چه کسانی 5 درصد کمتر مالیات می دهند؟

سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، در حاشیه نشست «هیئت مقررات زدایی و تسهیلات صدور مجوزهای کسب و کار»، اعلام کرد که هیچ مالیات جدیدی اخذ نشده است. حتی وزارت اقتصاد قبلا برای کاهش فشار اقتصادی شرکت‌ها اعلام کرده بود که در سال جاری، 5 درصد کمتر مالیات بپردازند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ مالیات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از اکو ایران، خاندوزی بیان کرد در زمینه اخذ مالیات تغییر رویکری اتفاق افتاده و این فرآیند سیستماتیک شده تا نگاه سلیقه‌ای وجود نداشته باشد. به گفته خاندوزی، بنا شده تا به سمت سامانه محوری حرکت شود، یعنی اخذ مالیات براساس اطلاعات در سامانه‌های رسمی کشور اتفاق بیفتد. البته این طرح در گام‌های ابتدایی قرار دارد و احتمالا ایرادات و نقص‌هایی موجود است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

وزارت اقتصاد برای رفع این مشکلات برنامه‌هایی دارد و قرار است کمیته‌های استانی مشترکی بین اتاق اصناف و سازمان امور مالیاتی شکل بگیرد. وزیر اقتصاد بیان کرده که هیچ پایه مالیاتی جدیدی وضع نشده و دولت به دنبال کاهش فشار اقتصادی روی فعالان است.

آریاک سفر

علت اعتراض کسبه به شیوه جدید اخذ مالیات

یک شنبه هفته گذشته کسبه‌های سه راه امین حضور و برخی مناطق کشور درباره شیوه جدید اخذ مالیات اعتراضاتی داشتند و تجمع کردند. براساس اعلام برخی کارشناسان، سازمان امور مالیاتی برای سال جاری عملکرد تراکنش حساب‌های بانکی و دستگاه کارتخوان کسبه را مبنای مالیات‌دهی قرار داده است. اعتراض اصلی مودیان این است که تا سال گذشته مالیات براساس سود فروشنده تعیین می‌شد اما اکنون نرخ تورم نیز در این موضوع دخیل است.

کارمندان دولت و برخی کارشناسان با اجرای این طرح موافق هستند. زیرا معقتدند که میزان مالیات دریافتی از قشر کارمند بیشتر از کسبه است. اما فعالان بازار بیان می‌کنند که شرایط تورمی به ضرر آن‌ها تمام شده و در واقع سود و زیان آن‌ها سر به سر می‌شود. در چنین شرایطی شیوه جدید اخذ مالیات بر آن‌ها فشار می‌آورد و از توان این گروه خارج است.

ایلیاحساب

البته برخی از فشارهای مالیاتی وارده به اصناف به علت جرائم مالیاتی می باشد که بدلیل عدم انجام تکالیف مالیاتی و اشتباه در حسابداری ، ارسال اظهارنامه و … ایجاد شده که داشتن راهور و مشاور مالیاتی مناسب میتواند همه ی مشکلات مذکور را براحتی بر طرف نماید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایلیا حساب
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز