چگونه بلیط هواپیما خارجی را ارزان بخریم؟

لست سکند

این روزها، تمایل به مهاجرت بیشتر شده و بازار خرید بلیط هواپیما خارجی داغ است. افزون بر آن، با رسیدن روزهای زمستانی، سفر خارجی برای کریسمس و هالووین می‌تواند دلچسب باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، چه سفر به قصد کاری باشد و چه برای تفریح و گردشگری، آنچه برای تمام مسافران سفر خارجی اهمین دارد زمان و هزینه سفر است. از این رو در ادامه راهنمای خرید بلیط هواپیما خارجی آمده است؛

بلیط هواپیما خارجی به دو دسته بلیط سیستمی و بلیط چارتری تقسیم می‌شود. بلیط سیستمی خارجی توسط ایرلاین صادر می‌شود. البته مسافر علاوه بر اینکه می‌تواند این بلیط را از سایت ایرلاین بخرد، می‌تواند از آژانس‌های مسافرتی به‌صورت حضوری یا اینترنتی نیز تهیه کند. مثلا سایت رهبال یک سایت معتبر برای خرید بلیط هواپیما خارجی است.

قیمت بلیط سیستمی معمولا سقف و کف ثابتی دارد؛ درواقع هر 9 صندلی که در یک کلاس پروازی قرار دارند، قیمتشان یکسان است. این نوع بلیط را می‌توان مدت‌ها قبل از سفر با قیمت ارزان‌تر خریداری کرد.

راز آسمان پایتخت

اما ماجرا درباره بلیط چارتری متفاوت است؛ چراکه این نوع بلیط بیشتر دچار نوسان است و معمولا در روزهای نزدیک به سفر ارزان‌تر می‌شود. به طور کلی، بلیط خارجی ارزان را می‌توان از میان هر دو دسته بلیط، یعنی سیستمی و چارتر پیدا کرد. پس لزومی ندارد که حتما به دنبال بلیط چارتری باشیم!

علاوه بر نوع بلیط که سیستمی باشد یا چارتری، رفت و برگشتی بودن بلیط نیز مهم است. باید توجه داشت که برای سفرهای خارجی بهتر است بلیط رفت و برگشت خریداری شود. در غیر این صورت، ممکن است کشورها احتمال دهند مسافر قصد پناهنده شدن دارد و برای او ایجاد دردسر کنند! البته گفتنی است که خرید بلیط یک طرفه برای کسانی که ویزای کار، دانشجویی، اقامت و به‌طور کل ویزای بلندمدت با تاریخ انقضای بیش از یک سال را دارند یا برای دیپلمات‌ها امکان‌پذیر است.

موقعیت زمانی؛ یکی از شروط تعیین قیمت بلیط

زمان سفر یکی دیگر از عواملی است که روی قیمت بلیط هواپیما خارجی تاثیر می‌گذارد. یعنی در زمان پیک مسافرت‌ها با قیمت‌های بالاتری مواجه می‌شویم و این بالا بودن قیمت در بلیط سیستمی و چارتر متفاوت نیست؛ اما در زمان‌هایی که تردد مسافر کم است کاهش قیمت بلیط چارتر خیلی محسوس‌تر از بلیط سیستمی است چراکه آژانس‌ها می‌خواهند حتی‌الامکان تمام صندلی‌های کرایه شده را بفروشند.

از سوی دیگر، زمانی که بلیط پرواز خارجی در زمان تعطیلات آخر هفته یعنی شنبه و یکشنبه خریداری شود، ممکن است گران‌تر باشد، در صورتی که اگر در روزهای دیگر هفته خریداری شود، قیمتشان کمتر محاسبه خواهد شد. همچنین بهتر است خرید بلیط به‌روزهای نزدیک به سفرتان موکول شود چون شرکت‌های هواپیمایی تا 60 روز قبل از پرواز هیچ تخفیفی روی قیمت‌ها اعمال نمی‌کنند. در ادامه قیمت بلیط هواپیما خارجی به مقاصد پرطرفدار در پاییز 1401 قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : ره بال آسمان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز