چه عواملی روی تعیین قیمت ارزهای دیجیتال موثر هستند؟

ارز دیجیتال-کاماپرس

قیمت انواع ارز دیجیتال همواره در حال نوسان است و معامله گران و متخصصان این بازار هیچگاه نتوانسته‌اند یک پیش بینی دقیق و درست از نرخ انواع رمزارزها ارائه دهند. عوامل زیادی روی قیمت رمزارزها موثر هستند و نرخ این ارزها به دلیل متعدد بودن این عوامل و شرایط کلی اقتصاد جهانی همواره تغییر می‌کند.

به گزارش کاماپرس، ماهیت کریپتو نوسان آن است. نوسانات قیمت ارز دیجیتال تا همیشه ادامه دارد و نباید انتظار این را داشت که این بازار قابل پیش بینی باشد. با وجود اینکه نوسان و بالا و پایین شدن قیمت رمزارزها همواره وجود دارد اما هنوز سرمایه گذاران زیادی به این بخش جذب می‌شوند و بخش زیادی از دارایی خود را به خرید و فروش ارزهای دیجیتال اختصاص می‌دهند.

مهم‌ترین عوامل اثرگذار روی قیمت رمزارزها

همانطور که قبلا یاد شد عوامل زیادی روی قیمت بیت کوین و دیگر رمزارزها موثر هستند که یکی از موارد عرضه و تقاضا برای آن‌ها است. در صورتی که تقاضا برای یک ارز دیجیتال زیاد و عرضه آن کم باشد، قاعدتا نرخ آن افزایش پیدا خواهد کرد. اما اگر عرضه برای یک رمزارز کم باشد و تقاضا برای آن بالا برود، کاهش قیمت آن اتفاق خواهد افتاد.

پشتیبانی جامعه عامل دیگری است که روی نرخ ارزهای دیجیتال مختلف اثر می‌گذارد. در صورتی که حمایت مردم از یک رمزارز مخصوص زیاد شود، نرخ آن سریع‌تر از ارزهای دیجیتال دیگر رشد پیدا خواهد کرد.

سختی استخراج یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت ارزهای دیجیتال است. استخراج فرآیند اعتبارسنجی معاملات و افزودن آن‌ها به بلاکچین است. هر چه روند استخراج رمزارز سخت‌تر باشد و ماینرهای بیشتری با هم برای به دست آوردن ارز دیجیتال مشخص رقابت کنند، قیمت آن رمزارز بالاتر خواهد رفت.

آریاک سفر

تبلیغات و اختصاص سرمایه افراد و مجموعه‌های مشهور یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت ارزهای دیجیتال است. در واقع هر چه میزان تبلیغات توسط مجموعه‌های متخصص و مشهور برای یک ارز دیجیتال بیشتر شود، مردم برای خرید آن رغبت بیشتری دارند و این موضوع تقاضا برای آن ارز دیجیتال را بیشتر خواهد کرد، در نتیجه قیمت رمزارز بالا خواهد رفت.

تصمیمات سیاستمداران کشورهای گوناگون روی نرخ رمزارزها اثر می‌گذارد. به عنوان مثال در صورتی که آمریکا از بازار رمزارزها حمایت کند و به ماینرهای این بخش توجه داشته باشد، احتمالا قیمت ارزهای دیجیتال در مدار صعودی قرار بگیرد.

سایت صرافی-کاماپرس

کسب اطلاعات و معامله رمزارزها در سایت صرافی

به نظر کارشناسان به زودی بازار رمزارزها جایگزین پول‌های فیات خواهند شد و روز به روز افراد بیشتری به این بخش تمایل پیدا خواهند کرد.

در صورتی که مایل به خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف هستید و به حضور در بازار رمزارزها علاقه دارید کافی است به وبسایت صرافی مراجعه کنید. این سایت صفر تا صد خرید و فروش ارزهای دیجیتال را برای کاربران ارائه داده و همواره با مشتریان این بخش همراهی می‌کند.

صرافی استارتاپی پیشرو در زمینه رمزارزها است که از سال 1398 با هدف فراهم کردن بستری امن و سریع برای خرید و فروش رمزارزها فعالیت خود را شروع کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : صرافی
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
ایمالز
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز