چگونه دی جی کنترلر مناسب انتخاب کنیم؟

تهران ملودی

پخش موسیقی و موزیک در جشنها و مراسمات ما ایرانی ها ریشه ایی قدیمی دارد.از آن زمان که در عروسی ها از موسیقی های زنده و سنتی استفاده میشد تا به حال این عادت بین ایرانی ها باقی مانده است و پخش موزیک های شاد اکنون جزئی جدایی ناپذیر از جشن های همگان است.

به گزارش کاماپرس، تا همین چند سال پیش برای پخش این موسیقی ها از دستگاه های نسبتا قدرتمند HI-FI استفاده میشد و یا از گروه های فعال در این زمینه برای این منظور دعوت میشد.اما پس از ورود دستگاه DJ به کشور ما،ریتم این عادت تا حدودی عوض شده و هم اکنون سیستم های DJ در بسیاری از مراسمات مورد استفاده هستند.شما تا چه حد با دستگاه DJ آشنا هستید؟آیا قصد خرید این ادوات را دارید؟برای پاسخ به تمام این پرسش ها با ما همراه شوید.

اولین منبعی که بر اساس آن در مورد انتخاب و خرید یک محصول تصمیم‌گیری می‌کنید، کنترلرهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیستند. بلکه دی جی ها هستند. هیچ‌یک از دیجی ها یک‌دفعه دی جی نشدند. همه ما برای امور مختلف، روی مشورت با دوستان‌مان حساب می‌کنیم و در خیلی مواقع به آن‌ها برای مشاوره در مورد موضوعات مختلف، تکیه می‌کنیم. بنابراین بپرسید و یاد بگیرید. این را بدانید که با پرسیدن و یاد گرفتن، چند سال بعد، این شما خواهید بود که به دیگران در انتخاب و خرید یک محصول دی جی مشاوره می‌دهید.
تقریبا تمام نرم‌افزارها و تجهیزات سخت‌افزاری مخصوص DJ، کم و بیش کارهای یکسان و مشخصی را انجام می‌دهند. بنابراین یافتن یک ترکیب مناسب و خوب از نرم‌افزار و سخت‌افزار، امری کاملا شخصی است و به شخص شما بستگی دارد. این را بدانید که هیچ راهنمای خریدی نمی‌تواند حس کار با دی جی کنترلرهای مختلف را توصیف کند. بعضی DJ کنترلرها Jog خوبی دارند و بعضی دیگر، از پدهای با کیفیتی بهره می‌برند. در نتیجه، این شما هستید که باید با به گزارش ایسنا، به کنترلرهای مختلف کار کرده و محصولی را انتخاب کنید که استفاده از آن برایتان خوشایندتر و راحت‌تر است.
به گزارش ایسنا، در حال حاضر، اطراف‌تان را بهتر بنگرید. اگر دی جی های بزرگ و مطرح و یا دوستان‌تان از نرم‌افزاری به خصوص مانند Serato DJ استفاده می‌کنند، شاید شما هم همین نرم‌افزار را برگزینید و دیگر نیازی نباشد در مورد انتخاب نرم‌افزار فکر کنید. اما در مورد انتخاب کنترلر، از دوستان بپرسید که چه کنترلری را به شما پیشنهاد می‌کنند. ببینید خود آن‌ها از چه کنترلری استفاده می‌کنند و دلیلش را جویا شوید. از آن‌ها بپرسید که آرزو داشتند با چه کنترلری غیر از کنترلر فعلی‌شان کار کنند و دلیل علاقه‌شان را هم بپرسید. اگر برایتان مقدور است، با کنترلرهای مختلف کار کنید تا متوجه شوید کدام‌یک برای شما مناسب‌تر است. با پرسیدن از دیگران، علاوه بر این که در وقت و هزینه‌تان صرفه‌جویی می‌کنید، می‌توانید از تجربه افراد در کار با ابزارهای مختلف، بهره‌مند شوید. به هر حال، سعی کنید تا جایی که می‌توانید، با ابزارهای مختلف کار کنید و سپس مناسب‌ترین محصول را انتخاب نمائید.

آشنایی با Pioneer DJ DDJ-SB3
فارغ از این که ما در این مقاله سعی کردیم کنترلرهای میان رده و متوسط را درج کنیم، Pioneer DJ DDJ-SB3 یکی از محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین دی جی کنترلرهای بازار به حساب می‌آید. این دستگاه دی جی ۴ کاناله، علاوه بر داشتن پدها، Jog ، کنترل‌های مربوط به افکت‌ها، تنظیمات کاربردی Transport و بخش EQ ، به خوبی با Serato DJ سازگار است و با استفاده از این دو ابزار می‌توانید یک میکس خوب و جذاب را ارائه دهید.

آریاک سفر

آشنایی با DJ کنترلر Traktor Kontrol سری S
هر چند Traktor Pro با طیف وسیعی از کنترلرهای مختلف، کاملا سازگار است و به خوبی کار می‌کند اما می‌توانیم بگوئیم که این نرم‌افزار به طور ویژه و خاص برای کنترلر Traktor Kontrol طراحی شده؛ چرا که با استفاده از این کنترلر، تسلط و کنترل بهتری روی امکانات و تنظیمات مختلف Traktor Pro خواهید داشت. دو تا از کنترلرهای متداولی که به همراه Traktor Pro مورد استفاده قرار می‌گیرند، کنترلر ۴ کاناله Traktor Kontrol S3 و کنترلر Traktor Kontrol S8 هستند. در مورد Traktor Kontrol S8 می‌توان به این نکته اشاره کرد که این کنترلر، با داشتن صفحه نمایش، دکمه‌ها و اسلایدرها، به خوبی با Traktor Kontrol Remix Decks کار می‌کند. در کنار تمام این امکانات فوق‌العاده، پلاگین‌های قدرت‌مندی مانند Traktor Kontrol X1 وجود دارند که می‌توانند عملکرد کنترلرتان را بسیار بهبود بخشند.

آشنایی با Pioneer DJ DDJ-200
این دی جی کنترلر مانند نرم‌افزار rekordbox dj، جزو ابزارهای مقرون به صرفه محسوب می‌شوند. با توجه به بررسی‌هایی که انجام دادیم، شدیدا توصیه می‌کنیم که اگر برای اولین بار می‌خواهید یک دی جی کنترلر تهیه کنید، Pioneer DJ DDJ-200 را انتخاب کنید. ما به چند دلیل این کنترلر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:
۱. این کنترلر، تمام امکانات و تنظیماتی که یک DJ برای خلق میکس خوب به آن‌ها نیاز دارد را در اختیارتان قرار می‌دهد.
۲. قیمت این کنترلر نسبت به رقبا، بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.
۳. خوش‌بختانه Pioneer DJ DDJ-200 از آن کنترلرهایی‌ست که با اکثر نرم‌افزارهای قدرت‌مند دی جی مانند WeDJ و برنامه موبایلی Algoriddim سازگاری دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : تهران ملودی
نرم افزار حسابداری
ایمالز
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز