چه ماسکی برای پیشگیری از کرونا بهتراست؟

تا قبل از همه‌‌‌گیری کرونا، استفاده از ماسک تنها در بعضی شرایط مثل آلودگی شدید هوا یا به پزشکان و جراحان در بیمارستان‌ها محدود می‌شد. اما با شیوع این بیماری، نه تنها در تمام بخش‌های بیمارستان، حتی در کوچه و خیابان نیز افراد باید ماسک بزنند تا از ورود ویروس به دهان و بینی خود جلوگیری کنند.

به گزارش کاماپرس، به نقل از سایت داروخانه آنلاین، ماسک‌های تنفسی انواع مختلفی دارد که احتمالا در این یک سال همه‌گیری. با بعضی از آنها آشنا شده‌اید. در کل ماسک‌های تنفسی را می‌توان با توجه به تعداد لایه‌ها و جنس‌شان، همچنین فیلتردار بودن، به چند دسته تقسیم کرد.

ساده‌ترین نوع ماسک یا همان ماسک جراحی، تنها یکبار استفاده می‌شود و می‌تواند مانع از ورود ویروس‌هایی کمتر از یک میکرون به سیستم تنفسی شود. این نوع ماسک به صورت یک، دو یا چندلایه و از دو جنس پنبه‌ای و کاغذی تولید می‌شود. نوع چندلایه آن برای جلوگیری از انواع باکتری و ویروس‌ها، مطمئن‌تر است.

آشنایی بیشتر با ماسک فیلتردار

آریاک سفر

اگر در شهر و محل زندگی‌تان، در معرض آلودگی هوا قرار دارید، که تنفس شما را دچار مشکل می‌کنند، در این شرایط، باید از ماسک فیلتردار استفاده کنید. البته این نوع ماسک نیز انواع مختلفی دارد. ماسک فیلتردار نوع اف.اف.پی.وان برای ذرات بزرگتر از ۵ میکرون، اف.اف.پی.تو برای ذرات بین ۲ تا ۵ میکرون، اف.اف.پی ۳ نیز برای ذرات کوچکتر از ۲ میکرون کاربرد دارد.

ماسک ان ۹۵، برای ذات بزرگتر از ۰.۳ میکرون مناسب است؛ این نوع ماسک فیلتردار بوده و از پنج لایه تشکیل می‌شود و دارای فیلتر کربن است. از ویژگی‌های ماسک ان ۹۵، قدرت حفاظتی بیشتر نسبت به ماسک سه لایه، قابل شستشو است.

داروخانه آنلاین دکتر زهرا شهبازی دارای محصولات ضدعفونی‌کننده، ماسک و شیلد صورت و مکمل‌های بدنسازی، دارویی، غذایی، رژیمی، باداری، ویتامین و مواد معدنی است.  با جستجوی داروخانه آنلاین در فضای اینترنت، می‌توان به راحتی از خدمات این داروخانه مطلع شده و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

مرتبط با : داروخانه آنلاین
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز