چطور مناسب ترین لپ تاپ با نیازهای‌مان را انتخاب کنیم؟

لست سکند

تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند، همیشه وسایل محبوبی برای حمل و استفاده هستند اما با این حال، این لپ تاپ‌ها هستند که در عین قابل حمل بودن، قابلیت اجرای برنامه‌های مختلف را دارند چه برای کار، چه کلاس درس و چه بازی و سرگرمی! برای همین است که وقت خراب می‌شوند، هزینه تعمیر لپ تاپ را هم با جان و دل می‌پردازیم تا دوباره به درس و کار و تفریح‌مان برسیم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لپ تاپ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

انتخاب لپ تاپ‌ها با وجود کاربردهای متعددی که دارند سخت به نظر می‌رسد؛ چگونه یک لپ تاپ انتخاب کنیم که هم پاسخگوی نیازهایمان باشد و هم قیمت مناسبی داشته باشد؟ برای پاسخ به این سوال، توجه به برخی جزئیات ضروری است.

همانطور که گفته شد، دو اصل مهم در انتخاب لپ تاپ، کاربردی بودن و بودجه‌ای است که برای خرید آن کنار گذاشته می‌شود؛ اگر به این دو مورد توجه نشود، خیلی زود یا هزینه تعمیر لپ تاپ به کاربر تحمیل می‌شود یا دوباره باید هزینه‌ای برای ارتقای آن بپردازد. پس در ادامه این مطلب، برخی از مهم‌ترین فاکتورهایی که برای خرید لپ تاپ باید در نظر گرفت، بررسی می‌شوند؛

ویژگی های یک لپ تاپ خوب

صفحه نمایش

صفحه نمایش، هم از لحاظ وزن لپ تاپ و هم از لحاظ بینایی، بسیار اهمیت دارد. برخلاف تصور عمومی، هرچه صفحه نمایش لپ تاپ بزرگتر باشد به معنای کارایی بیشتر نیست بلکه آنچه آن را کاربردی می‌کند، سبکی است. معمولا برای استفاده‌های روزمره لپ تاپ‌های 13 اینچ پیشنهاد می‌شوند و به طور کلی، صفحه نمایش‌های بیش از 15 اینچ چندان محبوب نیستند.

راز آسمان پایتخت

پردازنده مرکزی

پردازنده، واحد پردازش مرکزی کامپیوتر است که اجرای تمام دستورالعمل‌ها را مدیریت می‌کند و اغلب از آن به‌عنوان مغز کامپیوتر یاد می‌شود. واحد پردازش مرکزی تمامی محاسبات و دستوراتی را که به سایر اجزای کامپیوتر و تجهیزات جانبی آن منتقل می‌شود، مدیریت می‌کند. تقریباً تمام وسایل الکترونیکی و گجت‌ها، از لپ‌تاپ و گوشی گرفته تا کنسول‌های گیمینگ و ساعت‌های هوشمند، به واحدی برای پردازش مرکزی مجهز هستند.

امروزه انواع مختلفی از سی پی یو همچون اینتل و ای ام دی در لپ تاپ‌ها به کار می‌رود اما اگر کسی به دنبال یک لپ تاپ معمولی باشد، می‌تواند از سی پی یوهای i3 یا i5 شرکت اینتل و سی پی یوهای مشابه AMD استفاده کند. هرکدام از پردازنده‌ها i3، i5 و i7 دارای چهار نوع TDP هستند که از نوع ۴.۵ وات در سری Y شروع می‌شوند و تا نوع ۴۵ وات در سری HQ ادامه پیدا می‌کنند.

حافظه سیستم

لپ تاپ‌های امروزی همگی دارای حداقل دو گیگابایت رم هستند. به طور کلی، در باز نگه داشتن همزمان برنامه‌ها، رم کمک می‌کند که این اتفاق سریع‌تر انجام شود. همچنین گیمرها باید به دنبال لپ تاپ‌هایی با رم بیشتر باشند.

باتری

هیچکس نمی‌خواهد که پس از مدتی استفاده از لپ تاپ، آن را با شارژر حمل کند یا همیشه به دنبال پریز برق باشد، چراکه یکی از اصلی‌ترین دلایل خرید لپ تاپ، قابل حمل بودن این وسیله در شرایط مختلف است. معمولا باتری های معمولی در شرایط کاری عادی ۳.۵ ساعت شارژ نگه می‌دارند اما هرچه این عدد بیشتر باشد، بهتر است.

هارد

هارد دیسک، حافظه­‌ دائمی با ظرفیت بالا برای ذخیره‌­سازی تمامی اطلاعات در لپ تاپ است. این اطلاعات می­‌توانند عکس‌­ها، فیلم‌­ها و حتی بازی­‌هایی باشند که ما برای حفظ و نگهداری آن­‌ها نیازمند هارد دیسک هستیم. این هاردها در دو حالت SSD و HDD موجودند و امروزه تقریبا همه لپ تاپ‌ها حداقل ۱۶۰ یا ۱۸۰ گیگابایت گنجایش را دارند و در صورت لزوم، در اکثر سیستم‌‌ها می‌توان با تعویض هارد لپ‌تاپ، حافظه آن‌ها را بهبود بخشید یا حتی از یک هارد اکسترنال نیز در کنار حافظه اصلی استفاده کرد.‏

ورودی‌های لپ تاپ

این روزها دیگر خرید لپ تاپی که کمتر از ۲ ورودی USB داشته باشد، یا ورودی HDMI نداشته باشد یا اینکه استاندارد وایرلسش پایین باشد اصلا کار عاقلانه ای نیست. همچنین داشتن بلوتوث از مزایای یک لپ تاپ به شمار می‌رود.

قیمت لپ تاپ

اولین و مهترین فاکتوری که درانتخاب یک کالا همیشه به آن توجه می‌شود، هزینه‌ای است که باید در ازای آن پرداخت شود. در لپ تاپ نیز همینطور است و به دلیل حساسیت‌هایی که دارد، اکثر افراد به دنبال این هستند که مناسب‌ترین لپ تاپ را مطابق نیازهای خود بیابند و حداقل هزینه را پرداخت کنند.

فارغ از نام برند، ابتدایی‌ترین عاملی که می‌تواند در قیمت لپ تاپ موثر باشد پردازنده مرکزی آن است. کارت گرافیک نیز از جمله عوامل مهم در قیمت لپ تاپ است که بدیهی است که کارت گرافیک قدرتمندتر قیمت بیشتری دارد. قطعه سومی که درقیمت لپ تاپ تاثیر دارد، هارد آن است؛ لپ تاپ‌هایی که دارای حافظه SSD هستند درمقایسه با لپ تاپ‌هایی که از حافظه  HHDبرخوردار هستند، قیمت بالاتری دارند. علاوه بر این، صفحه نمایش یک لپ تاپ نیز بر روی قیمت لپ تاپ تاثیر دارد.

اما به طور کلی، امروزه به دلیل قیمت بسیار بالای لپ تاپ و مشکلات واردات لپ تاپ‌های جدید، بسیاری از افراد به دنبال تعمیر لپ تاپ‌های قدیمی خود می‌روند، که این کار نیز باید با دقت انجام شود، چراکه هر تعمیرکاری ماهر نیست و ممکن است نه‌تنها وسیله را تعمیر نکند بلکه هزینه اضافی نیز به صاحب آن، تحمیل کند؛ از این رو هوم سرویز برای تخمین قیمت تعمیر لپ تاپ و همچنین تعمیرات اصولی آن، خدمات تعمیر لپ تاپ را نیز اضافه کرده است.

تعمیر لپ تاپ در محل ؛ هوم سرویز

امروزه، با افزایش استفاده از وسایل تکنولوژیک و رونق بازار تعمیر این وسایل، پیدا کردن یک مرکز تخصصی برای تعمیر لپ تاپ کار ساده‌ای نیست. از سوی دیگر، سپردن وسایلی مثل لپ تاپ به افراد ناآشنا، امنیت را به خطر می‌اندازد، اما تعمیر لپ تاپ در محل هوم سرویز از این دغدغه می‌کاهد.

سامانه هوم سرویز یک پلتفرم خدماتی است که از سال 1395 تاکنون، بیش از 400 نوع خدمت مختلف را برای شهروندان تهرانی ارائه می‌دهد و در پی توسعه آن است. یکی از این خدمات، تعمیر لپ تاپ است. به صورتی که تعمیرکار متخصص هوم سرویز پس از ثبت درخواست، به آدرس موردنظر آمده و به عیب یابی و تعمیرات تخصصی لپ تاپ در محل می پردازد.

هزینه تعمیر لپ تاپ نیز به موارد زیادی بستگی دارد. اما جهت اطلاع دقیق از قیمت تعمیر لپ تاپ یا تعویض قطعه آن می‌توان، به صورت رایگان در سامانه هوم سرویز ثبت درخواست کرد و از مشاوره رایگان و تخمین قیمت بهره‎مند شد.

گفتنی است که تعمیرات انجام شده توسط همیار شامل یک هفته گارانتی واقعی است و تعویض قطعات نیز گارانتی یک ماهه دارد. بنابراین مشتریان می‌توانند با نهایت اطمینان، دستگاه خود را به هوم سرویز بسپارند و خیالشان از قیمت نیز راحت باشد.

هوم سرویز یک بازار آنلاین خدمات است که در آن، هر شخصی با توجه به نیاز خود، می‌تواند افراد مطمئن، معتمد و توانمند را پیدا کند. از سوی دیگر، سرویس‌دهنده‌ها نیز می‌توانند خدمات خود را در یک بستر امن، معرفی کنند. در واقع هوم سرویز یک حلقه ارتباطی مطمئن میان مشتریان و متخصصان است.

انتهای پیام

مرتبط با : هوم سرویز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز