چه زمانی به متخصص قلب مراجعه کنیم؟

متخصص قلب

متخصص قلب ، پزشکی است که دارای مهارت‌های خاصی در زمینه قلب است و در این راه تمرینات بسیاری انجام داده است.تخصص قلب و عروق رشته ی بسیار پیچیده ای است بنابراین بیشتر متخصصان تخصص خود را در مناطق مختلف می گیرند. بیشتر متخصصان قلب و عروق متخصصان بالینی هستند که تمرکزشان روی تشخیص، درمان دارویی، و جلوگیری از بیماری های مربوط به رگ های قلبی می باشد. برخی از متخصصین بالینی قلب و عروق، تخصص ویژه در زمینه ی بیماری های قلبی کودکان می گیرند که وظیفه ی آنها تشخیص و درمان بیماری های قلبی در کودکان است

به گزارش کاماپرس، قابل ذکر است که متخصص قلب و عروق نمی تواند جراحی کند و برای جراحی به جراح قلب نیاز است که در این کار مهارت داشته باشد. با سایت پی جو می توانید با بهترین متخصصان قلب و عروق آشنا شوید.
وظایف دکتر قلب چیست؟
1. متخصص قلب در مرحله اول باید آزمایشات لازم را برای بیمار تجویز کند تا انجام دهد و تست های لازم را که نشاند دهنده وضعیت قلبی بیمار هستند برای او انجام دهد. پزشک باید این نکته را مد نظر داشته باشد تا آماده نشدن نتیجه آزمایش ها و ست ها نباید پیش بینی های ذهنی خود را به بیمار بگوید و باعث نگرانی بیمار شود.
2. بعد از بررسی نتیجه آزمایشات پزشک باید معاینه بالینی انجام دهد. لازم است که پزشک برای بیمار پرونده پزشکی تشکیل دهد که در آن مواردی همچون نتیجه آزمایشات و تست ها، نتیجه معاینات، روش و دوره درمان، وضعیت پیشین و فعلی در آن ذکر شود. اهمیت تشکیل پرونده پزشکی در این است که اگر نیاز بود در طول درمان بیمار پزشک خود را تغییر دهد و یا از پزشک دیگری نیز کمک بگیرد این پرونده شرح کاملی از جریان بیماری او می باشد.
3. اگر در طول درمان دکتر قلب تصمیم بگیرد که روش درمانی را تغییر دهد بیمار باید تابع او باشد. پزشک نیز باید قبل از تغییر روش درمان آزمایشات را کامل مورد بررسی قرار دهد و تمام جوانب را بسنجد.
4. برای متخصص قلب باید درمان دارویی اولویت باشد و جراحی را به عنوان آخرین راه قرار دهد.
تست های تشخیصی متخصص قلب
با توجه به گزارشی که در ایسنا آمده است: متخصص قلب برای تشخیص خود از تست های متعددی استفاده می کند. تست ورزش که دکتر با این تست وضعیت قلب فرد را در دو حالت استراحت و ورزش بررسی می کند و محدودیت قلب پی می برد. با تست الکتروکاردیوگرام قدرت الکتریکی قلب را ثبت و بررسی می نماید. تست ECG یکی از تست هایی است که متخصصین قلب با آن وضعیت واقعی قلب را بررسی می کنند. با این تست فعالیت قلب را طی فعالیت های روزانه بررسی می کنند. تعدادی الکترود را به سینه بیمار می زنند که باید به مدت معلوم برای مثال یک هفته آن را به همراه داشته باشد. با این کار پزشک با وضعیت کلی قلب بیمار آشنا می شود. تست اکوکاردیوگرام که براساس تصویربرداری است ساختار قلب و کارکرد آن را بررسی می کند. از این تست برای بررسی التهاب بافت قلب، پمپاژ خون و تشخیص نارسایی ها استفاده می شود.
چه زمانی به متخصص قلب نیاز داریم؟
شاید این سوال به وجود بیاید که چه زمانی نیاز است که ما به پزشک متخصص قلب و عروق مراجعه کنیم؟ تعدادی علایم هستند که در صورت مشاهده آن ها لازم است به متخصص قلب مراجعه کنید. علایمی مثل تنگی نفس که یکی از مهم ترین علائم بیماری های قلبی است اگر در حین کار یا خوابیدن دچار تنگی نفس شدید و یا تنگی نفس همراه با تورم پاهایتان بود حتما به متخصص قلب مراجعه کنید. ناراحتی در قفسه سینه یکی دیگر از علایم بیماری های قلبی است. به ویژه ناهنجاری در سرخرگ قلب ه باعث کمبود اکسیژن رسانی به بافت ها می شود. تپش قلب نیز یکی از نشانه های بیماری قلبی است که در صورت مشاهده باید به پزشک مراجعه کرد. سرگیجه علل مختلفی دارد اما می تواند نشان دهنده نارسایی قلبی نیز باشد. عرق سرد یکی از شایع ترین علائمی است که در افرادی که مشکلات قلبی دارند مشاهده می شود.
مرجع معرفی متخصص قلب در ایران
پیدا کردن متخصص قلب و عروق می توان یک دغدغه باشد برای کسانی که می خواهند برای بررسی سیستم قلبی عروقی خود و یا درمان به پزشک متخصص قلب و عروق مراجعه کنند. بسیاری از اطلاعات و تعریف ها از متخصص قلب بر اساس صحبت های دهان به دهان است و صحت آن ها تایید شده نیست. برای گرفتن اطلاعات تایید شده و درست درباره ی پزشک متخصص می توانید به سایت پی جو مراجعه کنید. سایت پی جو مرجع معتبر معرفی پزشک متخصص قلب و عروق در ایران است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

آریاک سفر

انتهای پیام

مرتبط با : پی جو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز