چه ورزش ‌هایی باید با مچ بندکشی بدنسازی انجام شوند؟

مچ بند کشی-کاماپرس

امروزه انواع لوازم و تجهیزات بدنسازی و ورزشی برای جلوگیری از ورود آسیب‌های بدنی و همچنین انجام هرچه صحیح‌تر حرکات ورزشی تولید و در بازار عرضه شده است. مچ بند کشی شرافیت در از ورود صدمه به مچ دست در هنگام بلند کردن وزنه‌های سنگین جلوگیری می‌کند.

به گزارش کاماپرس به نقل از شرافیت، مچ بند بدنسازی یکی از تجهیزات پرکاربرد در سالن‌های بدنسازی است؛ استفاده از مچ بند کشی شرافیت برای حفظ تماس دست با میله و حمایت از عضلات مچ در هنگام بلند کردن وزنه‌های سنگین‌تر ضروری است. مچ بند بدنسازی شرافیت با حفظ استانداردهای صحیح و اصولی از ورود هرگونه آسیب جدی جلوگیری کرده و در صورت وجود آسیب قبلی، مانع از تشدید آن می‌شود. کاماپرس در ادامه به معرفی مچ بند کشی شرافیت و اهمیت آن در بدنسازی می‌پردازد.

مچ بند بدنسازی چیست و چه کاربردی دارد؟

تاندون‌های مچ دست در هنگام بلند کردن وزنه‌های سنگین و در اغلب تمرین‌های بدنسازی، معمولا متحمل فشار زیادی می‌شوند و از این جهت در معرض آسیب‌های جدی قرار دارند. مچ بند بدنسازی در این وضعیت از مچ دست حمایت کرده و با محدود کردن دامنه حرکتی مچ و نگهداری آن در محدوده ایمن، از صدمه دیدن تاندون‌های مچ جلوگیری می‌کند.

از دیگر کارکردهای مهم مچ بند بدنسازی برای ورزشکاران و بدنسازانی که سابقه مصدومیت در نواحی مچ دست دارند، ممانعت از تشدید آسیب در این ناحیه است. چرا که عضلات دست و تاندون‌ها در این شرایط بیش از قبل مستعد ورود آسیب بوده و نیازمند حمایت دقیق و اصولی است.

مزیت‌های استفاده از مچ بند بدنسازی

مچ بند بدنسازی به‌طور کلی با دو هدف عمده تحریک برای عضله سازی در عضلات هدف و همچنین جلوگیری از آسیب دیدگی‏های دوره تمرینی بر  اثر جابجایی وزنه‏ های سنگین طراحی و تولید شده است. از مچ بند بدنسازی غالبا در بلند کردن وزنه، انجام تمرینات جلو بازو، حرکت‌های مخصوص زیر بغل و تمرینات تقویت عضلات پشت بازو در بدنسازی استفاده می‌شود. استفاده از مچ بند بدنسازی در این تمرینات مزایای بسیاری که دارد که به برخی از آن‌ها در ادامه اشاره شده است؛

آریاک سفر

حفظ ایمنی ورزشکار

مفاصل بدن از دامنه حرکتی‌های متفاوتی برخوردار هستند؛ این مفاصل غالبا در انتهای دامنه حرکتی به شدت مستعد صدمه و آسیب است. بسیاری از تمرینات بدنسازی به ویژه بلند کردن وزنه‌های سنگین می‌تواند با ورود فشار بیش از ظرفیت مچ سبب مصدومیت در این ناحیه شود. استفاده از مچ بند بدنسازی با کاهش دامنه حرکتی مفاصل مجاور، این مفاصل را در یک محدوده ایمن نگه داشته و از ورود آسیب به آن‌ها جلوگیری می‌کند.

بهبود حرکات تمرینی

یکی از کارکردهای مهم مچ بند بدنسازی جلوگیری از خستگی زودهنگام ماهیچه‌های محافظ مچ دست است؛ این کارکرد سبب می‌شود تا ورزشکار برای مدت طولانی‌تری توانایی تمرین داشته و در نتیجه ماهیچه‌های مچ دست تقویت شوند. مچ بند بدنسازی همچنین با کمک به شکل‌گیری فرم صحیح از اجرای حرکات تقلبی در حین تمرینات جلوگیری کرده و سبب انجام اصولی تمرینات بدنسازی می‌شود.

افزایش حس عمقی

با استفاده از مچ بند بدنسازی در حین تمرینات بدنسازی، فاصله موجود در بافت‌های بدن کوتاه‌تر شده و در نتیجه ورزشکار احساس آمادگی و تمرکز بیشتری در اجرای تمرینات دارد.

مچ بند کشی-کاماپرس

استفاده صحیح از مچ بند بدنسازی

استفاده صحیح و اصولی از تجهیزات ورزشی از جمله مچ بند بدنسازی یکی از نکات مهم در افزایش کارایی این تجهیزات است؛ ضمن این‌که استفاده نامناسب از مچ بند بدنسازی ممکن است خود سبب ورود آسیب‌های بدنی شود.

برای استفاده صحیح از مچ بند بدنسازی ابتدا توجه داشته باشید که محکم و سفت بستن مچ بند می‌تواند از گردش خون مناسب در این ناحیه جلوگیری کرده و در نتیجه با کاهش قدرت دست، احتمال بروز آسیب را افزایش دهد.بهترین شیوه برای بستن مچ بند کشی حفظ دست و ساعد در یک نقطه برای دستیابی به بهترین حالت اهرمی عضلات است.

ضمن این‌که بهتر است از بستن مچ  بند بدنسازی در طول ست‌های سبک خودداری کنید؛ بهترین زمان استفاده از مچ بند بدنسازی ، در ست‏های انتهایی، انتهای سوپر ست‏‌های وزن است. در واقع استفاده از مچ بند بدنسازی در زمانی که فشار تمرینی  در حد 80 درصد از توان حداکثری شما یا بیشتر باشد، توصیه می‌شود.

آسیب‌های مچ دست در صورت نبستن مچ بند بدنسازی

عدم استفاده از مچ بند بدنسازی در زمان‌های مناسب آن، با توجه به حساسیت و ظریف بودن تاندون‌های نواحی مچ دست می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد. از جمله رایج‌ترین آسیب‌های مچ دست می‌توان به سندرم تونل کارپال، سیندسموز، تاندونیت و استرین مچ اشاره کرد.

مچ بند کشی شرافیت

مچ بند کشی شرافیت با هدف کمک به بلند کردن وزنه‌های سنگین و همچنین کاهش درد در این ناحیه تولید شده است. برند شرافیت در طراحی و تولید مچ بند کشی خود از یک پارچه محکم و در عین حال نرم به همراه بندهای کششی انعطاف پذیر استفاده کرده است؛ در طراحی این محصول همچنین یک کش دست طراحی شده که به پارچه مچ بند متصل است.

مچ بند کشی شرافیت در حال حاضر با قیمت 188 هزار تومان و وزن 200 گرم قابل خریداری است.

مزایای استفاده از مچ بند کشی شرافیت

از مزایای مهم مچ بند کشی شرافیت قابلیت استفاده از آن در تمام طول روز است؛ ضمن این‌که این مچ بند به اندازه کافی محکم است اما محدود کننده نبوده و با برخورداری از دوخت خوب، از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. مهم‌ترین ویژگی مچ بند کشی شرافیت قابلیت بستن آن به روش و حفظ فشار آن با توجه به نیاز مچ دست هر فرد است.

مچ بند کشی شرافیت در هر موقعیتی از جمله تاندونیت، آرتروز و تونل مچ دست برای تثبیت مچ دست قابل استفاده است.

نحوه خرید و استفاده از مچ بند کشی شرافیت

شرافیت ، مجموعه معتبر و جوانی است که در زمینه طراحی و تولید انواع تجهیزات ورزشی با کیفیت بالا و قیمت مناسب فعالیت می‌کند. مچ بند کشی شرافیت نیز با تضمین کیفیت و قیمتی کاملا منصفانه و به صرفه در بازار عرضه شده است.

از دیگر خدمات مجموعه شرافیت علاوه بر طراحی و تولید تجهیزات بدنسازی گوناگون مانند مچ بند کشی، تولید و عرضه مجموعه کاملی از انواع لباس ورزشی زنانه و لباس ورزشی مردانه است؛ ضمن این‌که مجموعه شرافیت خرید انواع لباس ورزشی مردانه و زنانه را به شکل انبوه و عمده نیز فراهم کرده است.

برای خرید مچ بند کشی شرافیت و دیگر محصولات این شرکت، تنها کافی است به فروشگاه آنلاین شرافیت سر بزنید و محصول مورد نظر خود را در سایزبندی و رنگ دلخواه خریداری کنید.

اما برای دستیابی به بهترین نتیجه از مچ بند کشی شرافیت ، ابتدا باند را به نحوی باز کنید که آرم روی آن در قسمت راست قرار بگیرد. سپس ابتدا انگشت شست را وارد کش کرده و باند را در پشت دست خود بپیچید. در نهایت باند را به اندازه نیاز خود در دور مچ دست تنظیم کرده و سپس آن را محکم کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : شرافیت
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
این نوشته در ورزش ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز