چگونه استندآپ کمدین شویم؟

استندآپ کمدی

استندآپ کمدی یا شوخی‌پردازی روی صحنه نوعی از کمدی است که در آن، اجراکننده بدون وجود دیوار چهارم و به‌صورت مستقیم با شنوندگان صحبت می‌کند. این کمدی معمولاً توسط یک نفر اجرا می‌شود.

به گزارش کاماپرس، در این نمایش، کمدی‌گر با اجرای سریعی از داستان‌گویی، لطیفه و شوخی‌های کوتاه و گذرا و بداهه‌سازی‌هایی که جمع تماشاگران پذیرای آن‌ها باشند، به انتقال مضامین می‌پردازد. اجراکننده معمولاً سرنوشت مسائل و معضلاتی را که به‌طور بسیار مهم و جدی اجتماع کلی را درگیر خود ساخته به چالش می‌کشد، به این امید که باعث شگفتی و خندهٔ تماشاگران شود و مشکلات اجتماع را با لبخند تبدیل به آرامش کند.

از چهره‌های به‌نام استندآپ کمدی ایران می‌توان به سید محمد حسینی، محمود شهریاری، حمید ماهی صفت، رامبد جوان، مهران مدیری، حسن ریوندی، حامد آهنگی، مهران غفوریان، امیر کربلایی‌زاده و امیرمهدی ژوله اشاره کرد. خندوانه باعث شد بسیاری افراد بعد از دیدن مسابقه خنداننده شو به دنبال یادگیری روش‌ها و پیدا کردن متن مناسب برای استندآپ کمدی بروند. برنامه خندوانه توانست در مدت کوتاهی تحت عنوان این مسابقه، افرادی زیادی را به تلویزون معرفی کند و حالا با وجود این‌که خندوانه نیست اما آنها در تلویزیون حضور دارند.  گلونی جزو اولین رسانه‌‌هایی است که از همان روزهای ابتدای برگزاری مسابقه خنداننده شو به نقد استندآپ کمدی شرکت‌کننده‌ها پرداخت و با دیدی بی‌طرف متن‌ها، موضوع و دغدغه‌های پرداخته شده در استندآپ‌ها را مورد بررسی و نقد قرار داد.
به گزارش ایسنا، در واقع خندوانه و مسابقه خنداننده شو یکی از بزرگ‌ترین عرصه‌ها برای حضور استعدادهای استندآپ کمدی بود.در این میان برنامه‌های دیگری هم به این موضوع پرداختند اما خندوانه مخاطب بیشتری را جذب خود کرد و با شیوه برگزاری مسابقه توانست شب‌های زیادی مردم را سرگرم این موضوع کند. در واقع می‌توان گفت استندآپ کمدینی هنرمند واقعی است که بتواند در عین خنداندن مردم، مشکلات مهم و معضلات جامعه را نیز بازگو کند. در گلونی مطالبی درباره آموزش استنداپ کمدی هست. بخوانید تا بیشتر بدانید.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز