چطور ویزای کانادا بگیریم؟

لست سکند

سالانه ایرانیان زیادی به دلایل مختلف مانند گردشگری، تحصیل یا تجارت اقدام به دریافت ویزای کانادا می‌کنند.

به گزارش کاماپرس،  دلیل سفر به کانادا هرچه که باشد اقدام به‌موقع نقشی اساسی در مدت زمان اخذ ویزای کانادا ایفا می‌کند. در این مطلب سعی داریم مهم‌ترین اطلاعات را در این خصوص ارائه دهیم.دریافت ویزای کانادا در ظاهر دشوار است اما داشتن تجربه و دانش کافی در این زمینه، مسیر را راحت‌تر می‌کند. از مهم‌ترین عوامل صدور ویزای کانادا، سابقه سفر و داشتن دعوت‌نامه معتبر است. البته ارائه مدارک خواسته شده از طرف سفارت و ترتیب بارگذاری مدارک نیز حائز اهمیت است. از این رو در این مطلب به دریافت ویزای کانادا و مدت زمان صدور آن بعد از انگشت نگاری می‌پردازیم.

ویزای کانادا

به طور کلی دو نوع ویزا برای کشور کانادا وجود دارد:
 ویزای سینگل
 ویزای مولتی
تفاوت اصلی این دو ویزا به تعداد دفعات ورود به کشور کانادا در یک بازه زمانی مربوط است. ویزای سینگل و یا ویزای مولتی کانادا تعیین می کند که شما چند بار می توانید به کشور کانادا وارد شوید. ایرانیانی که تصمیم سفر به کشور کانادا را دارند به یک ویزای کوتاه مدت نیاز دارند.
این ویزا که برای اهداف مختلفی داده می شود را از طریق سفارت این کشور در ترکیه و در شهر آنکارا می توان دریافت کرد. فرایند درخواست ویزای کانادا سریع و ساده است. هر فردی می تواند درخواست ویزا کانادا بدهد و در کوتاه ترین زمان ممکن ویزا را دریافت کند.

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

راز آسمان پایتخت

ویزای توریستی کانادا، نوعی ویزای کوتاه مدت کانادا است که ذیل سرشاخه ویزای موقت کانادا یا (Temporary Resident Visa – TRV) طبقه بندی می‌شود. مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا طبق اعلام سایت رسمی سفارت کانادا بطور معمول از ۴۱ روز تا ۱۲۱ روز کاری است.؛ اما در برخی موارد این بازه زمانی کوتاه‌تر و یا طولانی‌تر خواهد شد.

نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا

متقاضیان ایرانی به دو روش می‌توانند برای ویزای کانادا اقدام کنند:
• ثبت نام آنلاین (Online Application)
در روش ثبت نام آنلاین، پیگیری جواب ویزای کانادا به مراتب آسان‌تر و مدت زمان جواب سفارت کانادا کوتاه‌تر خواهد بود. به بیان دیگر بنا بر اعلام رسمی سایت سفارت کانادا، ثبت نام آنلاین بهترین روش برای درخواست ویزای کانادا است. در صورتی که بخواهید درخواست و پیگیری جواب را آنلاین انجام دهید باید به وب سایت سفارت کانادا مراجعه و ثبت نام کنید. در واقع سایت سفارت کانادا، تنها سایت پیگیری ویزا کانادا می باشد که از طریق آن و با پر کردن فرم درخواست ویزای کانادا، یک حساب شخصی در این وبسایت باز می شود که باید فرم تقاضای ویزا به همراه مدارکی که درخواست شده از طریق این حساب برای سفارت کانادا آپلود شود.
• مراجعه حضوری به دفاتر انگشت نگاری (Paper Application)
در روش مراجعه حضوری به دفاتر انگشت نگاری ویزای کانادا در زمان وقت سفارت کانادا متقاضی با در دست داشتن تمامی مدارک مورد نیاز، به یکی از VACهای دفاتر VFS مراجعه کرده و پس از ارائه مدارک و انگشت نگاری، ایمیلی ارائه می‌دهد، این ایمیل پل ارتباطی وی با سفارت خواهد بود. به این صورت که کشور مبدا را کشور انگشت نگاری و کشور مقصد خود را کانادا انتخاب کنید. وارد قسمت Track Your Application شوید و با وارد کردن اطلاعات درخواستی، پروسه ویزای کانادا خود را پیگیری کنید.

به طور کلی پروسه بررسی مدارک ویزای کانادای پس از انگشت نگاری شروع می‌شود .مدت زمان جواب ویزای توریستی کانادا بنابر اعلام سایت رسمی سفارت کانادا حداکثر ۱۲۱روز کاری است. البته این عدد تقریبی است و واقعیت این است که در مواردی طی۲ هفته اخذ ویزای متقاضی موفق بوده است. توجه داشته باشید که این مدت زمان اعلام شده به صورت نرمال می‌باشد و ممکن است زودتر و یا دیرتر از این مدت به درخواست جواب داده شود.
عوامل تعیین کننده در صدور ویزای توریستی کانادا
۲ عامل را می‌توان به عنوان مهمترین موارد در تعیین سرنوشت پرونده درخواست ویزای کانادا و به طبع کاهش مدت زمان جواب ویزای توریستی کانادا عنوان کرد:
• تکمیل دقیق فرم های درخواست ویزای کانادا
در هر دو روش ثبت نام آنلاین ویزای توریستی کانادا و ثبت نام حضوری، پر کردن دقیق فرم‌های مورد نیاز نقشی تاثیر گذار در سرنوشت پرونده خواهند داشت. کوچکترین مغایرت و یا ابهامی در اطلاعات درج شده در فرم‌ها می‌تواند افسر مهاجرت را به سادگی به ریجکت ویزای کانادا سوق دهد.
• افسر مهاجرت
افسر مهاجرت یا آفیسر پرونده تعیین کننده‌ترین نقش را در سرنوشت درخواست ویزا دارد. او تصمیم می‌گیرد پرونده‌ای ویزا بشود یا خیر و یا اعتبار این ویزا تا چه زمانی باشد. ملاک تصمیم‌گیری مدارک و فرم‌هایی است که متقاضی در هنگام ثبت درخواست ارائه می‌دهد. پس بهتر است در مرحله پر کردن فرم‌ها با مشاورینی با تجربه در این خصوص مشورت شود.

نحوه اطلاع از جواب سفارت کانادا

پس پردازش پرونده، جواب سفارت کانادا یا از طریق حساب کاربری فرد یا ایمیل به وی ابلاغ می‌شود. طبعا پاسخ‌ها در صورت ویزا شدن درخواست و یا ریجکت درخواست ویزای کانادا متفاوت خواهد بود. برای مثال اگر در روش مراجعه حضوری، درخواست ویزا ریجکت شده باشد، نامه‌ای مبهم برای متقاضی ارسال می‌شود و از وی می خواهند برای دریافت مدارک خود به سفارت مراجعه کند. در صورت ویزا شدن درخواست، نامه‌ای موسوم به Pass Request برای متقاضی ارسال می شود. در روش آنلاین اطلاع رسانی شفاف تر است و در نامه سفارت به صراحت به صدور ویزا و یا ریجکت اشاره می‌شود.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز