چطور ویزای تحصیلی کانادا بگیریم؟

کشور کانادا با داشتن کیفیت بالای آموزشی و شرایط اجتماعی و اقتصادی مناسب توانسته بیش از 350 هزار دانشجو را از سراسر جهان به سمت خودش جذب کند. کانادا به لحاظ سطح استانداردهای زندگی در جایگاه دوم جهان قرار داشته و افراد زیادی تمایل دارند تا به این کشور مهاجرت کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با اخذ ویزای تحصیلی کانادا به راحتی می‌توان به صورت همزمان به تحصیل و کار در این کشور مشغول شد. بنابراین، دانش‌آموزان و دانشجویانی که این ویزا را دریافت می‌کنند می‌توانند یک رزومه بسیار عالی را به دست بیاورند. اما شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا چیست و به چه مدارکی نیاز است؟

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای دانش‌آموزان

افراد زیر 18 سالی که برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام می‌کنند، باید یک سرپرست قانونی داشته باشد که به آن گاردین گفته می‌شود. این سرپرست می‌تواند یکی از اعضای خانواده باشد و با اخذ ویزای گاردین به همراه دانش‌آموز وارد خاک کانادا شود.

آریاک سفر

دانش‌آموزان 5 تا 12 ساله در مقطع ابتدایی و دانش‌آموزان 12 تا 18 ساله در مقطع متوسطه تحصیل می‌کنند. متقاضیان باید پیش از اقدام به اخذ ویزای تحصیلی از سمت مدرسه، مورد پذیرش قرار بگیرند. برخی از مدارس خوب این کشور شامل کالج رسیو، کالج بین‌المللی کلمبیا، کالج برنت، مدرسه بادول، مدرسه ترافاگل و کالج بروکس شائنیگان می‌شود.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای دانشجویان

مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی در کانادا 4 سال است؛ اما در برخی از استان‌های این کشور مانند کبک، مقطع کارشناسی 3 ساله است. متقاضیان ابتدا باید برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر اقدام کنند. برای این مرحله نیازی به ارائه مدرک معتبر زبان نیست؛ اما این مدرک برای اخذ ویزا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. دانشجویان کارشناسی اجازه دارند در طی تحصیل، 20 ساعت در هفته کار کنند. لازم به ذکر است که متقاضیان بالای 23 سال، شانس کمتری برای پذیرش در این مقطع دارند.

طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هم حدود 1 الی 2 سال است. ساعت کاری مجاز برای این دانشجویان نیز 20 ساعت در هفته است. البته آنها باید برای کار کردن، یک نامه از دانشگاه و اداره مهاجرت بگیرند. داشتن حداقل معدل 14 و مدرک آیلتس 6.5 از الزامات اخذ ویزای تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد است.

در نهایت، مدت زمان تحصیل در مقطع دکترا حدود 3 الی 6 سال است. متقاضیان باید برای پذیرش، مدرک کارشناسی ارشد خود را ارائه بدهند. این مقطع بیشتر بر یادگیری تکنیک‌های تحقیقاتی متکی است. به همین دلیل، برخی از دانشگاه‌ها پس از گذشت یک الی دو سال، یک آزمون جامع برگزار می‌کند تا سطح توانمندی دانشجویان را محک بزند. دانشجویانی که در این آزمون قبول می‌شوند می‌توانند در دوره تحقیقاتی حضور داشته باشند.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا

جزئیات این مدارک به مقطع تحصیلی مورد نظر برای اخذ پذیرش بستگی دارد. اما به طور کلی، متقاضیان برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید مدارکی مانند پاسپورت، عکس، نامه پذیرش دانشگاه یا مدرسه، شناسنامه، کارت ملی، گواهی عدم سوء پیشینه، ریز نمرات، مدارک آیلتس، بیمه مسافرتی، مدارک مربوط به تمکن مالی و مدارک معاینه پزشکی برای برخی رشته‌ها را ارائه کنند.

چه مواردی باعث ریجکت شدن ویزا می‌شود؟

دلایل مختلفی ممکن است موجب رد شدن درخواست ویزای تحصیلی کانادا شود. ناقص بودن مدارک، نداشتن برنامه تحصیلی دقیق، عدم تمکن مالی و مرتبط نبودن رشته تحصیلی فعلی با رشته پذیرش شده از جمله مهم‌ترین عوامل ریجکت شدن ویزا محسوب می‌شود. همچنین، در صورتی که متقاضی نتواند افسر پرونده را به خوبی قانع کند که پس از اتمام دوره تحصیلی، کشور کانادا را ترک می‌کند، ویزای تحصیلی وی رد خواهد شد.

چگونه ویزای تحصیلی کانادا را اخذ کنیم؟

اغلب افراد برای مهاجرت تحصیلی با سوالات و مشکلات زیادی روبرو می‌شوند که نیاز دارند تا با یک مشاور خبره در این زمینه مشورت کنند. کارشناسان قصران گروپ این اطمینان را به متقاضیان می‌دهد که با صداقت کامل و در هر ساعتی از شبانه‌روز پاسخگوی آنها خواهند بود. اطلاعات این مشاوران کاملاً به روز بوده و از آخرین تغییرات و ضوابط تعیین شده آگاه هستند. علاقمندان به کسب آگاهی بیشتر می‌توانند به صورت تلفنی یا حضوری از تیم قصران گروپ کمک بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : قصران
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز