اتاق، اهمیت دارد.

آریاک سفر

کدام پارچه برای روتختی بهتر است؟

روتختی‌ ترک که حتما نام آن را زیاد شنیده‌اید، در واقع به اشتباه و بدون اطلاعات کافی به خریداران معرفی می‌شود و از نام آن سو استفاده‌های زیادی می‌شود؛ پس هنگام شنیدن نام پارچه ترک کمی درنگ کنید. روتختی‌های فانتزی و تزئینی بسیاری در بازار وجود دارند اما گاهی جنس آن‌ها، آن طور که باید باکیفیت نیست. مثلا روتختی‌هایی از جنس تور و ساتن، گرچه زیبا هستند اما برای کاربرد روزانه مناسب نیستند.

چرا روتختی ارزان نخریم؟

بهترین جنس برای استفاده روزمره، روتختی‌های نخی است. کتان، پنبه و لینن علاوه بر اینکه به سادگی قابل شستشو هستند، حساسیت نیز ایجاد نمی‌کنند. این پارچه‌ها الکتریسیته ساکن نیز ندارند.

هنگام خرید روتختی به چه مواردی توجه کنیم؟

خرید روتختی همانند سایر انتخاب‌ها اصول و قواعد خاصی دارد که اگر به آنها توجه نکنیم، برای ما هزینه خواهد داشت؛ هزینه مالی و گاهی سلامتی، مخصوصا در مورد کودکان، رعایت این قواعد بسیار مهم است. پس بهتر است مهم‌ترین نکات خرید روتختی مرور شوند:

سایز تخت را در نظر بگیرید

یکی از نکات مهم در خرید روتختی، سایز تخت یا تشک است. رایج‌ترین تخت‌ها، تخت‌های یک نفره عرض 90 و دونفره عرض 160 هستند که برای روتختی آن‌ها نیز تنوع بیشتری وجود دارد. البته در سال‌های اخیر، تخت‌هایی با سایز یک و نیم نفره، یعنی سایز 120 یا 140 هم طرفداران زیادی دارند. همیشه هنگام خرید روتختی سایز تخت را به دقت اندازه گرفته و سپس به سراغ خرید بروید.

ایجاد هماهنگی بین دکوراسیون و روتختی

اگر تناسب بین چیدمان اتاق، پرده، کف‌پوش، فرش و روتختی وجود داشته باشد، روتختی چند برابر زیباتر ظاهر می‌شود. برای مثال برای اتاق‌هایی با چیدمان کلاسیک یا ساده، روتختی‌های چهل‌تکه یا گلدوزی چندان جذاب نیستند. یا حتی یک روتختی که رنگ تند و تیره یا طرح شلوغی دارد، فضای اتاق را کوچک‌تر نشان می‌دهد. روتختی با رنگ ملایم و طرح ساده برای اتاق خواب کوچک‌تر مناسب است.

از سوی دیگر، پارچه‌های براق انتخاب رسمی‌تری نسبت به پارچه‌های مات یا ساده هستند. پارچه‌های براق می‌توانند اتاق خواب تیره و تاریک را روشن‌تر نمایش دهند.

کیفیت روتختی؛ مهمترین فاکتور

همه ویژگی‌های ظاهری گفته شد، اما با این وجود، مهم‌ترین نکته، کیفیت روتختی است. چراکه یک روتختی مناسب حتی روی کیفیت خواب نیز موثر است. اگرچه روتختی زیبا، در زیبایی اتاق خواب نقش به سزایی دارد، با این وجود کیفیت و استحکام روتختی موضوع مهمی است که حتماً باید به آن توجه شود.

خرید روتختی آنلاین را امتحان کرده‌اید؟

ممکن است در خرید روتختی آنلاین تردید داشته باشید؛ نکته مهم خرید هر محصول از فروشگاه معتبر و تخصصی است. خرید محصولات تخصصی از فروشگاه های همه کاره، ریسک‌های خود را دارد. چیدمان یک اتاق خواب شیک و زیبای دخترانه، پسرانه یا دونفره یک بخش مهم و اساسی دارد و آن انتخاب روتختی مناسب، با کیفیت و قیمت منصفانه است.

فروشگاه روتختی سپارشی با بیش از ده سال سابقه در زمینه طراحی و تولید کالای خواب، مشاوره تخصصی و طرح های انحصاری در مجموعه محصولات خود؛ متفاوت ترین تجربه خرید آنلاین را برای شما رقم خواهد زد.

انتهای پیام

مرتبط با : سپارشی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز