چگونه با «درد» کنار بیاییم؟

یک متخصص عصب شناس که سال‌ها روی مسئله درک انسان‌ها از «درد» مطالعه کرده باشد در نظر بگیرید. درباره اینکه عصب‌ها چگونه به ما می‌فهمانند که دردمان گرفته و چگونه باید درد را تحمل کرد یا از آن عبور کرد.حالا اگر این متخصص یک نویسنده زبردست و یک جستار نویس چیره دست باشد آنگاه با یک اثر خواندنی مواجه هستیم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بهداشت و سلامت، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، از کتاب «درد؛ منشاء رنج و تلخکامی» نوشته «پاتریک وال» حرف می‌زنیم. پاتریک وال از شناخته شده‌ترین چهره‌های حوزه عصب شناسی در دنیاست و سال‌ها روی موضوع «درد» تمرکز کرده است. او حالا سال‌ها تجربه اش را نه در یک مقاله علمی بلکه در یک جستار همه‌فهم و عامه‌پسند منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید:

پاتریک وال خودش سال‌ها با سرطان دست و پنجه نرم می‌کرده و دردی که این بیماری به جانش انداخته بهانه‌ای شده تا ما را کمی ملموس‌تر با مفهوم درد، تحمل و عبور از آن آشنا کند. او از درد جسمی تنها حرف نمی زند و درد از دست دادن را خیلی قابل فهم تشریح می‌کند. او در بخشی از کتابش به سیر تحول زندگی بشری نگاهی می‌اندازد و این سوال را ایجاد می‌کند که مدام نو شدن زندگی بشر چه دردهایی را به جانش انداخته است؟

آریاک سفر

دردهایی که با او همراهند و رد آن را می‌توان در طول تاریخ دید.

«درد؛ منشاء رنج و تلخکامی» را «محمدرضا باطنی» ترجمه کرده و انتشارات «فرهنگ معاصر» آن را چاپ کرده است. کتاب در قطع رقعی و ۳۳۲ صفحه روانه بازار کتاب شده و در حال حاضر در پاییز ۱۴۰۱ چاپ نخست ان ۱۴۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

انتهای پیام

مرتبط با : فرهنگ معاصر
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز