چه لباسی برای کدام بدن زنانه مناسب است؟

لباس مناسب اندام-کاماپرس
لست سکند

برای شرکت در یک مهمانی خاص به‌دنبال لباسی برازنده‌ای هستید؟ بازار را زیر پا گذاشته‌اید و دست خالی برگشته‌اید؟ به احتمال زیاد در جست‌وجوهای خود لباس‌های زیبایی را پیدا کرده‌اید که در تن شما به اندازه پشت ویترین زیبا نبوده‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ پوشاک و سبک زندگی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس برای پیدا کردن لباس مناسب نیازی نیست، لباس‌های موجود در تمام بوتیک‌ها را امتحان کنید، کافی است فرم اندام‌تان را بهتر بشناسید. به این ترتیب همیشه لباسی را انتخاب می‌کنید که برازنده شما است.

برای انتخاب لباس مناسب اندام تان را بشناسید؟

اگر فرم اندام‌تان را نمی‌شناسید، زمان و هزینه زیادی را برای پیدا کردن لباس مناسب از دست می‌دهید. گام اول برای شناختن فرم بدن، اندازه‌گیری است. یک متر خیاطی بردارید و برای اندازه‌گیری آماده شوید.

راز آسمان پایتخت

عرض شانه

متر را در انتهای بیرونی شانه قرار دهید و آن را تا سمت دیگر بکشید. فراموش نکنید که برای اندازه‌گیری دقیق بهتر است متر با بدن فاصله نداشته باشد.

 دور سینه

متر را در برجسته‌ترین بخش قرار دهید. سعی کنید هنگام اندازه‌گیری متر را ثابت نگه‌دارید. متر را بیش از اندازه سفت یا شل نگه‌ندارید. اندازه را یادداشت کنید.

 دور کمر

هنگام اندازه‌گیری دور کمر شکم خود را سفت نگه‌ندارید، به یاد داشته باشید لباسی برازنده شماست که در آن احساس راحتی داشته باشید. صاف و طبیعی بایستید و دور باریک‌ترین بخش کمر را اندازه‌گیری کنید. این محل بالاتر از خط ناف است. اگر همیشه از شلوارهای فاق کوتاه استفاده می‌کنید، بهتر است متر را پایین‌تر بیاورید.

دور باسن

برای اندازه‌گیری دور باسن، متر را روی برجسته‌ترین قسمت قرار دهید. سعی کنید برای اندازه‌گیری مقابل یک آینده قدی بایستید تا اندازه دقیق را به دست آورید.

اکنون زمان تعیین فرم اندام‌تان رسیده است. در ادامه با انواع فرم‌ها آشنا می‌شوید.

1.  فرم مثلث وارونه

زمانی که نسبت عرض شانه به دور باسن بیشتر باشد، فرم بدن مثلثی وارونه می‌شود. در این حالت شما ظاهری ورزشکاری خواهید داشت. در بین سلبریتی‌ها اندام نوآمی کمپل (Noami Campbell) فرم مثلث وارنه دارد. به ژست او در عکس‌ها توجه کنید.

چه لباسی مناسب فرم مثلث وارنه است؟

از آنجایی که دور باسن شما از عرض شانه‌هایتان کوچک‌تر است، شلوارهای جین چسبان انتخاب مناسبی برای شما هستند. لباس‌هایی با یقه قایقی یا یقه‌های بزرگ برای شما مناسب نیستند. استفاده از شال‌های بزرگ یا الگوهای درشت نیز توصیه نمی‌شود. پیراهن‌های که دامن گشاد دارد و لباس‌هایی که به شکل حرف وی انگلیسی برعکس هستند برای شما مناسب خواهند بود.

لباس مناسب اندام-کاماپرس

2.اندام مستطیلی

افرادی که اندام مستطیلی شکل دارند، اصولا از برجستگی‌های کمتری در اندام خود برخوردار هستند. بنابراین لازم نیست روی استفاده از لباس‌هایی با دور کمر کوچک متمرکز شوید. اندام شما کاملا ورزشی است.

 چه لباسی مناسب اندام مستطیلی است؟

مهمترین نکته برای انتخاب لباس برای افراد ورزشکار با اندام مستطیلی تمرکز روی فرم پاها و ایجاد تعادل است. پاها و دست‌های شما مهمترین نقش را در زیبایی اندام شما دارند. سعی کنید از این ویژگی در انتخاب لباس استفاده کنید. لباس‌های بدون آستین برای شما مناسب هستند. ژاکت‌ها، کت‌ها و پیراهن های روی زانو نیز برای شما مناسب هستند.

مهمترین نکته ایجاد تعادل است. اگر بالاتنه لباس شلوغ است، در پایین تنه به دنبال سادگی باشید و برعکس. اگر پیراهن، تی‌شرت یا کت ظریفی را به تن دارید، سعی کنید شلوارهای اور سایز و گشاد را انتخاب کنید.

لباس مناسب اندام-کاماپرس

3.اندام گلابی شکل

به لطف حضور سلبریتی‌هایی مانند جنیفرلوپز و کیم کارداشیان بسیاری از خانم‌ها سعی دارند فرم اندام خود را به این شکل درآورند. در این فرم عرض شانه کم است و پایین تنه درشت‌تر از دیگر قسمت‌های بدن است.

 چه لباسی برای این اندام مناسب است؟

لباس‌هایی که کمر را باریک نشان می‌دهند برای شما مناسب هستند. نکته اساسی در انتخاب لباس مناسب، ایجاد تعادل است. شاید شلوار واید، دامن، یا پیراهنی با الگوهای بیشتر در بخش بالاتنه برای شما مناسب باشد.

شلوارجین‌های جذب نیز در کنار یک لباس گشاد برای بالاتنه مناسب است. لباس‌هایی با یقه قایقی نیز تعادل را میان بالاتنه و پایین تنه شما برقرار می‌کنند.

4.اندام ساعت شنی

این اندام به طور طبیعی بسیار متعادل است. اندازه دور باسن و دور شانه تقریبا به یک اندازه است. همه خانم‌ها این اندام را برای خود می‌پسندند، چون پیدا کردن لباس را بسیار راحت می‌کند.

چه لباسی مناسب اندام ساعت شنی است؟

پیراهن بهترین انتخاب برای شماست. مخصوصا پیراهن‌هایی که کمر شما را باریک‌تر نشان دهند. لباس‌هایی با یقه وی شکل نیز برازنده شما هستند. استفاده از کمر بند نیز برای شما مناسب است.

لباس مناسب اندام-کاماپرس

5.اندام سیبی

زمانی که بخش بالایی بدن درشت‌تر از بخش پایینی است، اندام فرد در این دسته جای می‌گیرد. نسبت اندازه‌ها در بدن شما بسیار مناسب است. عرض شانه بیشتر از دور باسن است.

چه لباسی مناسب اندام سیبی است؟

از آنجایی که بالاتنه درشت‌تر از پایین تنه است، بخش بالایی درشت‌تر به نظر می‌رسد. سعی کنید کمربندهای خود را کمی بالاتر ببندید. به این ترتیب تعادل بهتری را برقرار می‌کنید. بهتراست زیبایی پاهای خود را فراموش نکنید. از لباس‌ها یا پیراهن‌هایی با یقه وی شکل استفاده کنید. استفاده از پیراهن‌های تک رنگ، آستین‌های سه ربع نیز برای شما مناسب است.

لباس مناسب اندام-کاماپرس

اندام هر کسی منحصربه‌فرد است. اگر اندام‌‌تان را دوست ندارید یا نمی‌توانید فرم بدن خود را در یکی از دسته‌بندی‌های بالا قرار دهید، ناامید نشوید. اندام شما هویت شما نیست، در انتخاب لباس به دنبال راحتی و آسایش خود باشید.

البته اگر در حین انجام این کار بتوانید با رعایت تناسبات و انتخاب لباس‌های آزاد و تنگ تعادلی را ایجاد کنید، از مشاهده نتیجه حیرت‌زده می‌شوید. کافی است بدون ناراحتی، اندام‌تان را بپذیرید و بعد قوانین و شگردها را پیاده کنید و در مهمانی بعدی بدرخشید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز