چگونه در گرمای تابستان از خودرو نگهداری کنیم؟

همان‌گونه که زیرآفتاب ماندن برای انسان سخت است و تبعاتی نیز به همراه دارد، اگر خودرو در زیر آفتاب بماند نیز سبب آسیب‌ها و حتی خطراتی می‌شود. از آنجا که در فصل تابستان آفتاب شدیدتر از دیگر مواقع سال است در این فصل باید محافظت از خودرو را چندبرابر کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با رعایت کردن چند نکته برای نگهداری از خودرو در تابستان می‌توان از وارد شدن خسارت به آن در این فصل جلوگیری کرد. در ادامه به نکاتی برای نگهداری بهتر از خودرو در تابستان می‌پردازیم:

از باد لاستیک تا کولر خودرو

اولین قطعه‌ای که باید در تابستان به آن توجه داشته باشید تسمه‌ دینام است. این وسیله وظیفه به حرکت درآوردن فن خنک‌کننده را دارد که اهمیت آن در تابستان بیشتر خواهد شد و چون عملکرد موتور در این فصل افزایش پیدا می‌کند در نهایت تسمه‌ نیز مستهلک می‌شود.

سلامت کولر در فصل تابستان اهمیت چندانی پیدا می‌کند و اگر حواستان به سیستم کولر، گاز و کمپرسور نباشد ممکن است فشار زیادی به موتور ماشین وارد شود.

آریاک سفر

برخی از راننده‌ها ترموستات را به خیال آنکه هوای تابستان گرم است از ماشین جدا می‌کنند در حالی‌که سیستم گرماگریزی ماشین در دمایی مشخص عملکردش را انجام می‌دهد که اگر ترموستات از اتومبیل خارج شود هنگام استارت، بلوک سرد کار خواهد کرد و توانایی رسیدن به دمای استاندارد را نخواهد داشت.

در تابستان اگر باد لاستیک کمتر از حالت عادی باشد بهتر است زیرا برخی اوقات گرما سبب ترکیدن لاستیک خواهد شد.

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که در تابستان هنگام سوار شدن به خودرو فرمان به قدری داغ شده که نتوانید آن را لمس کنید در این حالت بهتر است که قبل از خروج از خودرو فرمان را به صورت 180 درجه بچرخانید تا فرمان، آفتاب کمتری بخورد.

سه اصل مهم خودرویی در تابستان

در تابستان باید مخزن شیشه‌شور را حتما پر کرد زیرا مخزن شیشه‌شور نزدیک به موتور و گرمای زیاد است و اگر این کار را انجام ندهید سبب شکنندگی، خشکی و یا خرابی پلاستیک خواهد شد.

عوض کردن روغن موتور در هوای گرم فصل تابستان نیز یک امر مهم و بسیار ضروریست که حتما باید صورت گیرد.

جالب است بدانید که در فصل تابستان هم ضدیخ را به رادیاتور اضافه کنید زیرا ضد یخ هم سبب کاهش دمای انجماد آب رادیاتور و هم سبب افزایش دمای جوش می‌شود. پس بهتر است آب رادیاتور را هرازگاهی چک کرده و اگر ضدیخ نداشت به آن اضافه کنید. البته قبل از اضافه کردن ضدیخ از سالم بودن بخش‌هایی همچون ترموستات، پمپ آب، شلینگ‌ها و … مظمئن شوید.

برخی اجسام همچون سی‌دی نور خورشید را بازتاب می‌دهند و ممکن است در این حالت داشبورد یا سقف خودرو بسوزد. همچنین بعضی اجسام قابل اشتعال همچون اسپری، فندک، محلول ضدعفونی و… را نیز در ماشین خود جای نگذارید زیرا اگر در معرض بازتاب خورشید قرار بگیرند مشتعل خواهند شد.

همچنین بهتر است در تابستان هنگام ورود به خودرو شیشه‌های ماشین را پایین بیاورید تا دمای بیرون و داخل خودرو همسان شود سپس شیشه‌ها را بالا ببرید.

قبل از سفر با خودرو در فصل تابستان چه باید کرد؟

اولین گام در سفر تابستان این است که خودرویی مناسب انتخاب شود. پس از انتخاب خودرو حتما باید روغن موتور خودرو عوض شود. راننده قبل از شروع رانندگی باید وضعیت ترمزها و تایرهای خودرو را چک کند. همچنین چک کردن سیستم تهویه در تابستان قبل از شروع مسافرت بسیار ضروری است.

انتهای پیام

 

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز