چگونه از اطلاعات در دیتا سنتر گوگل محافظت می‌شود؟

امنیت در دیتا سنتر گوگل شاید بیش از هر شرکت دیگری در جهان برای کاربرانش اهمیت دارد. دیتا سنتر گوگل در کارولینای جنوبی، آمریکا واقع است و یکی از نود شبکه بزرگ دیتا سنتر در کل دنیا محسوب می‌شود.

گوگل کلود به تازگی توسط یکی از کارمندان خود از شش لایه امنیتی این مجموعه رونمایی کرد که آشنایی با آن حتی برای کارمندان گوگل هم جالب و حیرت آور بود. چراکه، در تمام این سال ها تنها یک درصد کارمندان گوگل توانسته‌اند به مرکز این داده‌ها پا بگذارند.

از جمله موارد امنیتی گوگل در این دیتا سنتر می‌توان به: تابلوهای هشدار، حصارهای امنیتی، دوربین‌های نظارتی و حرارتی ، نگهبان‌ها، حسگرهای تردد، درب‌های امنیتی، حسگر چشمی و موارد دیگر اشاره کرد که در فیلم بالا بیشتر با آنها آشنا شدید.

امنیت در دیتا سنتر گوگل تا آنجایی اهمیت دارد که حتی کارمندان آنجا نیز اجازه دسترسی به اطلاعات را ندارند، گفتنی است تنها مهندسان و تکنسین‌ها اجازه ورود به مرکز اصلی داده‌ها را داند و فقط می‌توانند به بخش سخت افزار دسترسی داشته باشند. جالب است بدانید که اطلاعات در دیتا سنتر گوگل به صورت رمزگذاری شده نگه داری می‌شود و هر مشتری رمز مربوط به اطلاعات خود را دارد. این کار برای حفظ حریم مشتری انجام شده و هر لحظه برای بهبود آن تلاش می‌شود.

آریاک سفر

 

مرتبط با : گوگل
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “چگونه از اطلاعات در دیتا سنتر گوگل محافظت می‌شود؟

  1. میلاد گفته:

    با سلام من در یک سایت خونده بودم که گوگل چندین بار بخواطر نقص حریم خصوصی کاربران به دادگاه رفته آیا این واقعیت داره؟ آیا باید نگران امنیتم در سرویس های گوگل باشم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز