چگونه اشیا باارزش خود را به بانک ایران زمین بسپاریم؟

صندوق امانت یکی از خدمات ویژه بانک‌ها برای مشتریان است که امنیت بیشتر را برای آن‌ها فراهم می‌کند. مشتریانی که دارایی باارزشی دارند می‌توانند آن را به بانک بسپارند و از بابت نگهداری‌شان دلهره‌ای نداشته باشند. به زبان ساده صندوق امانات یک گاو صندوق بزرگ است که متقاضیان طی قراردادی بخش‌های مختلف آن را در قالب صندوق‌های کوچک و بزرگ از بانک می‌گیرند و در ازای آن اجاره می‌دهند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برخلاف تصور عامه مردم، صندوق امانات مختص طبقه خاص و مرفه جامعه نیست. مانند انواع سپرده و حساب‌های بانکی، هر فردی که دارایی ارزشمندی داشته باشد، امکان درخواست برای دریافت صندوق امانت را دارد. شاید نبود تبلیغات کافی و برنامه‌های معرفی مناسب باعث شده تا افراد صندوق امانت و کاربردهای آن را نشناسند و درباره آن اطلاعات چندانی نداشته باشند. اما تقریبا تمامی بانک‌ها مثل بانک ایران زمین، این خدمت را به متقاضیان ارائه می‌دهند.

آشنایی بیشتر با صندوق امانات بانک ایران زمین

مبلغ اجاره صندوق امانت در قبال نگهداری دارایی‌های باارزش افراد مبلغ بسیار ناچیزی است. فرد به جای اینکه دارایی‌های ارزشمندش از قبیل طلا و جواهرات را در خانه نگهداری کند آن‌ها را دست بانک می‌سپارد و هنگام مسافرت و دیگر اوقات نگرانی نخواهد داشت. تدابیر امنیتی که برای صندوق امانت بانک‌ها در نظر گرفته شده بسیار بالاتر از گاوصندوق‌های خانگی و… است. ضمن اینکه بانک‌ها امنیت دارایی‌های افراد را تضمین می‌کند. بانک ایران زمین یکی از بانک‌هایی است که به منظور ارزش آفرینی هر چه بیشتر برای مشتریان خود و همچنین ارائه خدمات نوین و تکمیل زنجیره عرضه خدماتش، این خدمت را ارائه می‌دهد. صندوق امانات بانک ایران زمین تجهیزات و امکانات الکترونیکی ایمنی دارد. متقاضیان می‌توانند اوراق و دارایی‌های ارزشمند خود را با آسودگی خاطر از مسائلی مثل دزدی، آتش سوزی و مواردی از این قبیل به صندوق‌های امانت بانک ایران زمین بسپارند.

لازم به ذکر است که بانک ایران زمین از پذیرش اشیا فسادپذیر، مواد اشتعال زا، انواع اسلحه، مهمات و مواد مخدر معذور است و پذیرش این اشیا جرم محسوب می‌شود.

آریاک سفر

بانک ایران زمین مانند هر بانکی، تحت شرایطی صندوق امانت یا اجاره‌ای را به مشتریان خود واگذار می‌کند. افرادی که خواهان استفاده از صندوق امانت بانک ایران زمین هستند باید به موجب قانون، اهلیت انجام معامله را داشته و دارای حساب فعالی در این مجموعه باشند. در صورتی که متقاضی این شرایط را داشته باشد، امکان استفاده از صندوق امانت بانک ایران زمین را دارد.

قوانین مربوط به صندوق امانات بانک ایران زمین

متقاضیان صندوق امانت این بانک باید توجه داشته باشند که این صندوق‌ها کاملا شخصی و اسمی بوده و قابلیت انتقال به دیگران را ندارد. در واقع تنها افرادی می‌توانند از آن استفاده کنند که خودشان آن را اجاره کرده‌اند. صندوق اجاره‌ای بانک ایران زمین در ابعاد مختلف در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. هر صندوق اجاره‌ای بانک به دو قفل مجهز است که یک قفل برای مشتری و دیگری به خود بانک اختصاص دارد. صندوق با استفاده از کلید مشتری و بانک با هم باز می‌شود. پس اگر کلید مشتری در دسترس نباشد، هیچ فردی توانایی باز کردن صندوق امانت را نخواهد داشت.

متقاضیان صندوق امانت می‌توانند متناسب با حجم صندوق دریافتی، هر شی مجازی را در آن قرار دهند. در صورتی که شی یا سندی به صندوق بانک آسیب وارد کند، خسارات وارده برعهده مشتری خواهد بود و بانک در این خصوص مسئولیتی را قبول نمی‌کند. در کل بانک ایران زمین هیچ نوع مسئولیتی را راجع به محتویات صندوق و زیان‌های وارد شده به آن قبول نخواهد کرد.

نکته مهم درباره صندوق امانات

با توجه به اینکه پس از بسته شدن قفل مشتری، قفل بانک هم بسته می شود، به مراقبت متصدی صندوق اجاره‌ای احتیاجی نخواهد بود. مشتری باید مراقب باشد که پس از خاتمه کار صندوق را قفل کرده و کلید را همراه خود ببرد در غیر این صورت عواقب ناشی از سهل انگاری قفل نکردن درب یا جا گذاشتن کلید بر روی صندوق به عهده خود مشتری است.

همچنین در صورتی که مشتری در مراجعه بعدی مشاهده کند که صندوق به علت سهل انگاری بازمانده، دلیل بر آن است که در مراجعه قبلی درب آن را قفل نکرده است. بنابراین در چنین شرایطی هیچ ادعایی علیه بانک پذیرفته نیست. ضمناً قفل صندوق را می‌توان با تقاضای مشتری و با پرداخت هزینه، در حضور وی تعویض کرد. تعویض قفل در صورت تحویل کلید قبلی مشتری به بانک اتفاق خواهد افتاد.

مرتبط با : بانک ایران زمین
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز