چه کسب و کارهایی به دایرکت دبیت احتیاج دارند؟

وندار-کاماپرس

دایرکت دبیت که با نام سیستم برداشت مستقیم (ACH) نیز شناخته می‌شود، روشی جایگزین برای پردازش پرداخت‌های مشتریان با کارت‌های اعتباری است.

به گزارش کاماپرس به نقل از وندار، در دایرکت دبیت به‌جای این کار، پرداخت‌های مشتریان برای دریافت خدمات و محصولات از طریق برداشت مستقیم پول از حساب بانکی انجام می‌شود. دایرکت دبیت یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای دریافت پرداختی‌های مشاغلی است که خدمات اشتراکی ارائه می‌دهند. نحوه پردازش کارت‌های اعتباری ممکن است در برخی از مواقع سرسام‌آور به نظر برسد، اما دایرکت دبیت این مشکل را حل می‌کند. برای به‌کارگیری این روش پرداخت باید ابتدا مدل کسب‌وکارتان را بسنجید و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید، اما در این مطلب، ۵ نمونه از کسب‌وکارهایی که بیش از همه به دایرکت دبیت احتیاج دارند را معرفی می‌کنیم.

۱. مراکز تناسب اندام و باشگاه‌های ورزشی

امروزه بسیاری از صاحبان مراکز تناسب اندام و باشگاه‌های ورزشی متوجه شده‌اند که دریافت حق عضویت ماهانه یکی از پراسترس‌ترین کارهای مدیریتی است. شما به عنوان صاحب یک باشگاه، هر ماه با مشتریانی سروکار دارید که برای پرداخت حق عضویت از بهانه‌های مختلف مانند «الان نمی‌توانم هزینه را بپردازم» یا «چند روز دیگر حتما حق عضویت را پرداخت می‌کنم» استفاده می‌کنند. اغلب اوقات هم روزها طول می‌کشد تا تمام اعضا حق عضویتشان را بپردازند.

صاحبان چنین مشاغلی، به عنوان دوست و مربی نمی‌خواهند با مشتریان درگیر شوند و در عین حال، برای حفظ کسب‌وکارشان مجبور به دریافت حق عضویت‌اند. دایرکت دبیت می‌تواند این مشکل را حل کند، چون یک سیستم پرداخت خودکار است. با کمک این روش پرداخت، نیازی به سروکله زدن با مشتریان برای پرداخت‌های ماهانه نیست. هر ماه نرم‌افزار دایرکت دبیت در یک تاریخ از پیش تعیین‌شده، به‌طور خودکار مبلغ مورد نظر را از حساب مشتری برداشت و به حساب بانکی صاحب باشگاه واریز می‌کند. با خودکار شدن این فرایند، صاحب باشگاه ورزشی در زمانش صرفه‌جویی می‌کند و وقتش را به بخش‌های ارزشمندتر کسب‌وکار اختصاص می‌دهد.

۲. مؤسسات و شرکت‌های حقوقی

دریافت حق‌الوکاله‌های شرکت‌های حقوقی ممکن است به کاری زمان‌بر و پردردسر تبدیل شود. راه‌اندازی سیستمی برای انتقال فوری و الکترونیکی وجوه از حساب موکلان به حساب شرکت در هر ماه ممکن است پرهزینه باشد. با کمک دایرکت دبیت جمع‌آوری حق‌الوکاله‌ها به صورت ماهانه انجام می‌شود. بنابراین، مؤسسات حقوقی وقت کمتری را تلف می‌کنند و با استفاده از این سیستم خودکار مطمئن خواهند بود که هر ماه حق‌الوکاله‌ها به‌موقع به حسابشان واریز می‌شود.

آریاک سفر

وندار-کاماپرس

۳. مهدکودک‌ها و مراکز نگهداری از کودکان

راه‌اندازی و مدیریت مهدکودک کاری بسیار زمان‌بر است. پیگیری پرداخت شهریه از والدینی که هزینه ماهانه مراقبت از فرزندشان را به‌موقع پرداخت نمی‌کنند، آخرین چیزی است که صاحبان مهدکودک‌ها می‌خواهند. این افراد تمام وقت و انرژی خود را صرف نگهداری از کودکان اغلب بازیگوش می‌کنند و توان درگیری با والدین را ندارند. از طرف دیگر، اگر مشتریان شهریه را پرداخت نکنند، جریان نقدینگی مهدکودک غیرقابل پیش‌بینی می‌شود و این کسب‌وکار را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.

با استفاده از دایرکت دبیت، شهریه‌ها به صورت ماهانه و خودکار از حساب‌های بانکی مشتریان برداشت می‌شود و صاحب مهدکودک فرصتی برای یافتن مشتریان جدید پیدا می‌کند.

۴. صاحب‌خانه‌ها و شرکت‌های مدیریت املاک

اگر زمان پرداخت اجاره‌بها دائم تغییر کند، صاحب‌خانه‌ها و شرکت‌های مدیریت املاک نمی‌توانند برای مخارجشان برنامه دقیقی تنظیم کنند، چون همه چیز به پرداخت به‌موقع اجاره‌بها بستگی دارد. در این صورت، هیچ گزینه‌ای بهتر از دایرکت دبیت نیست. دایرکت دبیت به صاحب‌خانه‌ها این امکان را می‌دهد که در یک روز مشخص به‌طور خودکار مبلغ اجاره‌بها را از حساب مستأجر برداشت کنند. این وضعیت یک موقعیت بُرد- بُرد است؛ جریان نقدی برای مالک و مستأجر تثبیت شده تا بدون نگرانی و استرس به رابطه خود ادامه بدهند.

۵. پیمانکاران ارشد

پیمانکاران ارشد به انجام پروژه‌های طولانی‌مدت عادت دارند. این افراد می‌توانند هر ماه به‌راحتی درآمد بالایی داشته باشند. برای پردازش پرداختی‌های پیمانکاران هیچ چیز بهتر از دایرکت دبیت نیست. هزینه پردازش کارت‌های اعتباری و کارمزدهای انتقال الکترونیکی و فوری وجوه، به‌سرعت در حال افزایش است، درحالی‌که استفاده از دایرکت دبیت به کمتر کردن این هزینه‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

دایرکت دبیت ساده‌ترین و ایمن‌ترین راه‌حل برای انواع مشاغل و کسب‌وکارهاست. با کمک این فناوری نوین مطمئن خواهید بود که هر ماه به‌موقع هزینه ارائه خدمات را دریافت می‌کنید و به‌جای پیگیری بدهی‌ها، زمان بیشتری را صرف اداره کسب‌وکار می‌کنید. معمولا راه‌اندازی سیستم دایرکت دبیت هزینه‌ای انعطاف‌پذیر، قابل مذاکره و منصفانه دارد و به مشتریانتان این امکان را می‌دهد که هزینه‌ها را به‌سهولت و سرعت بیشتری پرداخت کنند. صاحبان کسب‌وکار نیز در مواقع بحرانی نگرانی‌های کمتری خواهند داشت. در ایران شرکت‌هایی همچون وندار(vandar.io) ارائه دهنده این سرویس پرداختی هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : وندار
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز